اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, مصالح طراحی

ترفندهای جذاب برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

کاردستی خلاقانه

بسیاری از وسایل دور ریختنی را، با کمی حوصله و خلاقیت می توان به شکل جدیدی مورد استفاده قرار داد. از آن‌ها به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده نمود یا دکوراسیون خانه را متحول کرد. تزیین خانه با وسایل دور ریختنی مبحث جذابی است که انتها ندارد، چراکه با خلاقیت و هنردستانتان، در هر زمان می‌توان وسیله‌ی جدیدی ساخت، که در نوع خود منحصر به فرد بوده و متعلق به دکوراسیون خانه شما باشد. برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی مثل شیشه مربا، بطری‌های خالی لاستیک، چرخ، لامپ و سی دی های قدیمی، ایده‌های این پست را دنبال کنید.


به عنوان مثال، در همه‌ی خانه‌ها، بطری‌های خالی زیادی وجود دارد، شما می توانید با ایده گرفتن از پیشنهادات هوم ساز، آن‌ها را به یک وسیله‌ی کاربردی یا تزیینی تبدیل کنید و زیبایی را، به خانه بیاورید.


استفاده‌ی کمتر از پلاستیک، امری ضروری است. بطری‌ها و ظروف پلاستیکی، سال‌ها طول می‌کشد تا تجزیه شود و برای محیط زیست مضر است، پس بهتر است، آن ها را برای استفاده‌ی مجدد و کاربردی آماده کنیم و در حفظ محیط زیست خود قدمی برداریم.

ساخت دکوری ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

برای تزیین بطری و شیشه ها از نخ کنف یا کاموا استفاده کنید. بطری را کاملا با چسب و نخ کامواهای رنگی بپوشانید، اگر رنگ نخ، مورد علاقه نبود، روی آن اسپری رنگ بزنید.

 

می توانید با بادکنک های رنگی، بطری ها را بپوشانید، البته اندازه ی آن ها را در نظر بگیرید.


با کمترین هزینه، دکوری ها و وسایل کاربردی زیبایی را بسازید و در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید.

1- انواع شیشه مربا و بطری خالی


– گلدان – جا مدادی – جا شمعی (رنگ – چسب – نخ کنف – اکریل)

 

بطری های دلخواه را در یک فضای باز مثل بالکن، روی روزنامه قرار بدهید، با اسپری های رنگ، آن ها را بپوشانید. برای رنگ آمیزی می توان، از قلم مو استفاده کرد، ولی یکنواختی و یکدست بودن رنگ با اسپری بهتر است.


قبل از رنگ، روی کاغذ، یک طرح دلخواه، مثل قلب یا ستاره بکشید و روی بطری بچسبانید، بعد از اتمام رنگ، آن را جدا کنید تا داخل بطری یا شیشه شما دیده شود.


قسمتی از بطری های شیشه ای را می توانید به چسب آغشته و در اکریل های رنگی بغلطانید، یا با دست روی آن بپاشید.


• دقت کنید، چسب روی بطری های پلاستیکی خاصیت خورندگی دارد و باید از چسب مخصوص استفاده شود. مثل چسب فوم.

– جا مسواکی – جا مداد و وسایل – ظرف دانه پرنده ( قیچی و برش)

 

گاهی اوقات بطری ها، رنگی و جذاب هستند و تنها با برش های مناسب، مثل تصاویر زیر، می توان از آن ها، وسیله ی کاربردی ساخت. فقط قسمت های برش خورده ی بطری های پلاستیکی را اگر، با اتو کمی حرارت دهیم، برندگی آن از بین می رود. از روش حرارت دادن، برای چسباندن قسمت های مختلف بطری پلاستیکی استفاده کنید. مثل تصویر جا مسواکی زیر، که چند در بطری مختلف را جدا کرده و با همین روش حرارت، روی بطری اصلی می چسبانیم.

کاردستی ساده

انتهای بطری های نوشابه، که به اصطلاح شکل پافیلی دارند، جدا کنید و با تزیین و سلیقه خود، با یک بطری باریک یا میله، شکلات خوری جذاب درست کنید.

 

 

در ایام نوروز، همه به سراغ سبزه خواهند رفت، با برش بطری‌ها و نقاشی و تزیین روی آن‌ها، امسال، ظرف سبزه‌ی جدیدی را بسازید.

 

 

انتهای دو بطری نوشابه را برش دهید و با چسباندن یک زیپ بین آن، یک ظرف بسته، برای اشیای مختلف ایجاد کنید.

کاردستی با بطری
کاردستی جالب

 

 

روی بطری اندازه ی مناسب حرارت و سوراخ ایجاد کنید و قاشق چوبی خود را در آن قرار داده و بعد از پر کردن دانه ی پرنده ها، در بالکن یا حیاط آویزان کنید. با برش بطری های بزرگتر، لانه پرنده بسازید.

 



آب پاش برای فضای سبز بسازید، چند سوراخ در سطح بطری ایجاد کرده و سر آن را با شیلنگ آب ببندید.

 


از بطری های بزرگتر، برای جمع آوری کیسه ها استفاده کنید و کابینت را سامان دهید.

 

 


با برش های مختلف بطری های نوشابه و رنگ آمیزی آن، آویز های دکوری بسازید. از این مثال ها بسیار زیاد است، تصاویر زیر به شما کمک می کند تا ایده های جذابی بکار برده و از وسایل دور ریختنی بهترین استفاده را ببرید.

 

 

ساخت صندلی با وسایل دورریختنی
درست کردن جاشمعی در خانه
وسایل دورریختنی با بطری

2- لامپ حبابی


لامپ‌های حبابی اگرچه امروزه بخاطر مصرف زیاد انرژی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ایده های این پست را بخاطر داشته باشید تا اگر با لامپ های سوخته حبابی مواجه شدین، با این ترفندها، تزیین خانه را انجام دهید.


اول از همه لازم است که با ابزار در دسترس، مثل دم باریک یا هرچیز دیگر، محتویات داخل لامپ سوخته را خارج کنید. مراقب دستتان باشید و بیش از حد حباب لامپ را فشار ندهید تا شکسته نشود. سپس با توجه به اندازه‌ی لامپ و ایده مورد نظر، دکوری جدید را خلق کنید. از اسپری رنگ، نخ کناف یا هر وسیل ای که به ذهنتان می‌رسد برای تزیین آن استفاده کنید.

 

درخت زیبایی که در تصاویر بعدی با همین لامپ‌ها به وجود آمده است، می‌تواند یک دکوری فوق العاده جذاب برای تزیین خانه یا مراسم های مختلف باشد. به همین سادگی وسایل دوریختنی مثل لامپ را به آویز دکوری، گلدان، جا شمعی تبدیل کنید و خلاقیتتان را به نمایش بگذارید.

کاردستی با لامپ سوخته

3- لاستیک

 

لاستیک های قدیمی و غیرقابل مصرف، یکی از وسایلی است که برای ساخت دکوری های ساده و ارزان، پیشنهاد می شود. تصاویر زیر گویای ماجراست. لاستیک های فرسوده را به خانه بیاورید و با اندکی تغییر و خلاقیت، وسایل جدید به وجور آورید.

به راحتی در حیاط برای تزیین خانه به عنوان، گلدان و باغچه استفاده کنید و در آن ها گل و سبزی بکارید و لذت ببرید. برای رنگ کردن آن از اسپری یا رنگ های معمولی با قلمو نیز می‌توان استفاده کرد.

4- چرخ


چرخ های قدیمی نیز، یکی از وسایل جذابی است که با آن می‌توان کلی ایده را اجرا کرد و در تزیین خانه استفاده نمود. تصاویر زیر به شما کمک میکند، با نمونه‌های مختلف از این ایده ها آشنا شوید.

5- سی دی

حتما در خانه‌ی شما هم، تعداد زیادی سی دی قدیمی پیدا می شود که در اثر گذر زمان خراب و قدیمی شده اند. تا حالا فکر کرده اید، چه دکوری های جذابی با آنها می‌توان ساخت؟

 

این بار برای تزیین خانه با وسایل دورریختنی به سراغ سی دی های قدیمی می‌رویم. سی دی را در آب گرم چند دقیقه قرار دهید و سپس با قیچی به راحتی آن را برش دهید و در قسمت های مختلف استفاده کنید.

 

چسب های مایع یا چسب چوب دارای چسبندگی کافی است، با توجه به سطح مورد نظر، چسب مناسب انتخاب کنید.

وسایل دور ریختنی، ایده های زیادی را برای تزیین خانه به ما می‌دهد. کافی است ذوق و خلاقیت به خرج دهید و ایده های ذهن خود را به اجرا درآورید. پیشنهاد شما برای استفاده دوباره از وسایل دور ریختنی چیست؟ به نظر شما، پست های بعدی در مورد بازیافت چه وسایلی باشد؟

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “ترفندهای جذاب برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

  1. سارا غیاثی گفت:

    مرسی از پست خوبتون، با شونه تخم مرغ هم میشه کاردستی درست کرد.

    1. بهاره بهروزی گفت:

      سلام و سپاس از همراهی شما. بله بزودی کلی کاردستی جذاب با شونه تخم مرغ براتون پست می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *