راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ترفندهای کاربردی و سریع برای مرتب کردن کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس

برای اینکه اتاق منظم و تمیزی داشته باشید، مرتب کردن کمد لباس، جز ارکان اصلی است. یکی از معضلات همیشگی اتاق خواب‌ها، به هم ریختگی و لباس‌های پراکنده و نامنظم است. چراکه اغلب، لباس‌ها با شیوه‌های نادرست، در کمد و کشو قرار داده می شود و هنگامی که یکی از آن ها را نیاز داریم، همه را بیرون می آوریم، تا لباس مورد نظر را انتخاب کنیم. این بی نظمی، ناشی از چیدن نادرست و دیده نشدن هر یک از وسایل، بدون خروج از محل مورد نظر است. سازماندهی کمد لباس، به شیوه ی صحیح، به شما در انتخاب سریع تر و درست کمک می نماید.

 

نکات کوچک و کاربردی در این مقاله به شما کمک می‌کند در کمترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید. با داشتن خلاقیت در کمد لباس، علاوه بر نظم و زیبایی، از حداکثر فضا برای ساماندهی لباس استفاده می‌کنید. با مرتب کردن کمد لباس، از این پس دچار سردرگمی نشده و یکبار برای همیشه به بی‌نظمی‌ها پایان دهید.

 

مطلب پیشنهادی:  

 

اتاق لباس در خانه را چگونه طراحی کنیم؟

 

اصول چیدمان کمد لباس

اول از همه باید لباس‌های فصلی را جداکنید و مکان مشخصی برای آن در نظر بگیرید. لباس‌هایی که چروک می‌شوند و به اتو نیاز دارد باید به چوب لباسی آویزان شود. اگر قرار است مدتی از یک لباس استفاده نشود، روی آن را با کاور بپوشانید، تا گرد و غبار موجب کثیفی نشود. لباس‌ها براساس قد، طرح یا نوع آن، دسته بندی کنید. با اینکار موقعی که در جستجوی لباسی خاص هستید، زودتر به هدف می‌رسید.

 

چیدمان لباس بر اساس قد، فضای خالی را در کمد به وجود می‌آورد. در این قسمت از انواع سبد و نظم دهنده‌های‌ کمد برای ساماندهی لباس استفاده کنید. در واقع چیدمان عمودی، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از فضای حداکثری کمدها می‌باشد.

 

چیدن لباس در کمد بر اساس رنگ، جلوه زیبایی را به وجود می‌آورد و انتخاب و هماهنگی لباس‌ها راحت‌تر است. حس خوبی که از تمیزی و مرتب کردن لباس در کمد و کشوها ایجاد میود، بسیار لذت بخش است.

 

حتما لباسهای تمیز و استفاده شده شده را تفکیک کنید تا پاکسازی راحت‌تر صورت گیرد، برای اینکار از سبد استفاده نمایید. در ضمن می‌توانید قسمتی از کمد را به لباس‌هایی که چندبار پوشیده شده، اختصاص دهید.

 

پیشنهاد مطالعه:

3 گام اساسی، برای مرتب کردن میز آرایش

نحوه چیدمان لباس در کشو

 

قبل از چیدمان لباس در کشو، کف آن را با کاغذ کادو یا کفی‌های پلاستیکی موجود در بازار پوشش دهید، تا تمیز و زیباتر بنظر برسد. چیدن لباس در کشو باید به نحوی باشد که تمام اجزای داخل آن، پس از باز شدن کشو، دیده شوند.

تا کردن لباس‌ها و قرار دادن آن‌ها روی هم، نادرست‌ترین و رایج ترین شیوه‌ی جمع آوری لباس، در کشو است. هر بار که لباسی احتیاج دارید، تا انتهای کشو بهم می ریزد و چه بسا، بعضی از آن‌ها دیده نمی شود. لباس‌ها را از هر نوعی که هست، در کشویی جداگانه و کنار هم قرار دهید تا به راحتی انتخاب کنید. تصویر زیر، کاملا گویا است.

 

از جداکننده‌ها و تقسیم کننده‌های فضایی موجود در بازار، برای کشو‌ها استفاده کنید. این نظم دهنده‌ها دارای جنس و طرح‌های گوناگون است که معمولا نوع پلاستیکی آن ارزان‌تر است. مخصوصا برای کشوی روسری، جوراب و لباس زیر، بسیار مناسب است. با وسایل موجود در خانه هم می توانید، تقسیم کننده‌ای متناسب بسازید، لوله‌های دستمال کاغذی را دور نریزید و از کنار هم قرار دادن آن ها در کشو، فضایی منظم و کاربردی بسازید.

چوب لباسی

بهترین انتخاب برای لباس‌هایی که چروک می‌شوند، آویزان کردن آن در کمد است. پیراهن، مانتو، لباس‌های نخی و کتان، مستعد چروک هستند، پس حتما با استفاده از چوب لباسی متناسب با اندازه، آنها در کمد بیاویزید.

 

– چوب لباسی، کاربردی ترین وسیله برای ساماندهی لباس‌های رسمی تر، برای آویز در کمد است. اما گاهی بخاطر جنس پارچه لباس، مدام از روی چوب لباسی لغزیده و می افتد. چند کش را به دو سر آن ببندید و با خیال راحت لباس‌ها را آویزان کنید. حتی کش دور سطل‌های ماست هم، اتنخاب در دسترسی است.

 

– بعضی از چوب لباسی ها، علاوه بر لغزندگی، کهنه و یکنواخت شده است، نخ کامواهای رنگی یا ربان، دور آن ها بپیچید و از آن ها استفاده کنید.

 

– امروزه، چوب لباسی ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای مختلف ساخته شده است، از نوع مناسب آن استفاده کنید. روسری و شال، کمربند و غیره، هر کدام، دارای نوع مخصوص به خود است. حتی کفش و چکمه های خود را می توانید، با گیره‌های مخصوص برخی از انواع چوب لباسی بیاویزید.

 

– بعضی از لباس ها، چند تکه ای است و فضای بیشتری می طلبد، چوب لباسی متناسب را، مطابق تصویر زیر، دوبل کنید و به راحتی از آن استفاده کنید.

تفکیک و نامگذاری

 

– قفسه‌ها و جعبه های البسه خود را نامگذاری کنید، تا مجبور به باز نمودن آن نشوید و در زمان صرفه جویی شود. حتی لباس‌های یک روزتان را ست کرده و آماده کنید، تا در روزهای هفته، به راحتی از آن استفاده کنید. برای کمد اتاق بچه ها نیز، بسیار ایده ی خوب و بجایی است.

قفسه ها و وسایل جانبی

 

– اگر فضای کمدتان کافی نیست، یا می خواهید، وسایل خود را منظم و زیبا ساماندهی کنید، از قفسه های متنوع موجود در بازار برای انواع البسه‌ی خود، استفاده کنید. مخصوصا برای کیف و کفش‌های داخل کمد، بسیار مناسب است.


– با خرید برخی مدل‌های نظم دهنده و نصب داخل درب‌های کمد، لباس زیر و جوراب‌هایتان سر و سامان می گیرد و جای کمتری اشغال می‌کند.


– شلف ها و قفسه‌های شفاف برای انتخاب بهتر کفش، توصیه می شود، در عین حال می توانید، از جعبه‌های خود کفش استفاده کنید و عکس کفش را روی آن بزنید و در کمدی بچینید.

دکور و خلاقیت

 

– چیدن لباس‌ها، کیف و کفش‌های متنوع، می تواند جز دکور اتاق شما محسوب شد. خلاق باشید و از تصاویر زیر ایده بگیرید.

 

– فضای زیر تخت را برای لباس‌های غیرفصلی استفاده کنید و در چمدان و قفسه‌ها، آن ها را ساماندهی کنید.

 

– از ترفندهای خاص و جالب در ساخت کمد دیواری‌ها برای استفاده بهینه، استفاده کنید.

 

– اکسسوری ها را به صورت تابلویی دیواری، منظم کنید و به زیبایی فضا بیافزایید.

راستی برای خوشبو شدن لباس‌ها، از خوشبو کننده‌های کمد، در لابه لای لباس‌ها استفاده کنید. ایده‌ها و تصاویر بالا را برای مرتب کردن کمد لباس به کار گیرید و خلاقیت به خرج دهید. یکبار برای همیشه به فضای اتاق و کمد لباس، سر و سامان دهید و تفاوتش را احساس کنید. ترفندهای خانه‌داری همیشه جذاب و لذت‌بخش است، تجربیات خود را با هوم ساز در میان بگذارید. دوست دارید پست بعدی در چه موردی باشه؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *