طراحی و مناسبت ها

جشن هالووین و 20 مدل شمع جذاب

تزیین خانه برای هالووین

اگر می خواهید بدانید فلسفه جشن هالووین چیست؟ یا به دنبال مدل جدید جاشمعی هالووین هستید، این پست را از دست ندهید. اگرچه جشن هالووین ریشه‌ی غربی دارد، اما در کشور ما هم، طرفداران خاصی دارد. مخصوصا که مردم به دنبال بهانه، برای برگزاری جشن و دورهمی هستند، حالا یا رسم و رسوم‌های فرهنگی و تاریخی خودمان، که از فلسفه آن ها مطلع هستیم یا اینگونه جشن‌هایی مثل هالووین، که شاید واقعا خیلی ها هنوز نمی‌دانند ریشه‌ی آن کجاست و چرا و چگونه برپا می شود.

 

 

پیشنهاد مطالعه :

دکوراسیون پاییزی با ایده های جذاب

جشن هالووین چیست؟‌

 

یکی از جشن های مذهبی و پرطرفدار در کشورهای غربی، جشن هالووین است. این مراسم در شب 31 اکتبر همه ساله برگزار می شود و بخاطر اینکه همه بتوانند در جشن هالووین شرکت کنند، این روز در کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، ایرلند و اسکاتلند تعطیل رسمی می‌باشد. مردم به صورت گروهی دور هم جمع می‌شوند و لباس‌های عجیب و غریب و متفاوت می پوشند و به شادی و پایکوبی می پردازند. کودکان با تهیه ظرف‌های هالووین، درب خانه ها را کوبیده و از صاحب خانه، شکلات و خوراکی‌های خوشمزه هدیه می گیرند. این کار کودکان، رسمی شبیه قاشق زنی‌های ما در شب چهارشنبه سوری آخر سال است، که البته در گذشته این رسم در کشور ما، بسیار پر رنگ بود.

تاریخچه جشن هالووین بسیار قدیمی و مربوط به حدود دو هزار سال قبل است. راهبان، آن را شب مقدس نامیدند و باور داشتند که، دروازه بین دو دنیا در این شب باز می شود و خدای جهان مردگان به اتفاق ارواح، دیو و اجنه‌ها به روی زمین می آیند. بخاطر همین مردم، لباس‌های عجیب و ترسناک می پوشند و سر و صدا می کنند تا ارواح و اجنه ها را فراری دهند.

 

فردای هالووین را مسیحیان جشن می گیرند و روز تمام مقدسین می‌دانند. رسوم و خرافات مختلفی در جشن هالووین، مرسوم است. مثلا یکی از اعتقادات در این شب این است که، اگر کسی عطسه کند، حواسشان هست تا به او بگویند خدا حفظت کند، چون در غیر اینصورت، شیطان روح او را تسخیر می کند. در زمان‌های قدیم، ترب‌های بزرگ و امروزه کدو تنبل جز جدانشدنی جشن هالووین است، پایه تزیینات هالووین، کدو تنبل است. داخل کدو تنبل را خالی کرده و با میوه آرایی و تزیین، برایش صورت درست می کنند و سپس داخلش، شمعی قرار داده و به فانوس شب هالووین شناخته می شود.

این هم ازجشن هالووین و ریشه و رسوم آن که که بسیار ساده و مختصر بیان کردیم. حالا اگر شما به هردلیل از جشن هالووین استقبال می کنید و در تدارک تزیین خانه برای هالووین هستید، پست های هالووینی هوم ساز را از دست ندهید.

 

در ضمن هوم ساز در مناسب‌های مختلف، برای دکوراسیون خانه، پیشنهادهای جذاب و متفاوتی دارد، اگر می‌خواهید مقاله های مرتبط را مشاهده کنید، حتما سری به لینک زیر بزنید و از ایده‌های آن استفاده کنید.

 

طراحی و مناسبت‌ها در دکوراسیون داخلی

تزیینات هالووین :

 

شمع و جاشمعی هالووین

 

شمع ها، یک محیط گرم و خوشایند را ایجاد می کنند. نور شمع مرموز است و با اندکی خلاقیت و تنوع، بسیار مناسب دکوراسیون مهمانی ها و مخصوصا جشن هالووین است. چراغ های معمولی را کنار بگذارید و سعی کنید از نور شمع برای زیبایی فضا کمک بگیرید و هالووینی شگفت انگیز رقم بزنید. قطعا جا شمعی‌های مهیج و جذاب مناسب این شب است. نمونه‌های متفاوت از این جاشمعی های جذاب را با هم در ادامه می‌بینیم.

 

عکس زیر را نگاه کنید، جاشمعی ساده را با استفاده از ماژیک مشکی و نقاشی طرح دلخواه، می‌توان به یک دکور هالووینی شیک تبدیل کرد. اگر حوصله نقاشی ندارید، از برچسب های مرتبط و جذاب تم هاووین استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: 22 مدل دکوراسیون پاییزی با برگ و گل

 

  • کدو تنبل که عضو جدا نشدنی جشن هالووین و پایه ثابت ساخت انواع دکور است را، به راحتی می‌توان به یک منبع نور جذاب و غیر قابل وصف تبدیل کرد. اگر می‌خواهید روش‌های مختلف تزیین کدو تنبل و تبدیل آن به جاشمعی را بدانید، حتما پست زیر را بخوانید. بیش از 50 طرح مختلف تزیین کدو تنبل را خواهید دید.

دکور هالووین و تزیین کدو تنبل

شمع‌های رنگی با تم نارنجی و سفید را در تزیینات هالووین استفاده کنید. اگر می‌خواهید شمع‌های موجود را برای دکور هالووین به کار ببرید، با ترفندهای مختلف پوشش و رنگ آن را عوض کنید. مثلا شکوفه به رنگ دلخواه را روی آن بچسبانید. هزاران ایده برای تزیین شمع هالووین وجود دارد که با کمی خلاقیت و استفاده از وسایل ساده دورریختنی، به وجود می‌آید.

 

علاوه بر تم رنگی رایج که معمولا نارنجی است، برخی از افراد برای ترسناک تر کردن فضا و داشتن دکور متفاوت، به سراغ رنگ سفید و مشکی می‌روند، این دو رنگ متضاد در کنار هم، بسیار زیبا است. رنگ طلایی نیز در کنار مشکی، بسیار لوکس است. اگر تم مشکی را برای دکور هالووین انتخاب می‌کنید، از اکسسوری‌های طلایی برای تزیینات استفاده نمایید. 

اکسسوری و وسایلتان طلایی نیست؟ نگران نباشید، در این مواقع اسپری‌های رنگی به کمکتان می‌آید. کافیست، ظرف یا دکوری مورد نظر را در فضای باز قرار دهید و با اسپری آن را رنگ کرده و اجازه دهید خشک شود. به همین راحتی، اکسسوری جدیدی خواهید داشت.

بطری های جاشمعی

 

به راحتی با وسایل ساده و دور ریختنی، جا شمعی‌های زیبا بسازید و از آن در دکور هالووین استفاده کنید. با تور، پارچه، رنگ‌آمیزی و نقاشی‌های جالب می توانید بطری ها را تزیین کنید. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، نمونه های زیر به شما ایده می دهد.

 

ترفندهای جذاب برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

 

شمعدان های جمجمه یا اسکلت

 

اگر از این مجسمه های ترسناک در خانه دارید، با کمی ابتکار آن ها را به جا شمعی تبدیل کنید. انواع آن ها را در بازار پیدا خواهید کرد. حتی با قالب‌های گچی هم می توان این مجسمه‌ها را ساخت و به جاشمعی تبدیل نمود. 

برای تزیین بطری، راه‌های متفاوتی وجود دارد، یکی از ساده‌ترین روش‌ها، پوشاندن بطری با بادکنک است. بادکنک ضخیم و مناسب با سایز بطری انتخاب کنید و حالا با حوصله روی آن بکشید و سپس تزیینات هالووین را انجام دهید. امکان نقاشی طرح‌های مختلف و چسباندن وسایل دلخواه برای تزیین روی بطری بادکنکی نیز وجود دارد.

هدف اصلی از تزیینات هالووین، طرح‌های عجیب و غریب و در عین حال ترسناک است، پس هر مجسمه ای که بنظرتان در این سبک است، کاربردی می‌باشد. اسکلت و انواع دکوری‌های حیوانات در این مناسبت بدردتان می‌خورد، پیشنهاد می‌کنیم به اسباب بازی بچه ها سر بزنید، معمولا وسایل جذابی پیدا می‌کنید.

ایده‌های مختلف و جذابی برای ساخت شمع و تزیینات هالووین وجود دارد که، تعدادی از آن را در این مقاله مشاهده نمودید. استفاده از جاشمعی‌های قدیمی برای مناسبت‌های مختلف امکان‌پذیر است، به شرطی که با توجه به تم جدید دلخواه، آن را با ترفندهای متفاوت تغییر دهید. مهم خلاقیت شماست که چطور بیندیشید. امیدواریم تصاویر و ایده‌های این پست، جرقه را در ذهنتان ایجاد کند و جاشمعی‌های زیبایی را برای جشن هالووین تدارک ببینید. پیشنهاد شما چیست؟ ایده‌هایتان را با ما در میان گذاشته و این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *