فضاهای خارجی, فضاهای داخلی

ایده های باغچه عمودی برای حیاط و بالکن های کوچک در فصل بهار

طراحی دیوار سبز حیاط

باغچه عمودی را با ایده های جذاب این مقاله به وجود آورید و فضا را دل انگیز و متفاوت کنید.

اکنون فصل بهار است و زمان رشد و پرورش گل و گیاهان طبیعی فرا رسیده است. اگر شما در آپارتمان کوچک زندگی می کنید و حیاط یا بالکنی کوچک دارید، نگران نباشید، هوم ساز، شما را در تهیه ی یک باغچه عمودی زیبا، همراهی می کند! به جای حرکت در افق و اشغال فضای زیاد، برای داشتن گل و گیاهان سبز، باغچه دیواری بسازید و از زیبایی و منحصر به فرد آن، لذت ببرید. باغچه عمودی، به فضای زیادی نیاز ندارد، بلکه در حداقل فضاهای موجود، با توجه به نیاز و سلیقه ی شما، می توان باغچه عمودی را طراحی و اجرا نمود و با کاشت گیاهان مختلف در آن، فضا را دل انگیز و زیبا کرد. باغچه عمودی علاوه بر اینکه، محل مناسبی برای رشد گیاهان و نگهداری گل های مختلف است، به عنوان عنصر دکوراتیو، به زیبایی بالکن و حیاط شما می افزاید.

 

مطالب و تصاویر این مقاله را دنبال کنید و باغچه عمودی جذابی را در خانه تهیه و با گل و گیاهان رنگی و زیبا، فضا را چشم نواز و دل انگیز نمایید.

 

18 ایده‌ی درخشان باغچه‌ی عمودی برای فضاهای محدود (قسمت اول)

18 ایده‌ی درخشان باغچه‌ی عمودی برای فضاهای محدود (قسمت دوم)

 

ایده های باغچه دیواری :

باکس های چوبی متنوع

 

باکس ها و قفسه های چوبی با طرح های مختلف، ایده ی جذابی برای تهیه ی باغچه عمودی است. در فضاهای کوچکی مثل بالکن، بسیار کاربردی می باشد. از این باکس های چوبی می توان، دور تا دور حیاط نیز، استفاده کرد.

 

هنر و خلاقیت شما با چوب می تواند، باکس و دکوری های جذابی را به وجود آورد. برج های چوبی، مثل تصاویر زیر، به راحتی، باغچه عمودی سه بعدی و جذابی را برای حیاط شما به ارمغان می آورد. باغچه عمودی هرمی شکل، پس از رشد گیاهان، منظره ی بسیار قشنگی را خلق می کند. می توان بین طبقه های باکس های چوبی، برخی را خالی نگه داشت و آنها را به لانه ی پرندگان تبدیل نمود، البته در باکس های مرتفع، بیشتر کاربرد دارد.

 

باکس های با ارتفاع کم و متحرک، در فضاهای کوچک توصیه می شود. به راحتی در تغییر دکوراسیون و کسب نور در زوایای مختلف بخاطر رشد گیاهان، موثر است. حتما به نوع نیاز گل و گیاهانی که قصد کاشت در باغچه عمودی دارید، توجه کنید. تا نور و فضای کافی برای رشد، محیا باشد.

تابلو و قفسه های گلدانی

 

بجای محیا کردن فرصت کاشت گیاه در باکس های چوبی، آن ها را به عنوان زمینه ی کار انتخاب کنید و گلدان های زیبا را روی باغچه عمودی دکوراتیو، نصب کنید. از یک قفسه بندی ساده تا طرح های پیچیده و زیبا با چوب، قابلیت انتخاب دارید. یک صفحه چوبی ساده را رنگ آمیزی کنید و با نصب گلدان ها روی آن، باغچه عمودی را به تابلویی شگفت انگیز، تبدیل کنید. گلدان ها را از وسایل دور ریختنی، مثل انواع قوطی و سطل های پلاستیکی و فلزی موجود، انتخاب کنید و با خلاقیت و رنگ آمیزی، در هزینه ها صرفه جویی کنید.

برج گیاه با گلدان

 

با سایزهای مختلف گلدان و قرار دادن آن ها، به صورت عمودی، برج باغچه های زیبایی خلق می شود. قرار دادن آن ها روی هم، نیاز به تمهیدات خاص است. استفاده از گلدان های پلاستیکی و سبک، در این مورد توصیه می شود.

باغچه عمودی دیواری

 

از بلوک های سیمانی با چیدمان های مختلف در کنار دیوار حیاط استفده کنید و آن را به باغچه عمودی تبدیل کنید. در صورت داشتن فضای کافی، دور تا دور دیوار را، باکس چوبی بزنید و دیوار دکوراتیو سبز بسازید.

آویز گلدان

 

در فضای بالکن، بسیار ایده ی جذابی است. با ارتفاع های مختلف، گلدان را آویزان کنید و از منظره ی زیبای آن لذت ببرید. اگر فضای شما کافی است، از فنس کشی های مختلف کمک بگیرید و گلدان ها روی آن بیاویزید و باغچه عمودی متفاوتی را به وجود آورید.

باغچه عمودی پارچه ای

 

جا جورابی و جا لباسی های پارچه ای عمودی را حتما به خاطر می آورید، از ابعاد بزرگ تر آن ها می توان به عنوان مکان رشد گیاه استفاده کرد، مخصوصا کاشت سبزیجات، بسیار جذاب است. تصاویر زیر به شما نشان می دهد، چگونه باغچه عمودی پارچه ای ایجاد شده است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *