اثاث و لوازم, طراحی و مناسبت ها, مصالح طراحی

ایده های خلاقانه ساخت دکوری با شانه تخم مرغ

تابلوی گل با شانه تخم مرغ

کارتن های شانه تخم مرغ را دور نیندازید! برای ساخت دکوری های تزیینی، ایده های این مقاله را دنبال کنید.

 

با استفاده از وسایل ساده و دور ریختنی در اطراف به راحتی و با کمی خلاقیت، دکوری های جذاب بسازید و در تزیین خانه استفاده کنید. در پست‌های قبلی نمونه‌های مختلفی از کاردستی های جالب با وسایل ساده را معرفی کردیم که در لینک های زیر، آنها را مشاهده می‌کنید. اما امروز در این مقاله، انواع کاردستی و ساخت دکوری های بامزه با شانه تخم مرغ را یاد می‌گیریم.

– گل های تزیینی با شانه تخم مرغ


با چند برش ساده، از شانه تخم مرغ، گل های زیبا بسازید و در قسمت‌های مختلف، برای تزیین استفاده کنید. از رنگ اکریلیک یا گواش برای زیباتر کردن گل ها استفاده کنید. بعد از اتمام رنگ آمیزی برا تثبیت رنگ و جلوه ی بیشتر، از اسپری براق کننده روی گل ها بپاشید و تا خشک شدن، به گل ها فرصت دهید. اسپری های رنگی هم گزینه مناسبی برا رنگ کردن شانه تخم مرغ است.
گل های مختلفی با برش های متفاوت ایجاد کنید و با ایده پردازی دکوری های جدید و جذاب بسازید.

1- تابلویی زیبا با گل های شانه تخم مرغ

 

– بوم نقاشی را با رنگ روشن پوشش دهید. پس از رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک دلخواه، اجازه دهید کاملا خشک شود.


– شانه تخم مرغ را برش داده و گل های زیبا مطابق تصاویر، بسازید و سپس آن ها را به رنگ های مختلف در آورید.


– از دکمه و وسایل دیگر برای تزیین گل ها استفاده کنید تا جذاب تر به نظر برسد. با استفاده از چسب، دکمه را داخل گل ها بچسبانید.


– سپس طرحی که در ذهن دارید را روی بوم پیاده کنید و آن ها را در جای خود بچسبانید. اکنون تابلوی بی نظیر شما آماده است، در قسمت‌های مختلف خانه، از آن استفاده کنید.


2- با شانه تخم مرغ ریسه ی چراغ دار بسازید


پس از ساخت گل های کوچک با شانه تخم مرغ، ریسه های لامپ دار تهیه کنید و انتهای گل ها را سوراخ کرده و در آن قرار دهید. به این ترتیب، ریسه رنگی با طرح گل های جذاب ایجاد کرده اید.

3- گیفت جذاب با شانه تخم مرغ

 

گل هایی که با شانه تخم مرغ درست کرده اید را به رنگ دلخواه در بیاورید و با ربان و کاغذ، گیفتی بامزه و ساده بسازید.


4- تزیین وسایل با گل های دست ساز شانه تخم مرغ


گل ها را برای تزیین آینه ساده استفاده کنید و دکوراسیون خانه را متحول کنید. قابی ساده را با گل ها شانه تخم مرغ، تزیین کنید و دکوری جدیدی را به وجود آورید. گل ها شانه تخم مرغ، ایده ی بسیار خوبی برای احیا و بازسازی وسایل و قاب های قدیمی است.


آینه ای ساده را با گل های دست ساز از شانه تخم مرغ، تزیین کنید و آن را تغییر دهید.


حلقه های چوبی یا فلزی قدیمی را، با گل های رنگی پوشش داده و دکوری زیبایی، برای روی در اتاق خواب یا در ورودی، تهیه کنید.


شاخه های خشک شده ی درختان را از حیاط بردارید، آن ها را تمیز کرده و اسپری براق کننده بزنید، سپس از گل های ساخته شده روی آن بچسبانید و برای تزیین دیوار استفاده کنید. البته می توانید، آن را داخل یک قاب قرار داده و به تابلویی زیبا تبدیلش کنید.

5- دسته گل تزیینی بسازید


مقداری سیم و نوار گاترین یا ربان از خرازی تهیه کنید و ساقه برای گل های دست ساز شانه تخم مرغ، بسازید و آن ها را در گلدان قرار دهید. برای ساخت دسته گل، بهتر است از رنگ های متنوع برای گل ها استفاده کنید.

– جا گلی دکوری


خلاقیت به خرج دهید و شانه تخم مرغ را به اشکال مختلف برش دهید و به عنوان گلدان برای گیاهان تزیینی استفاده کنید.
کاکتوس های زیبای زیر، ایده ی جذابی برای ساخت یک دکوری جذاب و خلاقانه است.

فرصت را از دست ندهید، از وسایل ساده و دور ریختنی، دکوری های خلاقانه بسازید و دکوراسیون خانه را تغییر دهید. شانه تخم مرغ، پتانسیل بالایی برای استفاده ی مجدد در تزیینات داخلی دارد، ایده های این پست را در نظر بگیرید، دکوری های جدید بسازید و تجربه هایتان را با هوم ساز در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *