بازسازی ساختمان

برای بازسازی خانه های قدیمی چه کنیم؟

بازسازی خانه های قدیمی کوچک

وقتی عمر ساختمان بالا می رود، روز به روز، شاهد مشکل و بحران جدیدی در خانه هستیم. از نشت آب و نم زدگی، بخاطر پوسیدگی لوله ها گرفته، تا عیوب ظاهری، مثل کدرشدن رنگ و لق شدن کاشی ها وغیره. برخی اوقات، تمام شرایط در حالت ایده آل است، ولی به مرور زمان، فضا کسل کننده و عادی می شود، اگر گزینه‌ی تعویض منزل، در دستور کار نباشد، معمولا به سراغ بازسازی خانه های قدیمی خواهیم رفت. بازسازی با حفظ ماهیت اصلی ساختمان، دکوراسیون از صفر تا صد قابل تغییر است. تغییر دکوراسیون، با توجه به درخواست کارفرما و بودجه، توسط طراحان داخلی با تجربه انجام می پذیرد.

 

بازسازی خانه های فرسوده، باید برنامه ریزی شده باشد. از ابتدا تا انتهای کار و شرایط حاکم، مورد بررسی دقیق، قرار گیرد تا موجب اشتباهات احتمالی و به دنبال آن خسارت‌های جبران ناپذیر نشود. مثلا نقشه‌ی ساختمان، لوله کشی‌ها و مسائلی از این دست، با دقت بررسی شود که در حین کار آسیب نبینند و خرابی به بار نیاورد. به همین خاطر، قبل از هر اقدامی، مشورت با نیروی متخصص، بسیار مهم است.

 

در این پست ضمن بررسی نکات و مراحل بازسازی خانه، نمونه‌های مختلفی از قبل و بعد از اجرای تغییرات در فضاهای خانه های قدیمی را مشاهده می‌کنید.

مراحل بازسازی خانه های فرسوده :

پوشش کف


یکی از اولین گزینه‌های پیشه رو برای تغییر، بی شک کف ساختمان است. قبل از انتخاب محصول مورد نظر، تعمیرات و زیرسازی لازم انجام می‌شود. با توجه به موقعیت، شرایط موجود در ساختمان، انتظارات شما و همچنین مشورت با طراحان داخلی، بهترین کفپوش از نظر قیمت، سلیقه و نیازتان را انتخاب می‌کنید. انواع پارکت، سرامیک، لمینیت، از پر کاربرد‌ترین کفپوش‌های بازار است. ولی برای انتخاب کفپوش مناسب، باید نکات بسیار زیادی را نظر بگیرید، مزایا و معایب هر کدام را مطالعه کنید تا شما را در انتخابی بهتر، یاری کند.
به عنوان مثال برخی از کفپوش‌ها، مناسب مناطق مرطوب نیست، یا با سیستم گرمایش از کف همخوانی ندارد. در نتیجه باید، تمام ویژگی‌ها را برای انتخاب یک محصول مناسب با شرایط خانه در نظر بگیرید.

پوشش دیوار

از رنگ کردن ساده، انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری گرفته تا دیوارهای دکوراتیو و پنل های سه بعدی، را می توان برای پوشش دیوار در بازسازی خانه انتخاب کرد. اطلاعات خود را تکمیل کنید و نمونه های اجرا شده را جست و جو و مشاهده نمایید. سپس با مشورت و تجربه ی طراحان داخلی، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای انتخاب پوشش دیوار مناسب در بازسازی خانه‌های فرسوده، اصول دکوراسیون داخلی را بدانید و بعد تصمیم بگیرید. اینکار کمک میکند تا تصمیم بهتری گرفته شود. به عنوان مثل، یک کاغذ دیواری کلاسیک با رنگ سرمه ای یا پوستر دیوار با طرح بزرگ، بنظر بسیار زیبا و لاکچری است، اما برای فضای آپارتمان‌های کوچک مناسب نیست و نتیجه معکوس می‌دهد.

 

استفاده خلاقانه از تخته سیاه در دکوراسیون داخلی !

سقف

معمولا سقف خانه های قدیمی ساده است، امروزه می توان در قسمت های مختلف از انواع سقف های کاذب، کناف و آسمان مجازی، استفاده کرد. مثلا در نشیمن و اتاق خواب‌ها بحث نورپردازی اهمیت بیشتری دارد و به آن در دکور سقف توجه می شود. انواع پنل های شفاف، رنگی و یا طرح‌دار در سرویس ها قابل اجراست. بهترین انتخاب، گزینه‌ی مناسب با شرایط و نوع دکوراسیون و سلیقه ی شما است.
مثلا برای سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام، می‌توان از تایل‌های ضدآب پی وی سی و مولتی استایل استفاده کرد. اما تایل‌های معرق ام دی اف مناسب سقف کاذب داخلی و دکوراتیو است. از لینک های زیر انواع مختلف تایل های معرق سقف کاذب دیدن فرمایید.

 

خرید انواع سقف کاذب (تایل معرق)

چیدمان

 

در بحث دکوراسیون داخلی، بعد از بازسازی خانه های کوچک، مهم‌ترین مسئله نوع چیدمان است. اگر مبلمان متناسب با ابعاد فضا، خریداری شود، حتما نتیجه بهتری دارد. گاهی وسایل و مبلمان بسیار زیباست، اما مناسب فضای خانه کنونی نمی‌باشد. بعد از انتخاب مبلمان و اکسسوری های متناسب، چیدمان اصولی و شیک، در دکوراسیون داخلی، بسیار مورد اهمیت است.
وسایل و تزیینات منزل را متناسب با نوع دکوراسیون، انتخاب کنید و برای گرفتن نتیجه ی بهتر، در رنگ و چینش صحیح، از متخصصان این امر کمک بگیرید و اطلاعات خود را بالا ببرید.

عکس قبل و بعد بازسازی آشپزخانه در خانه قدیمی:

چند نکته مهم در مراحل بازسازی خانه :


– آشپزخانه قلب خانه است و معمولا بیشترین تغییر در بازسازی ها را به خود اختصاص می دهد. تعویض کابینت، خراب کردن آرک‌های قدیمی و ایجاد اوپن های امروزی از مهم‌ترین تغییرات است. اگر تغییر آشپزخانه، کلی است، نیاز به جابجایی  لوله کشی ها می باشد و هزینه ها بیشتر خواهد شد. در صورت نیاز و امکان می توان محل آشپزخانه را کلا عوض کرد ولی لوله کشی ها جدید و شرایط باید محیا باشد.


– کمد دیواری خانه های قدیمی، منسوخ شده است و فضای بیشتری را اشغال می کند. امروزه کمدهای ام دی اف و ریلی با طراحی های متنوع و زیبا، جایگزین اصلی، در بازسازی ها است.


– تبدیل پنجره‌های قدیمی به دوجداره را فراموش نکنید. به لحاظ زیبایی و مخصوصا عایق حرارتی و صوتی، مسئله بسیار مهمی است.


اگر تصمیم به پوشش کف دارید، حتما لوله های قدیمی و پوسیده را تعویض کنید. چراکه بعد از اتمام کار، ممکن است در آینده نشتی ایجاد کرده و هزینه ی مجددی را به شما تحمیل کند.


– برای استفاده از حداکثر نور، در قسمت هایی که قابلیت تخریب دارد، پنجره اضافه کنید. برای اینکار با متخصصین معمار مشورت کنید تا دیوار باربر یا دارای ستون نباشد.


– در بازسازی سرویس های بهداشتی و تعویض کاشی ها، به اجرای دقیق عایق های رطوبتی دقت نمایید.


برای فضاهای کوچک از رنگ‌های روشن استفاده کنید، فضاهای بزرگ را با دیوارهای دکوراتیو، جذاب نمایید.

عکس قبل و بعد بازسازی اتاق ناهارخوری در خانه قدیمی:

عکس قبل و بعد بازسازی اتاق نشیمن در خانه قدیمی:

عکس قبل و بعد بازسازی اتاق خواب در خانه قدیمی:

عکس قبل و بعد بازسازی پذیرایی در خانه قدیمی:

عکس قبل و بعد بازسازی خانه قدیمی به سبک مدرن :

عکس قبل و بعد بازسازی حیاط خانه قدیمی به سبک مدرن :

 

چگونه دکور بالکن را زیبا و جذاب کنیم؟

امیدواریم با در نظر گرفتن همه ی نکات، بهترین‌ها را برای بازسازی خانه های قدیمی انتخاب کنید و با تغییر دکوراسیون، نتیجه دلخواه را بگیرید. تغییرات عکس قبل و بعد بازسازی خانه در تصاویر بالا، کاملا مشهود و بسیار زیبا است، واقعا اگر بازسازی خانه های فرسوده، درست و اصولی انجام گیرد، تجربه فضای جدید خانه بسیار لذت بخش است. برای مشاوره با کارشناسان هوم ساز و خرید مستقیم محصولات دکوراسیون داخلی، با ما تماس بگیرید. آیا تا به حال بازسازی خانه های قدیمی را تجربه کرده‌اید؟ پیشنهاد شما برای بازسازی خانه های کوچک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *