راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

جذابیت رنگ سفید در طراحی آشپزخانه

اشپزخانه مدرن سفید

سفید رنگ پرطرفدار و جذابی برای آشپزخانه های مختلف است. در این پست چند ترکیب دکوراسیون آشپزخانه سفید را بررسی می کنیم.

آشپزخانه، قلب خانه است. مخصوصا در خانه های ایرانی، که خانم ها بیشترین زمان را در آن سپری کرده و بی شک دکوراسیون آشپزخانه، برایشان بسیار اهمیت دارد. سفید پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون است. سفید از جمله رنگ های خنثی است که به راحتی با بقیه رنگ ها ترکیب می شود، به همین خاطر از آن، زیاد استفاده می شود. مدرن یا کلاسیک فرقی نمی کند، در هر دو می توانید از رنگ آن استفاده کنید.

سفید رنگی شیک، ساده و چشم گیر است. این رنگ کاملا روشن بوده و در آشپزخانه های کوچک فضا را بزرگتر نشان می دهد. انعکاس حداکثری سفید، به تقویت نور طبیعی کمک کرده و فضا را روشن می کند. سفید هیچ وقت از مد نیافتاده و همیشه مرکز توجه است. بخاطر همین خیلی از افراد نمی خواهند آن را با رنگ دیگری ترکیب کنند. سفید به تنهایی مدرن و شیک است. اما با ترکیب رنگ هم جذابیت خود را حفظ می کند.
در ادامه چند نکته ی مهم برای طراحی و تغییر دکوراسیون در آشپزخانه های سفید را بیان می کنیم.

ترکیب رنگ گرم با سفید

 

کابینت مهم ترین بخش آشپزخانه است و استفاده از رنگ سفید برای آن، دستتان را برای انتخاب بقیه ی وسایل باز می گذارد.کسل کننده نیست و هیچ وقت از مد نمیافتد. صفحه های رو کابینتی با رنگ قهوه ای و متفاوت گرما را به آشپزخانه می آورد. استفاده از صفحات سفید هم جلوه زیبای خود را دارد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، از صفحات تیره استفاده نکنید. با انتخاب کفپوش با رنگ تیره در آشپزخانه، کابینت های سفید، خودنمایی خواهند کرد. استفاده از طیف رنگی قهوه ای(چوب)، پیشنهاد جذابی برای کفپوش هاست. تصاویر زیر نمونه های عالی برای این منظور هستند.

استفاده از رنگ مسی و طلایی ، ایده ی فوق العاده برای آشپزخانه های سفید است. در تصاویر زیر ببینید که چطور با استفاده از چراغ های آویز مسی، فضا زیبا شده است. مس، برنز و برنج، فلزاتی که به رنگ طلایی هستند گرما را به فضای خنثی می آورد. شیرآلات طلایی هم گزینه ی مناسبی برای آشپزخانه های سفید است. به طور کلی رنگ مشکی و طلایی از گزینه های ترکیبی پرکاربرد با سفید است.

ترکیب رنگ های جزئی

 

وقتی کل فضای آشپزخانه را سفید انتخاب می کنید، با آوردن کمی رنگ به آن جلوه دهید. می توانید از یک لوستر رنگی متفاوت استفاده کنید. وسایل و دکوری های متنوع انتخاب کنید. در تصویر زیر با قرار دادن صندلی های رنگی، جذابیت فضا افزایش پیدا کرده است. در طراحی دیگر، برخی از درهای کابینت و وسایل تزیینی با رنگ متفاوت استفاده شده است. این روش ها کمک می کند تا علاوه بر تنوع، فضای چشم گیر تری را داشته باشید.

تضاد رنگی در آشپزخانه سفید

 

اگر آشپزخانه شما زیاد کوچک نیست و در طراحی دستان شما باز است. می توانید رنگ ها را با قوت بیشتری با سفید ترکیب کنید. در تصاویر زیر بخوبی این نمونه ها را شاهد هستیم. دیوار رنگی وایجاد عمق متفاوت در آشپزخانه، فضا را زیبا کرده و با بقیه دکوراسیون خانه ست شده است. دیوارپوش های بین کابینتی گزینه مناسبی برای ایجاد این تضاد بین کابینت های سفید است.

نورپردازی

 

نورپردازی در آشپزخانه سفید، مهم است، استفاده از نور مخفی و آویزها با اشکال مختلف، زیبایی فضا را دوچندان می کند. امروزه استفاده از چراغ های آویز روی میزکار وجزیره بیشتر از لوسترهای سقفی قدیمی رایج است.

کاشی های رنگی

 

از کاشی ها با طرح های مختلف استفاده کنید. دیوار های بین کابینت را بپوشانید یا در کفپوش آشپزخانه یک طرح دلخواه را اجرا کنید. به کار بردن یک طرح کاشی زیبا در آشپزخانه ی سفید بیش از هر جای دیگر خود را نمایش می دهد.


در ادامه تصاویر آشپزخانه های مختلف، با پایه رنگ سفید را مشاهده می کنید، امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها، فضاهای زیبا و دل انگیزی را طراحی و تجربه کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *