راهنمای طراحی داخلی, فضاهای خارجی, فضاهای داخلی, مصالح طراحی

تغییر دکوراسیون با طرح کفپوش شطرنجی

برای انتخاب و اجرای کفپوش شطرنجی، نکات این پست را از دست ندهید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون هستید، اجرای طرح شطرنجی در کف، فضای متفاوتی را برای شما ایجاد می کند. الگوی کفپوش شطرنجی، با قرار دادن یک در میان تایل ها در دو رنگ متفاوت اجرا می شود. چیدمان طرح شطرنجی را می توان مستقیم یا قطری، انجام داد. در قسمت های مختلف خانه، از سرویس بهداشتی تا بالکن و اتاق خواب، می توان از طرح کفپوش شطرنجی استفاده کرد. کفپوش ها دارای انواع مختلف با جنس و رنگ بندی های متفاوت هستند، اما در بسیاری از شرکت ها طرح های شطرنجی با رنگ بندی های مختلف و متریال های مرتبط با فضا، عرضه می شود که در کف بخش های مختلف، قابلیت اجرا دارند.

کفپوش شطرنجی چه رنگی بهتر است؟

 

رنگ غالب برای اجرای کفپوش شطرنجی، سیاه سفید است. این رنگ ظاهری کلاسیک را به محیط می دهد، اما این دلیل نمی شود که شما در انتخاب محدود شوید، طیف رنگ طرح کفپوش شطرنجی را با توجه به تم رنگی دکوراسیون فضای مورد استفاده، انتخاب و اجرا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. مثلا در آشپزخانه ای که تمام وسایل شما از رنگ سفید، سیاه و نقره ای انتخاب شده است، طرح کلاسیک سیاه سفید در کفپوش شطرنجی بیشتر خود را نشان می دهد در نتیجه با توجه به دکوراسیون فضا، رنگ ها را انتخاب کنید. چهارخانه های سبز، آبی، قرمز و غیره هم زیبایی خاص خود را دارد و با اجرای متناسب با محل استفاده، نتیجه ی خوبی خواهد داشت.

طرح کفپوش شطرنجی، مناسب چه فضایی است؟

 

طرح کفپوش شطرنجی را همانطور که پیش تر گفته شد، در بخش های مختلف خانه با کاربری های متفاوت می توان استفاده نمود. نکتهی مهم، ترکیب مناسب آن با دکوراسیون داخلی شما است. معمولا در فضاهای مدرن اجرا می شود. در فضاهای بزرگ، برای برجسته تر کردن یک قسمت و به نشانه ی جداسازی فضا، بسیار کاربردی است. مثلا در نشیمن، قسمت ناهارخوری را با کفپوش شطرنجی متمایز کنید. با قرار گرفتن میز ناهارخوری در آن قسمت، علاوه بر تعریف فضایی، زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد.


حتی می توانید برای کاربری مجزایی مثل آشپزخانه، از طرح کفپوش شطرنجی استفاده کنید و بقیه ی سالن را با رنگ یکدست اجرا کنید.


نکته مهم : در اجرای طرح کفپوش شطرنجی، زیاده روی نکنید! یک قسمت از خانه کفایت می کند. اجرای بیش از حد بخاطر طرح خاص و خطای دید ممکن است در دراز مدت، شما را دچار خستگی و کلافگی کند.

ابعاد تایل های طرح شطرنجی

 

ابعاد متریال استفاده شده در اجرای طرح کفپوش شطرنجی، با توجه به فضای شما انتخاب می شود. در فضاهای بزرگ، از تایل های بزرگ تر و برای فضاهای کوچکی مثل حمام و سرویس بهداشتی، از ابعاد کوچکتر استفاده می شود. ابعاد انتخاب شده باید به نحوی باشد، که طرح شطرنجی کاملا مشخص باشد و فضا را شلوغ نکند.


آیا شما طرح کفپوش شطرنجی را می پسندید؟ اگر تجربه ی اجرای این کفپوش را در خانه دارید، نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *