راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

جدیدترین دکوراسیون منزل 2021 را بشناسید

جدیدترین دکوراسیون منزل 2021

7 شاخص مهم در دکوراسیون منزل 2021 را در این مطلب شناخته و با آن آشنا می شوید. روند طراحی داخلی، جدا از نکات اصلی و پایه، هر سال دستخوش تغییرات مختلفی است. از رنگ تا سبک های مختلف، ترند سال می شود و همواره طراحان داخلی به دنبال آن هستند تا دکوراسیون جدید و زیبایی را ارائه دهند. روندهایی که تا امروز، مشاهده نموده ایم را در این مطلب به اشتراک می گذاریم تا با ماهیت دکوراسیون منزل 2021 آشنا شوید.

نکات مهم برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل 2021

1- رنگ سال 2021 در دکوراسیون

بیایید با رنگ شروع کنیم. شرکت پنتون، رنگ سال 2021 را زرد و خاکستری، معرفی نمود. رنگ زرد، بسیار خوش انرژی و جذاب است، در حالی که رنگ خاکستری یا طوسی، از گروه رنگ‌های خنثی می‌باشد، این دو مکمل خوبی در کنار هم هستند و فضای زیبا و شادی را به نمایش می‌گذارند. از این ترکیب رنگ، برای دیوار، مبلمان و انواع اکسسوری‌ها استفاده کنید. به غیر از دو رنگ مکمل، در دکوراسیون منزل 2021، الگوهای رنگی جدید و برگرفته از زمین، طبیعت و گرم در حال ظهور است. سبز زیتونی ، زرد، قهوه ای و نارنجی از جمله ترند‌های رنگی جذاب است که با محیط بیرون هم ارتباط برقرار کرده و بسیار جذاب است.

رنگ سال 2021 در دکوراسیون

2- متریال طبیعی

 

مبلمان و لوازم جانبی از عناصر طبیعی چوب، گیاهان و فلزات تقلید کرده و فرصتی را برای ایجاد محیط آرامش بخش فراهم می‌آورد. در جامعه‌ای که به محیط زیست توجه می شود و پایداری معنا پیدا می‌کند، ظاهری بی نظیر و بنیادی با فرآورده‌هایی از جنس طبیعت، احساس خوشایندی را ارائه می‌دهد. البته تمام این نکات به سلایق شخصی، سبک مورد نظر شما و هماهنگی با سایر اجزا نیز بستگی دارد. در حال حاضر آنچه دیده می‌شود، تمایل افراد، حتی در خرید ظروف هم به سمت متریل چوبی و مسی بیشتر شده است. تنوع این ظروف زیبا هم بسیار زیبا و دلنشین است و در ترکیب با دکوراسیون مرتبط، بسیار زیبا است.

 

3- اشکال منحنی

 

بازگشت چشمگیر اشکال منحنی در طراحی داخلی و مبلمان مشهود است. خطوط منحنی و عدم تقارن در دستورالعمل های طراحی مبل و صندلی دیده می شود. در جستجوی دکوراسیون منزل 2021 طرح‌های خمیده را بسیار خواهید دید. چنین طرح‌هایی با فرم آزاد، امسال به اوج خود می رسد و با اشکال ارگانیک ترکیب می‌شود. با توجه به نیاز و دعوت از انرژی آرام طبیعت به خانه های ما، طراحی مواج و نرم مورد استقبال قرار می‌گیرد. استفاده از مبلمان راحتی و اشکال منحنی از سال قبل ترند بود، که هنوز ردپای این سبک دکوراسیون به قوت خود باقی است.

4- فضاهای چندمنظوره

با توجه به سبک زندگی مدرن و جهانی که رو به پیشرفت است، این روزها بیش از گذشته، دورکاری و یادگیری و آموزش در خانه رونق یافته است. در نتیجه باید در دکوراسیون منزل 2021 این موضوع مهم مدنظر قرار بگیرد و با توجه به مساحت فضا و نیازهای شاخص اعضای خانواده، فضاهای چندمنظوره با امکانات متفاوت طراحی گردد.

 

مثلا در خانه‌های کوچک، قسمت جزیره آشپزخانه به یک میزناهارخوری تبدیل می شود، که علاوه بر آن می توان در سایر زمان ها به عنوان میزکار برای قرار دادن لپ تاپ و کارهایی از این قبیل استفاده نمود. طراحی اتاق بچه ها، به گونه ای است که علاوه بر استراحت، قسمتی را به دکور بازی اختصاص می دهند و فضای مفرحی را برایشان فراهم می کند.

 

در بسیاری از طرح‌های داخلی، برای دوست داران ورزش، وسایل ورزشی را به خانه آورده، تا رفتن به باشگاه منتفی شود، چراکه صرفه جویی در زمان و الویت کارها بسیار مدنظر است.

غیر از فضای چندمنظوره در فضاهای کوچک، به فکر مبلمان چندمنظوره باشید. در آپارتمان‌های کوچک با فضای محدود، مبلمان کمجا و چندکاره، به کمکتان می‌آید. تخت تاشو، کشوهای زیر تخت، میزهای تاشو و دیواری، پاف های جادار کنار مبل، همه این‌ها نمونه های از این قبیل هستند.

 

5- کاغذ دیواری گلدار

دکوراسیون منزل 2021 با کاغذ دیواری گل‌دار، جان تازه‌ای گرفته است. با توجه به سبک دکور و اندازه فضا، از طرح های رنگی و شاد گلدار استفاده می شود. هرچه مساحت فضا بزرگ تر باشد، انتخاب گلهای درشت بهتر است. البته پوشاندن تمام دیوارها با کاغذ دیواری گلدار، اصلا توصیه نمی‌شود، چراکه در این صورت بزودی خسته کننده می‌شود.

 

مثلا در فضای یک اتاق 12متری، بهتر است یک دیوار را به طور شاخص با کاغذ دلخواه پوشاند و برای سایر دیوارهای مجاور از رنگ یا کاغذ ساده استفاده کرد. حتی رنگ کردن دیوار همیشه یک روش ساده و روتین نیست، بزودی تکنیک های جذاب رنگ کردن دیوار را پست می‌کنیم.

6- توجه به نور و گیاهان

جدیدترین دکوراسیون منزل 2021، بیش از پیش به نور و ایجاد سایه ها متمرکز است. همانطور که در بالا به آشتی با طبیعت اشاره کردیم، در طرح های دکوراسیون منزل 2021 سعی بر گنجاندن پوشش سبز و بازی با نور می باشیم. البته باید گیاهان مناسب و متناسب با شرایط نگهداری آن انتخاب کنید.

 

اگر در خانه، اتاق آفتابگیر دارید، برای ایده گرفتن در مورد چیدمان و دکوراسیون داخلی آن پست زیر را مطالعه کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها، برای ایجاد پوشش سبز و دل انگیز، اتاق آفتابگیر است.

 

نحوه دکوراسیون اتاق آفتابگیر با 9 پیشنهاد عالی

6- دکوراسیون متضاد

در دکوراسیون منزل 2021، تضاد نمایان شده است. این ایجاد تقابل و تضاد در قسمت های مختلف ظهور می یابد ، از تضاد در انتخاب رنگ ها گرفته تا وسایل مختلف مشخص است. مثلا تابلوهایی با رنگ سیاه و سفید، یا سایر رنگهای متضاد. استفاده از یک دکوری مدرن روی یک میز عتیقه قدیمی. این ها فقط مثال های دیده شده در دکوراسیون منزل 2021 است، توجه کنید مد و دکور زمانی زیبا است که از دایره سلیقه‌ی شما خارج نشود. قرار نیست، همه آیتم های بالا در منزل شما اجرا شود، چه بسا که اجرای یک یا چند مورد در راستای دکوراسیون خانه کفایت می‌کند.

 

 

7- تخت سایبان

فضای استراحت و تخت خواب را با این روش جدید در دکوراسیون منزل 2021 تغییر دهید و محیطی آرام را رقم بزنید. استفاده از پایه‌های ثابت بالای تخت و سپس تغییر پرده در فواصل مختلف، فضای اتاق خوابتان را خاص می کند. در فصل تابستان از تورهای رنگی و پشه بند می توان استفاده کرد و در فصل سرد، پارچه های کتان را انتخاب کنید. حتی می توان به دید دکوراتیو آن‌ها را ایجاد نمود و از فضا لذت برد.


امسال با توجه به شرایط، بیشار در خانه هستیم، پس سعی کنید حداقل با تغییر دکوراسیون، حتی با حرکات جزیی و ساده، حال و هوای خودتان و اعضای خانواده را متحول کنید. باور کنید، همین تغییرات به ظاهر مختصر، تغییر شگرفی در روحیه ایجاد می‌کند. امیدواریم از مهم‌ترین ترندهای طراحی دکوراسیون منزل 2021 الهام بگیرید و تغییرات جدید را اعمال کنید. طراحان داخلی هوم ساز به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *