اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی, مصالح طراحی

انواع روشهای نصب تابلو کدامند؟

تابلو را کجا نصب کنیم

روش‌های مختلفی برای نصب تابلو وجود دارد. اگر قصد دارید تغییر محسوس با روشی ساده در فضای منزل یا محیط کارتان ایجاد کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه هوم ساز باشید.

– اصول چیدمان تابلو 

 

آویختن تابلو روی دیوارها، مثل رنگ آمیزی دیوار ، هنر رنگ و تناسب و تعادل فضاست. فضایی که تابلوها قرار می گیرند و نوع تصویر تابلو یا قاب عکس، احساسات متفاوتی در افراد ایجاد می کنند. اما قبل از شروع مطلب، با اصول اولیه مرتبط با این هنر آشنا شویم. یک بخش از ایده ها به سلیقه شما و بخش دیگر به دانستن اصول آن مربوط است. پس به پنج توصیه از ماتاسا توفولو، یکی از برجسته ترین متصدیان آثار ارزشمند در سراسر دنیا توجه کنید:

 

1. تابلوها را در ارتفاع خیلی بالا روی دیوارها نصب نکنید. بهترین ارتفاع برای مرکز هر تابلو، در فاصله 155-160 سانتی متری از سطح زمین است. (در صورتی که مبلمان یا وسیله دیگری در آنجا نداشته باشیم.)

2. به ابعاد تابلوها و تناسب آنها با فضای دیوار توجه کنید؛ مثلاً اگر قصد دارید یک تصویر یا تابلو روی دیوار شومینه قرار دهید، با قسمت پایین، فاصله زیادی ایجاد نکنید، مگر آنکه با آیتم دیگری مانند ساعت رومیزی اشغال شده باشد.


3. اگر تابلوها در کنار هم الگوی واحدی دارند، قبل از نصب، چیدمان آنها را روی زمین امتحان کنید.

4. تابلوها را از دو نقطه در پشت فریم تابلو یا قاب عکس به دیوار نصب کنید؛ این روش هم امن تر است و هم مانع جابجایی آنها می شود.

 

5. به چشمانتان بیشتر اعتماد کنید؛ از هر وسیله ای هم که برای تراز کردن استفاده می کنید، در آخر چشمان شما بهترین وسیله برای تأیید آن است.

حالا با هم به چند ایده برای ترکیب و چیدن تابلوها می پردازیم. البته که هر روشی با خلاقیت و اندکی قریحه هنری شما می تواند منحصر به فرد شود.

 

پیشنهاد مطالعه:  ایده های جذاب برای نمایش عکس خانوادگی روی دیوار

 

– انواع دکوراسیون با تابلو

1. چیدمان ردیفی

 

یکی از ایده هایی که به فضا روح و سرزندگی می بخشد، استفاده از تعدادی تابلوی یک اندازه با طرح گیاهان سبز است. برای دیوارهای بلند و فضای پرنور گزینه بسیار مناسبی است؛ در واقع ارتفاع بلند سقف، با مکث افقی این تابلوها تلطیف می شود. در دیوارهای کوتاه هم، دنج بودن فضا را بیشتر می کند.

 

به نمونه پایین توجه کنید که رنگ روشن و پرنور دیوار با نظم تابلوها یکپارچه شده است.

2. افزودن بافت به دیوار

 

در محیطی با دیوارهای یکرنگ و یک دست، با این روش تغییر ملموسی ایجاد می شود. یک تابلو متناسب با ابعاد دیوار و تصویری مناسب به خوبی حال و هوای محیط را عوض می کند.

 

در تصویر پایین، مجموع مصالح روشن، سنگ صیقلی و براق با دیوارهای یکپارچه سفیدرنگ توسط تابلوهای افقی و عمودی به تعادل رسیده اند. البته اگر می خواهید فضای پر انرژی تری داشته باشید، رنگ را هم وارد کنید.

3. چیدمان نامتقارن

 

یکی از پرطرفدارترین روش های نصب تابلو یا قاب عکس ها، چیدمان نامتقارن است. الگوهای بسیار متنوعی برای این چیدمان وجود دارد.

ترکیب ماهرانه ابعاد مختلف تابلوها روی یک دیوار، چهارچوب چشم نوازی ایجاد می کند. برای این کار بهتر است یک بار چیدن تابلوها را روی زمین امتحان کنید. با این کار یک پیش تصویر کلی را می بینید و اگر نیاز به تغییر باشد، راحت تر انجام می دهید.

4.تابلوی تک

 

اگر سادگی و یکپارچگی بیشتری را می پسندید، می توانید یک تابلوی بزرگ روی دیوار موردنطرتان نصب کنید. این روش با توجه به نقاشی یا تصویر می تواند گرمی بیشتری ببخشد؛ البته در تعریف یک فضای رسمی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

 

تابلوها با قاب سفید، فضا را جذاب تر و متعادل تر کرده اند. به ابعاد تابلوها دقت کنید. چیدمان مرتب هماهنگ با بقیه مبلمان، نظم و آرامش فضا را بیشتر کرده اند.

یک تابلو روی دیوار و ترکیب خلاقانه با آینه روی دیوار دیگر؛ با ایده ای ساده فضای سیال و لطیفی ایجاد شده است.

 

5. گالری در راه پله

راه پله از آن دسته از فضاهاست که با آویختن چند تابلو روی دیوارها، می توان تغییر محسوسی خلق کرد. اگر چنین فضای در منزلتان دارید با دیدن الگوهای زیر می توانید ایده های خوبی را پیاده کنید.

اینها نمونه‌هایی از تزیین اتاق با تابلو عکس بود، روش‌ها و نمونه‌های بسیاری وجود دارد؛ دست به کار شوید! با کمی خلاقیت می توانید فضای گرمتر را با چند قاب عکس خانوادگی یا تابلو در منزلتان خلق کنید. پیشنهاداتتان را با هوم ساز در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *