راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ایده های جالب برای رنگ آمیزی دیوار با تکنیک جدید

تکنیک رنگ آمیزی دیوار

رنگ آمیزی دیوار یکی از کارهای ساده، فوق العاده و ارزان، برای تغییر دکوراسیون است. اگرچه امروزه با تنوع دیوارپوش و کاغذ دیواری، کمتر به سراغ رنگ کردن دیوار می روند، اما هنوز هم پر طرفدار است. یکی از مشکلات رنگ دیوار، بو و زمان خشک شدن آن است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تنوع این محصول پرکاربرد، بسیاری از رنگ‌ها بی بو هستند و سریع خشک می شود، در نتیجه این مشکل هم به سادگی قابل حل است. رنگ آمیزی دیوار فقط به دیوارهای تک رنگ، خلاصه نمی شود، بلکه هنر رنگ هم دنیای جالب و متنوعی دارد. ذهن خود را باید از کلیشه خارج کنید و به سراغ روش‌های جدید بروید.

 

در ادامه این پست، چند تکنیک رنگ‌آمیزی دیوار با طرح‌ و سبک‌های متفاوت، معرفی می‌کنیم. با هوم ساز همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی : استفاده خلاقانه از تخته سیاه در دکوراسیون داخلی !

 

4 روش برای رنگ کردن دیوار :

1- رنگ آمیزی دیوار با اشکال هندسی جذاب

A. طراحی و اجرا

طرح خود را انتخاب و روی دیوار پیاده کنید. با توجه به ابعاد دیوار و سبک مورد علاقه، طرح مورد نظر را اجرا کنید. چسب کاغذی با عرض دلخواه، برای اجرای خطوط به کمک شما می آید. پس از رنگ آمیزی دیوار و اتمام کار، اجازه دهید رنگ خشک شود و سپس چسب های نواری را جدا کنید. از چسب پهن شیشه ای قوی استفاده نکنید، چراکه پس از جدا کردن از دیوار، موجب کنده شدن و زخمی کردن آن می شود. استفاده از چسب کاغذی مابین طرح، دو مزیت عمده دارد، کار شما تمیز و بی نقص خواهد شد و در صورت نداشتن مهارت کافی و ایجاد لکه های خارج از اشکال، چسب کاغذی آسیب می بیند و طرح شما به قوت خود باقی خواهد ماند.

معمولا اجرای طرح‌های هندسی با اندازه‌های مختلف، بسیار متداول است. با این تکنیک جدید رنگ کردن دیوار، می‌توان تعریف فضایی کرد و کنج دلنشین زیبایی را در اتاق یا نشیمن به وجود آورد. در تصویر روبرو، هنر و خلاقیت با رنگ، کاملا مشهود است، استفاده از رنگ زرد، در این قسمت، تاکید فضایی داشته و منظره زیبایی را خلق نموده است. با توجه به اینکه، قصد رنگ کردن کدام قسمت خانه را دارید و چه دکوراسیونی مدنظر است و با توجه به نوع مبلمان و سلیقه، فضاهای متفاوت ایجاد کنید و هنر رنگ آمیزی را به تصویر بکشید. بی شک استفاده از ترکیب رنگ ها لذت بخش است.

B. رنگ

رنگ آمیزی دیوار با قلمو و غلتطک به راحتی قابل اجرا است. با توجه به ابعاد طراحی، اندازه قلمو را انتخاب کنید. به تعداد رنگی که قرار است در رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید، قلموی جداگانه داشته باشید تا رنگ ها با هم ترکیب نشود و سرعت اجرا بالا رود. اگر اصلا مهارتی راجب رنگ کردن و نکات مورد نیاز ندارید، قبل از کار، با توجه به نوع رنگ انتخابی، با یک کارشناس مشورت کنید یا از مقاله و فیلم های آموزشی در اینترنت استفاده کنید. مثل نحوه رنگ و ترکیب آن، تا جا ننداختن قلمو روی دیوار، که نیاز به توضیح مفصل در پستی جداگانه دارد.

برای رنگ آمیزی دیوار، به هارمونی رنگ و ترکیب آن ها توجه کنید. چه رنگ هایی مناسب فضای انتخابی شما است؟ طیف رنگی مناسب چیست؟ رنگ های اصلی کدام است؟ به طور مثال، استفاده از رنگ خنثی در زمینه، دست شما را برای انتخاب رنگ‌های مکمل و شاد باز می‌کند. در آینده حتما در مورد انواع رنگ و خصوصیات آنها، مکمل‌های مختلف و ترکیب های رنگی، در پست های جداگانه توضیح می‌دهیم.

2- رنگ آمیزی دیوار با شابلون

یکی دیگر از روش‌های رنگ کردن دیوار، استفاده از شابلون‌های طرح‌دار است. برای اینکار لازم است، سطح دیوار کاملا صاف و یکرنگ باشد، از رنگ متضاد دیوار، برای رنگ با شابلون استفاده کنید. یک سری طرح‌های شابلون آماده در بازار وجود دارد و به راحتی قابل تهیه است. اما اگر اهل هنر هستید و طرحی خاص، مدنظرتان است، دست به کار شوید و روی مقوا یا طلق، درآورید. طرح مورد نظر را کشیده و با قیچی یا کاتر، قسمت‌های اضافی را خارج کنید، شابلون شما آماده است. روی قسمت‌های مختلف دیوار به فواصل معین چسبانده و ثابت کنید، سپس با قلمو یا غلطک رنگ کنید.

 

راستی اگر در حاضر، دیوار اتاق دارای زمینه رنگی ساده است، برای اینکه حال و هوای اتاق را با کمترین هزینه، تغییر دهید، از همین تکنیک رنگ‌آمیزی دیوار با شابلون استفاده کنید. به جای خرید قوطی رنگ، وقتی سطح کار محدود است، اسپری‌های رنگی هم جایگزین مناسبی است. فقط دقت کنید که حتما اطراف کار را با روزنامه، بپوشانید، تا قطره های رنگی، بقیه دیوار را خراب نکند. در انتهای کار، روزنامه و شابلون را جدا کرده و سطح رنگی طرح‌دار متنوعی را تجربه کنید.

3- غلطک‌های طرح‌دار


به جز غلطک های ساده برای رنگ کردن دیوار، بعضی از غلطک ها دارای طرح برجسته می‌باشد. با خرید و استفاده از آن برای رنگ‌آمیزی دیوار اتاق، همان طرح زیبا را روی دیوار اجرا می‌کنید. فقط قبل از اجرا روی دیوار، روی یک سطح، امتحان کنید، تا فشار دست و شیوه کار با این غلطک‌های کاربردی را یاد بگیرید.
اگر غلطک ساده دارید، میتوان آن را به غلطک طرحدار رنگ‌آمیزی تبدیل نمود. اما چگونه؟


کافی است، ابر نرم داشته باشید و شکل های دلخواه خود را روی آن برش دهید، بعد آن را دورتا دور غلطک چسبانده، و به همین راحتی طرح دلخواه ایجاد می‌شود. در فیلم های آموزشی در ادامه، اجرای این تکنیک ساده را می‌بینید.

4- تکنیک رنگ آمیزی با وسایل در دسترس

برای استفاده از این تکنیک رنگ کردن دیوار، نیاز به یک ابزار مناسب و دلخواه است. یعنی چی؟ باتوجه به طرحی که تمایل دارید روی دیوار بیاندازید، وسیله را انتخاب می‌کنید. پارچه، نخ، ابر و اسفنج یا هرچیز دیگری که بتوان در رنگ غلتانده و روی دیوار کشید. تصاویر کاملا گویای ماجراست. با استفاده از بستن پارچه روی یک دسته جارو یا هر وسیله دیگر، طرح‌های مختلف روی دیوار قابل اجرا می‌باشد. اسفنج و ابر را به شکل‌های دلخواه برش دهید و در رنگ فرو کنید، با فشار دست روی دیوار، طرح متفاوتی رقم می‌خورد. حتی پیچیدن نخ کاموا دور یک پایه، طرح خاصی است، که از ابتدایی ترین وسایل به وجود می‌آید. در واقع با وسایل ساده دورریختنی ، مهر دلخواه و منحصر به فردی را به وجود می‌آورید.


خلاقیت در رنگ آمیزی دیوار، طرح های متنوعی را خلق می‌کند، کافی است کمی جسور باشید تا با ساده ترین ابزارهای در دسترس، تکنیک های جدید را استفاده و اثری زیبا به وجود آورید. اگر شما هم به رنگ آمیزی دیوار علاقه دارید، اینکار را به سبک رایج محدود نکرده و با تکنیک‌های این پست، متفاوت عمل کنید. ایده های جالب برای رنگ آمیزی دیوار با تکنیک جدید را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *