راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

آشپزخانه رنگارنگ با 20 مدل کاشی دیواری جذاب

اشپزخانه رنگارنگ

آشپزخانه، یکی از مهم‌ترین مکان‌های خانه است. محلی که معمولا بیشترین زمان را در طول شبانه روز در آن می‌گذرانیم. از نگهداری، آماده سازی و پخت و پز غذا گرفته تا دورهمی هنگام صرف غذا، اغلب در آشپزخانه است. به همین دلیل، دکوراسیون و ظاهر آن بسیار مهم است. اگر از طرفداران دکوراسیون رنگی و شاد هستید، امروز ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید تا با روش‌های مختلف، کمی رنگ به دیوار آشپزخانه اضافه کنیم. بی شک داشتن آشپزخانه رنگارنگ، با کاشی دیواری رنگی و جدید جذاب است.

 

پیشنهاد مطلب :

7 ایده آسان تغییر دکوراسیون با رنگ

– کاشی رنگی آشپزخانه

 

اگر در مرحله تغییر دکوراسیون کلی هستید و یا هنوز طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انجام نداده اید، دایره انتخاب شما وسعت بیشتری دارد و امکان انتخاب از انواع و اقسام کاشی‌های رنگی دیواری با طرح‌های متنوع، برای آشپزخانه رویایی تان را دارید. در ادامه ترکیب رنگ ‌های متفاوت کاشی دیواری در آشپزخانه را مشاهده می‌کنید. هرچند استفاده از برخی کاشی دیواری رنگی، حرکتی جسورانه است، اما اگر بجا و درست انتخاب و اجرا شود، اشپزخانه خاص و زیبایی خواهید داشت.

 

قبل از انتخاب رنگ کاشی، حتما به جنس کابینت و رنگ آن هم توجه کنید. مشاوره با یک طراح داخلی، به شما کمک می‌کند که تصمیم بهتری بگیرید. تغییر مصالح کلی مثل کاشی و کفپوش، معمولا سخت‌تر و دوره‌های زمان طولانی‌تر انجام می‌شود، به همین خاطر بهتر است که با دقت، انتخاب و نصب شود.

1- کاشی ساده رنگی

 

کاشی رنگی دیواری برای آشپزخانه، در ابعاد و رنگ‌های متنوع و شاد وجود دارد. اول از همه به رنگ کابینت و سایز اجزای آشپزخانه توجه نمایید. از رنگ‌های مکمل یا متضاد برای دیوار آشپزخانه استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های سبز و زرد، مشکی و طلایی، سبز و نارنجی و غیره پیشنهادات هیجان انگیزی است.

 

با توجه به ابعاد فضای آشپزخانه و فضای بین کابینتی که قرار است کاشی روی آن اجرا شود، اندازه کاشی انتخاب می‌شود. مثلا برای فضاهای خیلی بزرگ، کاشی با ابعاد کوچک، مناسب نیست. چراکه سبب صرف زمان بیشتر در اجرا می‌شود و از طرفی زیبا نخواهد بود. همین نکات به ظاهر ساده، تاثیرات بسیار موثری در دکوراسیون داخلی دارد، پس قبل از صرف هزینه زیاد، مشورت با یک متخصص را در برنامه قرار دهید.

به تصاویر بالا نگاه کنید، طرح های مختلف کاشی رنگی دیواری، الزاما به شکلی که دیده می‌شود نیست، بلکه قطعات بزرگتری است که با در کنار هم قرارگرفتن و نصب بدون درز تصویر یکدست و زیبا بدست می‌آید. در ضمن به جز تکنیک بدون درز کاشی، برخی از کاشی‌ها با بندکشی همرنگ انجام می‌شود، نصاب با مخلوط کردن رنگ پودری اینکار را انجام می‌دهد.

2- طراحی با کاشی ریز

 

اگر به دنبال طرح‌های رنگی خاص و استثنایی هستید، دکوراسیون آشپزخانه رنگارنگ را با تصاویر منتخب کاشی ریز به اتمام برسانید. طرح‌های متنوعی از کنار هم قرار دادن و چسباندن کاشی های ریز به وجود می‌آید. هرچند که این کار با داشتن تابلوی هنری شگفت انگیز فرقی نمی‌کند و هزینه بیشتری را باید بپردازید، اما نتیجه بینظیر و یکتاست.

اگر دیوار خالی در آشپزخانه دارید، می‌توانید در ابعاد کوچکتر با پس زمینه ساده، طرح کاشی دیواری رنگی ریز را اجرا کنید.

3- کاشی بین کابینتی

 

از محبوب‌ترین محصولات دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه، کاشی بین کابینتی است. اگرچه خیلی از آنها برای مصارف دیگر نیز قابل اجرا است، اما بخاطر استفاده زیاد بین فضای کابینت و روی دیوار آشپزخانه، به کاشی بین کابینتی معروف هستند. شرکت‌های مختلفی با متریال و طرح‌های متنوع کاشی بین کابینتی تولید می‌کنند. بسیاری از این تایل‌های جذاب روی کاشی فعلی، قابل نصب است و در کوتاهترین زمان نتیجه مورد نظر حاصل می‌شود.
به فروشگاه هوم ساز بخش پوشش دیوار سر بزنید و تنوع این کالای محبوب را مشاهده کنید. در ضمن در صورت نیاز به مشاوره و خرید کاشی بین کابینتی با ما تماس بگیرید.

 

رنگ سبز همیشه زنده و پویا است و در بسیار از دکوراسیون های داخلی، جز اصلی طراحی است. مثل اضافه کردن گل و گیاهان سبز به اجزای دکوراسیون فضاهای مختلف، در تصاویر می‌بینید علاوه بر کاشی رنگی دیواری، رنگ سبز در محل‌های متفاوت و ترکیب آن با دیگر قسمت‌ها، تصویر زیبایی خلق کرده است. سبز و طلایی، سبز و نارنجی از ترکیبات جذاب و لوکس است.

 

– آشپزخانه رنگارنگ بدون تعویض کاشی

 

اگر در حال حاضر تصمیم به تغییر دکور آشپزخانه با اضافه کردن رنگ به آن را دارید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی را متحمل شوید یا حوصله تعویض و خرابکاری‌های تغییر کاشی را ندارد، باز هم جای نگرانی نیست، پیشنهاد ما استفاده از روش‌های ساده، ارزان و جذاب زیر است. در کمترین زمان با یکی از راهکارهای ‌گفته شده، بهترین نتیجه را می‌گیرید.

1- رنگ مخصوص روی کاشی

 

کاشی دیواری رنگی، جذاب و هیجان انگیز است اما باید بدانیم که آشپزخانه محلی با شستشوی زیاد و دیوارها سرشار از چربی و گرد و غبار است، پس حتما باید به ضدآب بودن کاشی و راحت تمیز کردن آن اطمینان داشت. به همین خاطر نمی‌توان از رنگ و اسپری‌های معمولی روی دیوار آشپزخانه استفاده نمود، بلکه باید از فروشگاه های معتبر، رنگ کاشی تهیه کنید.


قبل از اقدام به رنگ کردن کاشی، سطح آن را کاملا تمیز کنید و سپس با پوشاندن سطوح مجاور، رنگ‌آمیزی را شروع کنید. با توجه به نوع دکوراسیون، پیشنهاد هوم ساز، استفاده از تکنیک های رنگ‌آمیزی دیوار است، چراکه قطعا نتیجه زیبا و منحصر به فردی را خواهید داشت. امکان اجرای طرح‌های هندسی مختلف را با چسب کاغذی و کمی دقت وجود دارد. برای اینکه با جزئیات این تکنیک آشنا شوید، حتما به پست ایده های جالب برای رنگ آمیزی دیوار با تکنیک جدید سر بزنید.

 

همانطور که مشاهده کردید در تصویر بالا، رنگ خردلی زیبا علاوه بر قسمت دیوار، تا نیمه درب ادامه داشته و به اینصورت با خطای دید و کنتراست جذاب، نوع متفاوتی از طراحی را رقم زده است. شلف جدا کننده روی سطح دیوار، دقیقا در نقطه تغییر رنگ است و استفاده هوشمندانه از رنگ سبز با اضافه کردن گل و گیاهان سبز در جاهای مختلف، بسیار آشپزخانه رویایی و رنگارنگی را ترتیب داده است.

 

مطالب زیر را دنبال کنید تا با تازه های طراحی دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

 

تزیین دیوار آشپزخانه با 6 پیشنهاد جذاب

 

صفحه دیواری آشپزخانه یا پگ بورد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

ذخیره سازی در آشپزخانه با ایده‌های نوین

2- برچسب رنگی کاشی

 

ساده ترین راه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از برچسب دیواری است. طرح‌های مختلف برچسب کابینت و کاغذ دیواری چسب‌دار وجود دارد. اما یک سری طرح‌های کاشی خاص با ابعاد استاندارد، برای کاشی آشپزخانه وجود دارد، معمولا طرح‌های رنگی و هندسی، به این منظور استفاده می‌شود.


دکوراسیون آشپزخانه رنگارنگ، در کوتاه‌ترین زمان با این برچسب‌های رنگی جالب، متحول می‌شود. اگرچه این برچسب‌ها ضدآب است و به راحتی سطح آن تمیز می‌شود اما به خراش حساس است و در صورت تماس با جسم نوک تیز پاره می‌شود. پس در نگهداری آن دقت کنید و برای تمیز کردن آن از اسفنج نرم استفاده نمایید.

تجربه داشتن آشپزخانه رنگارنگ، بسیار لذت بخش است، به شرطی که ترکیب رنگ‌ها درست انتخاب شود و با بقیه اجزای دکورتان هماهنگ باشد. به نظر من گاهی خارج شدن از کلیشه های روتین و داشتن آشپزخانه ی خاص و رنگ، به جای آشپزخانه های مدرن امروزی با رنگ‌های نود و خنثی، حس متفاوت و زیبایی را رقم می‌زند. اگرچه طرفداران آشپزخانه ی رنگی کمتر است ولی استفاده از رنگ‌ها در تقویت روحیه بسیار تاثیرگذار است. نظر شما در مورد دکوراسیون رنگی در آشپزخانه چیست؟ آیا دوست دارید، تغییر دکوراسیون آشپزخانه را با یکی از روش‌های بالا انجام دهید؟

 

مطلب پیشنهادی:

طراحی دکوراسیون با رنگ آبی کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *