راهنمای طراحی داخلی, فضاهای خارجی, فضاهای داخلی

ایده های جذاب برای طراحی بالکن بهاری

دکوراسیون بالکن

ایده های جذاب، برای طراحی بالکن بهاری را در این پست دنبال کنید.

با تغییر فصل و آمدن بهار، به فکر نو شدن وسایل و ایجاد تحول در دکوراسیون داخلی می رویم. اما بالکن ها، از مظلوم ترین فضاها محسوب می شوند. شاید بخاطر اینکه مدام با آن سر وکار نداریم و همین باعث می شود، طراحی بالکن به فراموشی سپرده شود. بالکن در آپارتمان های امروزی، نقش مهمی ایفا کرده و اغلب نقش حیاط های قدیمی را دارد. از آویز لباس تا انباری از بالکن استفاده می شود. در این پست می خواهیم، ذهن شما را از کلیشه های کنونی، خارج کرده و طراحی بالکن بهاری را به خانه هایتان بیاوریم. جذابیت تصاویر زیر، حتما شما را شیفته می کند و برای تدارک طراحی بالکن بهاری پیش قدم می شوید.

 

پیشنهاد  مطالعه : چگونه دکور بالکن را زیبا و جذاب کنیم؟

 

بالکن ها، از سه طرف پوشیده و یک سمت آن کاملا باز است. بعضی ها با پرده و مصالح دیگر، اقدام به پوشاندن این فضا می کنند. بهتر است خود را از نعمت هوای آزاد و منظره های زیبا محروم نکنید و بجای آن، با طراحی بالکن بهاری، زیبایی را به خانه های آپارتمانی بیاورید. در صورت وجود همسایگی و نیاز به پوشش، از گلدان ها متنوع و استند های بلند استفاده کنید و دید را محصور نمایید.

 

دکوراسیون بالکن

گل و گیاه، مهمان همیشگی

 

از انواع گل و گیاهان رنگی و زیبای این فصل استفاده کنید. طراحی بالکن بهاری، فرصت خوبی، برای مکث و دورهمی ایجاد می کند. انرژی مثبت گیاهان، تاثیر بسیار شگفت انگیزی در خانه دارد. گیاهان چتری و آویز، گلدان های رنگی و جذاب، فضای بالکن بهاری شما را بسیار مهیج می کند.


دیوار بالکن را با انواع گیاهان، تزیین کنید و به زیبایی فضا بیافزایید. گل و گیاهان طبیعی، مناسب ترین گزینه ی بهاری است. وقتی پنجره را باز می کنیم، بالکن جزئی از خانه می شود و منظره ی زیبای آن، تاثیر مستقیمی روی دکوراسیون داخلی می گذارد.


در فضاهای کوچک، برای طراحی بالکن بهاری، از استندها یا آویزهای سقفی استفاده کنید. گیاهان آبشاری، در این موارد بسیار کاربردی و جذاب است.

فضای نشستن

 

در طراحی بالکن بهاری، مکانی برای نشستن، تدارک ببینید. در بالکن های بزرگ، از مبلمان های خاص یا میز های صبحانه خوری استفاده کنید. در بالکن کوچک هم، به یک صندلی و چهارپایه اکتفا نمایید. حتی می توانید، قالیچه ای پهن کنید و یک چای عصرانه ی بهاری را متفاوت تجربه کنید.

 

18 ایده‌ی درخشان باغچه‌ی عمودی برای فضاهای محدود (قسمت اول)

اکسسوری و دکوری

 

طراحی بالکن بهاری را با ساده ترین وسایل، انجام دهید. از وسایل ساده و دور ریختنی، دکوری های تزیینی جذاب بسازید. وسایل قدیمی، مثل فانوس و چراغ های قدیمی، بسیار مناسب فضای بالکن است. آبپاش گلدان ها را می توان جزئی از دکور محسوب کرد و در محل مناسب قرار داد. نردبانی که در انباری یا گوشه ی بالکن، می گذارید، به استند مجله و روزنامه تبدیل کنید و طراحی بالکن بهاری را متفاوت کنید.

نور پردازی


هنر نورپردازی بسیار جذاب است. از شمع تا ریسه های رنگی و متفاوت را، در طراحی بالکن بهاری، به کار ببرید. جلوه ی نور در شب، منظره ی زیبایی را در بالکن به وجود می آورد. به تصویر زیر نگاه کنید، یک ریسه ساده روی دیوار کار شده است. در بالکن های بزرگ تر، دیوار را جداگانه می توان طراحی کرد و از آویز ها و فانوس های مختلف و ثابت روی دیوار استفاده نمود. نرده های بالکن هم، گزینهی مناسبی برای نصب ریسه های نوری است. همان قدر که گل ها و رنگ سبز گیاهان معجزه می کند، نورپردازی در فضای بالکن، به جذابیت آن می افزاید و تجربه فوق العاده ای را به شما می دهد.


امیدواریم، مطالب و تصاویر جذاب این پست، به شما در طراحی بالکن بهاری کمک کرده و بتوانید طرح های فوق العاده ای در بالکن خانه، اجرا کنید. فضاهای بالکن رها شده را، احیا کنید و امسال، تجربه ی متفاوتی را رقم بزنید. از هوای بهاری استفاده کنید و از شکوفه های درختان لذت ببرید. منتظر نظرات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *