راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

با 17 پیشنهاد رنگ آمیزی اتاق خواب، به استقبال بهار بروید

اگر به دنبال رنگ کردن اتاق خواب هستید، ایده های رنگی این پست را از دست ندهید. نمونه هایی از بهترین گزینه های رنگ، برای اتاق خواب را در این پست، جمع آوری کرده ایم.

 

پیشنهاد مطالعه : 4 پیشنهاد جذاب برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب

ایام عید نزدیک است و زمان آن رسیده که به استقبال فصل بهار برویم. بعد از خانه تکانی، بی شک، به سراغ تغییر دکوراسیون و ایجاد تحول در فضای خانه می گردیم. عوض کردن حال و هوای اتاق خواب، بهانه ی خوبی است که به دنیای رنگی سری بزنیم و یک یا چند دیوار را به رنگ دلخواه درآوریم. برخی از رنگ های آرامش بخش، همیشه برای چنین فضاهایی استفاده می شود، ولی در این پست، جسورانه به دنبال طیف رنگی بیشتری رفته و بهاری جذاب را به ارمغان می آوریم.

 

5 مورد از اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از رنگ‌ها در اتاق خواب

 

1. مرجانی

 

رنگ سال مرجانی از رنگ های زیبا و شگفت انگیز است. این رنگ مناسب یک تحول بهاری در اتاق خواب شماست. با سایه های خاکستری و رنگ های دیگر به زیبایی ترکیب می شود.

2. خردلی- زرد- لیمویی

 

خردلی، از رنگ های جسورانه ای، که بهتر است دیواری را به آن اختصاص دهید و نقطه ی متمرکز و درخشانی را به وجود آورید. قاب یا دکوری هایی که روی این دیوار نصب می شود، بسیار نافذ و چشم گیر است.


طیف رنگ زرد، شادی را در اتاق به همرا آورده و با تابش خورشید، درخشندگی فضا را بیشتر می کند.


لیمویی، رنگ نسبتا آرام تری است که فضا را به اندازه کافی بزرگ و روشن جلوه می دهد.

3. فسفری ( طیف سبز روشن)

 

طیف سبز، رنگ زندگی و طراوت است. سبز آرامش بخش است و با ترکیب سفید یا خاکستری، فضای زنده و روشنی را به وجود می آورد.

4. سفید و خاکستری

 

فضایی بدون پالت رنگی، ساده و زیبا است. چنین فضاهایی با رنگ خنثی، موجب آرامش ذهنی می شود. بعدها با انواع عناصر دکوراتیو رنگی یا کوسن های متنوع می توانید، فضا را متحول کنید.

5. نارنجی

 

رنگ نارنجی جذاب و جسوراست. اگر به این رنگ علاقه مندید، برای استفاده در اتاق خواب از آن غافل نشوید.

6. ذغالی یا خاکستری تیره

 

از دسته رنگ های خنثی است که قدرت ترکیب رنگی فوق العاده ای دارد. البته اگر اتاق شما به اندازه کافی، بزرگ نیست، بهتر است به دنبال بقیه ی گزینه ها بروید.

7. قرمز

 

قرمز، رنگی هیجان انگیز است. در استفاده از این رنگ در اتاق خواب، زیاده روی نکنید ولی فضا را جذاب و جالب می کند. آنرا با سفید و کرم ترکیب کنید، تا از شدت آن کاسته شود.

8. کرم

 

رنگ کرم، اتاقی روشن را به شما تحویل می دهد. فضا را زیبا و قابل لمس کرده و دایره ی انتخاب عناصر تزیینی بیشتری به شما می دهد.

9. یاسی و طیف ارغوانی

 

این رنگ بسیار جذاب و عاشقانه است. رنگی ملایم و آرام، که برای اتاق خواب بسیار زیبا است.

10. آبی آسمانی

 

از گزینه های همیشگی برای رنگ اتاق خواب است. آرام بخش است و بزودی تکراری و خسته کننده نخواهد شد. ترکیب با سفید، کرم، لیمویی، فضا را ملموس و زیبا می نماید.

11. وانیلی

 

رنگی نزدیک سفید و کرم. بسیار آرام و زیبا، فضا را لوکس و درخشان جلوه می دهد.

12. سرخابی

 

رنگی جیغ و خیره کننده که با رنگ کردن یک دیوار، به اندازه کافی جذابیت ایجاد می کند.

13. زیتونی

 

رنگی سنتی، طبیعی و زیبا است، با نور و طیف رنگی روشن، بسیار دل انگیز است.

14. قهوه ای شکلاتی

 

در اتاق خواب های بزرگ، یک دیوار را رنگ تیره بزنید. و به کشش فضا بیافزایید. از ترکیب رنگ و دکورهای روشن غافل نشوید تا شدت رنگ تیره کاسته شود.

15. کرم شکلاتی

 

از رنگ های پر طرفدار در دکوراسیون خانه های ایرانی است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب نیز، به اندازه ی کافی دلبرانه و زیبا است.

16. بنفش

 

از رنگ های لوکس و تاثیرگذار است. بهتر است از طیف رنگی بنفش استفاده کنید و محیطی جدید و هیجانی خلق نمایید.

17. صورتی- گلبهی

 

از رنگ های پر طرفدار برای اتاق خواب است.دارای طیف رنگی متنوعی می باشد که شما با توجه به ذوق و سلیقه ی خود، از رنگ مناسب استفاده کنید.

همانطور که دیدیم، دایره ی رنگ های منتخب، برای اتاق خواب، به وسعت سلیقه ی شما و دکوراسیون خانه است. با کمی ذوق و هنر ترکیب رنگ ها، اتاق خوابی دلنشین و متنوع ایجاد کنید، از تصاویر ایده بگیرید و دکوراسیون اتاق خواب را تغییر دهید. کدام را می پسندید یا به فضای اتاق خواب شما شبیه است؟ بهترین ها را انتخاب کنید و به استقبال سال نو بروید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *