راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

جذابیت دکوراسیون اتاق خواب طوسی

انتخاب دکوراسیون اتاق خواب و چیدمان آن، از نکات قابل توجهی است که به طور مستقیم در روحیه و احساس آرامش ما موثر است. معمولا اکثر افراد به فضای اتاق خود دلبسته و چیدمان این فضا، برای تجربه ی حسی خوب، بسیار حائز اهمیت است، طوسی یا خاکستری از آن دسته رنگ هایی است، که بخاطر خنثی بودن و توانایی ترکیب با سایر رنگ ها همواره مورد توجه طراحان داخلی می باشد، که در این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

اتاق خواب همانطور که از اسمش هم پیداست، بیشتر محل خواب و استراحت است و آرامش و آسایش  بیشتری نسبت به مکان های دیگر منزل، در آن احساس می گردد. اگرچه سبک و سیاق سلیقه ی افراد متفاوت است، اما با توجه به نکات زیر کمک می کنیم، تصمیم بهتری در تغییر یا طراحی دکور اتاق خواب خود انجام دهید.

 

البته علاوه بر کاربرد اصلی اتاق خواب، خیلی از اوقات مدت زمان بیشتری را در آن سپری کرده و به فعالیت های گوناگون همچون کتاب خواندن، گفت و گو یا حتی کار می پردازیم. یک محیط دلچسب و جذاب، بی شک کشش فرد را برای فعالیت های روزمره نیز افزایش می دهد.

 

طراحی اتاق خواب طوسی


1- انتخاب رنگ طوسی در اتاق خواب

 

معمولا برای اتاق خواب از رنگ های سرد و خنثی به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. مثل طیف رنگ آبی که آرامبخش است. اگر شما در انتخاب رنگ بسیار حساس هستید و اغلب از آن زود خسته می شوید و یا اعتماد بنفس لازم برای انتخاب را ندارید، توصیه می شود از رنگ خنثی، طوسی استفاده کنید.


با انتخاب رنگ طوسی (خاکستری)، در خرید بقیه وسایل محدود نشده و به راحتی با رنگ های مختلف ترکیب می شود. انعطاف بالای این رنگ، در صورت استفاده درست از آن باعث می شود فضا را فوق العاده ظریف و زیبا جلوه دهد.


صرف نظر از اینکه سبک اتاق شما مدرن یا کلاسیک است، می توانید از این رنگ براحتی استفاده کنید. معمولا رنگ های گرم در طراحی های کلاسیک بیشتر کاربرد دارد که در اینصورت، یکنواختی و سردی رنگ های خنثی را از بین می برد.


به تصاویر زیر دقت کنید، معمولا از یک طیف رنگی خاکستری استفاده شده، اینکه بخواهید فضاهای اتاق شما دنج و تاریک باشد یا بزرگ و روشن تا حدودی به روحیات هر فرد بستگی دارد، رنگ های روشن، فضا را بزرگ تر و دلباز کرده و در دید ابعاد و عمق اتاق، تاثیرگذار است.
رنگ های زرد- خردلی- نارنجی- صورتی- آبی- سیاه-سفید –نقره ای و طلایی، مکمل های خوبی برای طوسی می باشد.

2- ترکیب وسایل در اتاق طوسی

 

ابتدا باید مشخص کنید که طوسی کدام بخش اتاق را به طور عمده به خود اختصاص می دهد، اگر دیوارها خاکستری است، بهتر است پرده با رنگی مکمل یا متضاد پوشانده شود.


سفید پیشنهاد خوبی در این موقعیت است. دقت کنید همه وسایل را یکرنگ انتخاب نکنید، مخصوصا وسایلی که مجاور هم هستند. در تصاویر بخوبی این ترکیب ها را مشاهده می کنید. معمولا رنگ پایه ی روتختی بهتر است از سفید انتخاب شود. لایه های روی آن می تواند از طیف خاکستری باشد، در این صورت با قرار دادن کوسن های رنگی در فواصل مختلف، براحتی فضای دل انگیز و متنوعی را ایجاد خواهید کرد.


بهره گیری از پارچه های بافت دار کرم به گرم کردن فضای شما کمک می کند.

3- وسایل تزئینی (اکسسوری)

 

بی شک برای جان دادن به فضا و زیبایی، لازم به خرید وسایل تزیینی و دکوری از جمله گلدان، لوستر، آینه، قاب و غیره است، که همه این ها به سلیقه شخصی شما بر می گردد. توجه به ابعاد اتاق و اندازه ی وسایل بسیار مهم است، شلوغی بیش از حد، حس سردرگمی و کلافگی می دهد.


می توانید از یک دیوار صرفا جهت قاب عکس های خانوادگی یا تابلویی دکوراتیو استفاده کنید و به زیبایی اتاق بیافزایید، وقتی رنگ دیوار خاکستری است استفاده از قاب های سفید مشکی، به خوبی خود را نشان می دهد. قاب عکس ها، حس خوب و خصوصی بودن را به اتاق خواب بیشتر القا خواهد نمود. و بکاربردن تابلویی با طیف رنگی متناسب در جلب توجه و جذابیت اتاق موثر است.

4- نورپردازی

 

یکی از روش های سریع برای تغییر و جذابیت فضا، نور پردازی است. تنها از یک نور سقفی برای اتاق خواب استفاده نکنید. مخصوصا اگر رنگ طوسی را انتخاب کرده اید، طوسی ایجاد سایه می کند و بهتر است با نورهای موضعی و جانبی خودش را نشان دهد. چراغ رومیزی، دیوارکوب، آباژور از گزینه های مفید برای ترکیب در اتاق خواب است، روشن نمودن هر یک در فضا، جلوه خاصی داشته و تنوع ایجاد می کند.

5- ایجاد درخشش در اتاق خنثی

 

اگر همه چیز یکنواخت و مات است، وقت آن رسیده از عنصری برای درخشش استفاده کنید. یک وسیله تزیینی مناسب و براق مکمل خوبی برای چنین فضاهایی است. خاکستری مکمل خوبی برای اکسسوری براقی مثل نقره ای، مسی و طلایی است و بخوبی با آن هماهنگ می شود.


همین الان دست بکار شوید و با تغییر جزئی، تاثیرات زیبای آن را مشاهده کنید.
این روزها، رنگ طوسی برای دکوراسیون و مبلمان، طرفداران بیشتری پیدا کرده است و به راحتی آن را با سایر اجزای خانه هماهنگ می‌کنند. دکوراسیون اتاق خواب طوسی بسیار زیبا و جذاب است. از نکات بالا استفاده کنید و سوالات خود را در زمینه دکوراسیون با ما در میان بگذارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *