راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

استفاده خلاقانه از تخته سیاه در دکوراسیون داخلی !

همیشه به دنبال تغییر دکوراسیون خانه با ایده‌های جدید و جذاب هستیم. استفاده از دیوار دکوراتیو تخته سیاه، یکی از پیشنهادات جالب است، که بطور کاربردی و تزیینی، در قسمت‌های مختلف استفاده می شود. نقاشی کشیدن، یادداشت‌های مهم و یاد‌آوری نکات مثبت، از جمله کاربردهای دیوار تخته سیاه در دکوراسیون داخلی است. برای این کار کافیست، سری به رنگ فروشی‌های معتبر بزنید و رنگ آن، که نوع خاصی از سیاه است، تهیه و دیوار مورد نظر را رنگ کنید و سپس با گچ هر چه دوست دارید، ترسیم کنید. رنگ سیاه با رنگ تخته سیاه متفاوت است، البته امروزه شرکت‌های مختلف رنگ سازی، رنگ های سفید، خاکستری و غیره را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. اسپری رنگ تخته سیاه یا قوطی رنگ تخته سیاه برای دیوار با برندهای مختلف در فروشگاه های آنلاین هم به فروش میرسد.


در گذشته، اغلب مدارس برای کلاس‌های درس از تهته سیاه استفاده میکرند، که البته هنوز هم تعدادی وجود دارد. ولی حس نوستالژی و تجربه لمس گچ، بسیار جالب و وسوسه انگیز است، علاوه بر این گچ‌های با کیفیت با تنوع رنگ بالا، بسیار جذاب است. پس با ایده گرفتن از محتوای این پست، دیوارهای جذاب تخته سیاه را به خانه بیاورید و دکوراسیون داخلی منزل را متحول کنید.

از تخته گچی در دکوراسیون داخلی، کجا استفاده کنیم؟

 

اگر فضا کوچک است و نمی خواهید که دیواری را به رنگ سیاه اختصاص دهید، از در کمدها استفاده کنید. در صورتی که خانه ی شما موقتی است، می توانید، تخته سیاه را، به ابعاد دلخواه، سفارش و در محل مورد نظر نصب کنید. بجای استفاده از کل دیوار و رنگ کردن آن، شکلی خاص را نقاشی و فقط داخلش را رنگ تخته سیاه کنید، با این کار، علاوه بر کاربرد تخته سیاه، موجب زیبایی و تغییر دکور می شود.


تخته سیاه را در هر جای خانه می توان استفاده کرد، نشیمن، ناهارخوری، اتاق خواب و غیره. در ادامه نمونه های کاربرد آن، در قسمت های مختلف را می بینیم. با طراحی این دیوار جذاب، دوستان و عزیزانتان را غافلگیر کنید.

1. تخته گچی در اتاق خواب و میز کار

 

برای نوشتن جملات انگیزشی، از دیوار تخته سیاه استفاده کنید. تبریک تولد بنویسید و عزیزانتان را غافلگیر کنید. دیوار های بالای تخت، پشت درهای اصلی و در کمد دیواری ها، گزینه های پیشنهادی است. اگر دراور دارید، از در کشو ها نیز، غافلگیر نشوید. میزهای مطالعه و کار، اغلب، مملو از یادداشت های کاغذی است که گاهی گم می شوند، دیوار پشت میز را به تخته سیاه اختصاص داده و نکات مهم را بلافاصله یادداشت کنید.

 

 

اگر میز قدیمی و کهنه دارید، با ترمیم و رنگ کردن آن، مبلمان جدید داشته باشید. به تصاویر نگاه کنید. سطح روی میز کاملا با رنگ تخته سیاه پوشیده شده و بقیه قسمت‌ها را رنگ دلخواه بزنید. بچه ها عاشق نقاشی روی میز هستند، این هدیه جذاب، برای کودکان فوق العاده است. پس ساخت تخته سیاه کار سختی نیست، مهم استفاده از ایده‌ها و خلاقیت است.

2. آشپزخانه ای با تخته گچی

 

یکی از کاربردی ترین محل‌های استفاده از دیوار تخته سیاه، آشپزخانه است. برای نوشتن لیست خرید و وسایل مورد نیاز، همیشه به دنبال کاغذ و قلم هستیم و خیلی مواقع تا زمان یادداشت، موارد را فراموش می کنیم. ولی با داشتن تخته گچی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، یادداشت همیشه در دسترس است. از دیوار بین کابینت استفاده کنید. درهای کابینت هم گزینه خوبی است، بعضی از آن‌ها را می‌توان، به دیوار تخته سیاه تبدیل کرد. در صورت کمبود جا، تابلویی کوچک سفارش و نصب کنید. تابلوهای تخته سیاه در ابعاد و اشکال مختلف در فروشگاههای آنلاین نیز، قابل شفارش است. در تصاویر زیر، نمونه های مختلف کاربرد تخته گچی در معماری داخلی را مشاهده کنید.

3. اتاق کودک و ساخت دیوار تخته سیاه

 

بچه ها به نقاشی کردن علاقه مند هستند. گاهی اوقات با نقاشی رو دیوارها، والدین را برای پاک کردن آثار آن، دچار زحمت می کنند. به جای جر و بحث و تنبیه، دیوار تخته سیاهی در اتاق کودک طراحی کنید و بهترین هدیه را به فرزندتان بدهید. با اینکار بچه ها ذوق زده شده و از این پس به راحتی نقاشی‌های خود را با گچ های رنگارنگ و بی دغدغه می کشند. کودکان به مکان دنج و ارتفاع کوتاه نیازمندند، در انتخاب دیوار و ساخت تخته سیاه برای آن ها، به این موضوع توجه کنید.

 

یک نقاشی یا شکل محبوب کودکتان را روی دیوار ترسیم کنید و پس از کادربندی مناسب، داخل آن را رنگ تخته سیاه برای دیوار بزنید. با این حرکت، علاوه بر داشتن دیوار تخته سیاه در دکوراسیون داخلی اتاق کودک، سبب تغییر دکوراسیون و جلوه زیبا و متفاوتی می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی:

 

هنرنمایی خلاقانه با کاردستی ساده و جذاب

4. ورودی و نشیمن

 

دیوار راهرو ورودی را به طرح تخته سیاه در بیاورید و با پیام خوش آمد گویی، مهمانان را غافل گیر کنید. دیوارهای نشیمن هم ایده خوبی، برای داشتن یک تغییر همیشگی است، با نقاشی‌های مختلف روی دیوار، دکوراسیون خانه را متحول کنید. خلاقیت به خرج دهید و قاب‌های مختلف روی آن نصب کنید و داخلش پیام های متفاوت و جالب بنویسید. تابلو یا دکوری نصب کرده و با گچ‌های رنگی، برای آن‌ها، قاب ها‌ی زیبا طراحی کنید. همین بازی و قدرت تغییر نوشته و نقاشی روی دیوار تخته سیاه، هر روز می‌تواند، یک قاب هیجان انگیز و مناسب با اتفاقات روزمره و حا ل و هوای خانه را به وجود آورد.

 

5. حمام و سرویس بهداشتی

 

همانطور که در تصاویر زیر می بینید، در قسمت های مختلف حمام و سرویس بهداشتی می توان از تخت سیاه استفاده کرد و طرح های جالبی را ایجاد کرد. خیلی اوقات نکاتی به ذهن میرسد که شاید بلافاصله فراموش شود، اگر چنین امکانی را در تغییر دکوراسیون حمام با ساخت دیوار تخته سیاه ایجاد کنید، فرصت یادداشت پیام‌های مهم فراهم می‌شود. یک پیام جالب بنویسید و اعضای خانواده را غافلگیر کنید، ایده شما برای دیوار تخته سیاه چیست؟

 

 

 

6. حیاط

 

تخته سیاه را به خارج از منزل آورده و دیوار حیاط را با کشیدن طرح های مختلف جذاب کنید. پیام خوش آمد گویی بنویسید و محیط اطراف را متحول کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، استفاده از تخته گچی در بالکن هم ایده جذابی است. برای دورهمی و بازی‌های گروهی، دیواری جذاب است.

دیوار دکوراتیو تخته سیاه با طرح های هیجان انگیز، علاوه بر کاربرد یادداشت‌های ضروری، بسیار ایده نو و جذابی است. امیدواریم، مطالب این پست مورد توجه شما قرار گرفته باشد و برای تغییر دکوراسیون داخلی، با ایده از تصاویر، دیوار تخته سیاه را در فضای خانه، خلق کنید و از آن لذت ببرید. اگر تجربه خرید رنگ تخته سیاه و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی را دارید، با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *