راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

اتاق لباس در خانه را چگونه طراحی کنیم؟

اتاق لباس در خانه

اگر به دنبال سازماندهی خانه و نظم بخشیدن به لباس های خود هستید، تکنیک های طراحی اتاق لباس را در این مقاله به شما معرفی می کنیم.

 

همیشه به دنبال ساماندهی و نظم بخشیدن به قسمت های مختلف خانه هستیم. لباس و کیف و کفش هم، جز مواردی است که علاوه بر نظم، باید دسترسی به آن راحت باشد. در خانه های کوچک، معمولا اتاق خواب، محل نگهداری پوشاک و بقیه وسایل می باشد. کمد دیواری‌ها به همین منظور در اتاق خواب طراحی می شود. اما اگر خانه شما بزرگ است و فضای کافی دارید، طراحی اتاق لباس را فراموش نکنید. اتاق نگهداری و تعویض لباس یا (walk-in closet)، پیشنهادی جذاب و کاربردی است. به نکات کلیدی زیر، برای داشتن اتاق لباس لاکچری و زیبا توجه کنید.

طراحی اتاق لباس یا کلوزت روم :

قفسه بندی و کمد در اتاق لباس

 

با توجه به ابعاد اتاق لباس، طراحی کمد دیواری و قفسه ها انجام می‌گیرد. تعداد و اندازه کمد‌ها، تا حدودی، به نیاز شما بستگی دارد. به کدام بخش نیاز بیشتری دارید؟ کیف و کفش یا لباس؟ به همان اندازه در طراحی توجه می ‌شود.


جای مناسب و در دسترس، برای وسایل مختلف قرار بدهید. برای جا دادن کیف و کفش با اندازه های مختلف، قفسه بندی را با رعایت اندازه مناسب انجام دهید. قسمت‌های بالای کمد دیواری با دسترسی سخت تر را، به لباس فصول دیگر اختصاص دهید.


به منظور دیدن همه لباس ها و وسایل و انتخاب خوب در سریعترین زمان، برای کمد و قفسه ها، درب نمی گذارند. اما اگر شما خواستار پوشش و نظم بیشتری هستید، می توانید از درب‌های شیشه‌ای ریلی استفاده کنید. در این صورت داخل کمد معلوم است و از گرد و غبار و آسیب به لباس‌ها جلوگیری می شود.


اگر اتاق خام است و تنها به عنوان اتاق لباس یا کلوزت روم، انتخاب شود، مسلما طراحی اتاق لباس با داشتن فضای بهتر، نتیجه بسیار خوبی دارد. اما اگر قرار است قسمتی از دکوراسیون اتاق خواب را به این امر اختصاص دهید، باز هم از ایده های این پست می‌توانید استفاده کنید.

آینه

 

مهم ترین عنصر اتاق لباس، آینه است. از آینه‌های مختلف و قدی استفاده کنید. درب های کمد را، حتما به آینه اختصاص دهید. آینه ها را در نقاط روشن قرار بدهید. اگر فضای کافی دارید، برای میز آرایش در اتاق لباس، فضایی در نظر بگیرید.
آینه در زوایای مختلف، به شما کمک می‌کند، دید بهتری به خودتان داشته باشید و انتخاب درست و مناسبی داشته باشید. برای طراحی دکور اتاق لباس، از آینه های دکوراتیو غافل نشوید. در کل آینه‌ها، علاوه بر زیبایی، سبب عمق دادن به فضای اتاق شده و بزرگتر به نظر می‌رسد. شاید این نکات به نظر ساده است، اما رعایت آن، نتیجه متفاوت و خوبی را در دکوراسیون داخلی رقم می‌زند.

نورپردازی

فضای اتاق باید کاملا روشن باشد. اگر نور طبیعی به اندازه کافی وجود دارد، باز هم از نورهای مصنوعی استفاده کنید. یک اصل در دکوراسیون داخلی، استقاده کردن از چند منبع نوری است. در نتیجه حتما به فکر تامین نورهای جانبی باشید. استفاده از اتاق لباس و انتخاب لباس و آماده شدن در شب را هم در نظر بگیرید. پس دید کافی و نور مناسب در تمام ابعاد مهم است. یکی از کارها، استفاده از لامپ‌های مختلف دور آینه ها است، به جهت بازتاب نور، بسیار دید مناسبی ایجاد می‌کند.
مثل فروشگاه‌ها نور را به سوی وسایل قرار بدهید. استفاده از نور‌های موضعی و مختلف، انتخاب را راحت تر و فضا را جذاب می کند. بازی با نور، هر فضایی را دلچسب و گیرا می‌کند.

پوشش دیوار کلوزت روم

از کاغذهای طرح‌دار و رنگی، برای دیوار اتاق لباس استفاده نکنید. هرچه فضا، آرام و ملایم تر باشد، در آرامش شما برای انتخاب نوع لباس بسیار کمک می‌کند. به کار بردن پوستر دیواری برای اتاق لباس مناسب نیست، چراکه معمولا دید فضا را بسته و فضا را به نظر محدود می‌کند.

رنگ سفید بسیار ساده، شیک و جذاب است و تقریبا با همه سلیقه‌ها هم خوانی دارد. در اتاق لباس لاکچری، رنگ‌های گرم مثل چوب قهوه‌ای، جلوه‌ی فضا را بیشتر خواهد کرد. اگر فضای اتاق کوچک است با استفاده از رنگ های روشن و تکرار آینه ها، فضا را بزرگتر نشان دهید.

 

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدوم بهتره؟ مسئله این است!

مبلمان

 

معمولا ساعت هایی در روز را در اتاق لباس سپری می کنید، فضایی را برای نشستن در نظر بگیرید. از مبل یا کاناپه با ابعاد مناسب استفاده کنید. برای پوشیدن کفش و قرار دادن وسایل انتخاب شده، از آن ها استفاده خواهید کرد. برخی از پاف و مبلمان، فضای ذخیره‌سازی مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، برای نگهداری لباس‌های خارج فصل از آن استفاده نمایید.
اکسسوری و وسایل تزیینی، با توجه به ابعاد فضا و سبک دکوراسیون، تعیین می‌شود. اگر در اتاق لباس، دیوار خالی دارید، تصاویر هنری و جذاب، یا قاب های دکوراتیو، انتخاب مناسبی است.

 

قفسه و آویز زیورآلات

 

محلی برای نمایش زیوآلات در نظر بگیرید. بعد از انتخاب لباس، به سراغ آن خواهید رفت. اگر اتاق بزرگ است و فضای کافی دارید، کمد جزیره ای در وسط قرار بدهید و از کشو های آن استفاده کنید. برای جواهرات، از صندوق و جعبه ها نیز می‌توان استفاده نمود. همین قاب و جعبه جواهرات، به نوعی جز دکور اتاق لباس تلقی می‌شود و به زیبایی این فضای هیجان انگیز کمک می‌کند.

از آنجایی که خانم‌ها بیشتر اهل خرید لباس هستند، داشتن اتاق لباس یا کلوزت روم برای هر خانمی یک رویای جذاب است، اینطور نیست؟ پس از طراحی اتاق لباس و ساماندهی لباس و وسایل، خانم‌ها انتخاب راحت تری داشته و جمله همیشگی (حالا من چی بپوشم) فراموش می‌شود. اگر در خانه، اتاق لباس طراحی می‌کنید با تقسیم بندی فضاها و کمد، برای سایر اعضای خانواده هم پیش بینی لازم را انجام دهید.

 

9 پیشنهاد جذاب برای جداسازی فضا با پارتیشن

 

اگر به مد و لباس علاقه مند هستید و مدام در حال خرید پوشاک مختلف می باشید، کمد لباس برایتان کفایت نمی کند. بهتر است، برای داشتن فضای جذاب و کاربری، دست به کار شوید و اتاقی را به لباس‎ها و کیف و کفش خود، اختصاص دهید. هدف از طراحی اتاق لباس، در درجه ی اول نظم و ساماندهی لباس ها و دسترسی راحت و انتخاب سریع است. چنین فضاهای جذابی در خانه، حس خوب و خوشایندی دارد. امیدواریم با در نظر گرفتن نکات و ایده های هوم ساز، دکوراسیون اتاق لباس جذابی را طراحی کنید یا از کارشناسان طراحی داخلی ما مشاوره بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید. تصاویر اتاق لباس بسیار زیبا و وسوسه کننده است؟ با من هم عقیده اید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *