راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

حل مشکل کمبود فضا در اتاق کودک با طراحی فضای دیواری

با پیشنهادات ما در این پست، اتاق کودک را ساماندهی و فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید.


هرچه قدر که اتاق کودک، بزرگ باشد، باز هم با چالش کمبود فضا در اتاق کودک، روبرو خواهید شد. بچه ها اسباب بازی و وسایل مختلفی دارند که علاوه بر لباس ها، باید برای ذخیره سازی آن ها، چاره ای اندیشید. در این پست قصد داریم، استفاده از فضای ذخیره سازی دیواری را در اتاق کودک، پیشنهاد دهیم. اغلب، هنگام ساماندهی اتاق کودک و وسایلش، از سطح افقی استفاده می کنیم، در حالی که می توان، به ایده های ذخیره سازی عمودی روی آورد و فضای بزرگتری را در اختیار داشت. اما این ایده ها چیست و چگونه می توان آن ها را در اتاق کودک، اجرا نمود؟ با ما همراه باشید.
در گذشته، طاقچه ها، همین وظیفه را به عهده داشته و ثابت بودند، امروزه با طرح های متنوع شلف های دیواری، از امکان ذخیره سازی عمودی استفاده می کنیم.


1- ذخیره سازی کتاب ها

 

بهترین پیشنهاد، برای ساماندهی کتاب ها در اتاق کودک، استفاده از شلف و قفسه های دیواری است. با توجه به فضای اتاق کودک، محل مورد نظر را انتخاب و قفسه ها را طراحی کنید. نمونه های آماده ی مختلفی از شلف های دیواری وجود دارد، اگر ابعاد و اندازه های آن ها، با اتاق کودک شما، هم خوانی دارد، به راحتی می توانید، یکی از آن ها را انتخاب و تهیه کنید. در غیر این صورت، باید شلف های طراحی شده را سفارش دهید.


2- ذخیره سازی اسباب بازی

 

اسباب بازی ها را بسته به نوع آن می توان، به اشکال مختلفی، ساماندهی نمود. معمولا از جعبه و سبدهای مختلف، در اتاق کودک استفاده می شود. با اندکی تغییر و استفاده از سایز مناسب، آن ها را به دیوار نصب کرده و مشکل کمبود فضا در اتاق کودک را حل کنید. جعبه یا سبدهای متصل به دیوار، راه حل سریع برای جمع آوری و مرتب کردن اتاق کودک است، از طرفی در دسترس بچه هاست، به راحتی می توان یک بازی ترتیب داد و آن ها را در جمع کردن اسباب بازی ها و انداختن در سبد مربوطه، تشویق کرد.

به جای استفاده از جعبه و سبدهای روتین، در تصویر زیر، با استفاده از تور، محفظه ذخیره سازی خلاقانه ای در گوشه ی دیوار اتاق کودک، به وجود آمده است. گوشه ها، از پر کاربردترین محل های ذخیره سازی عمودی می باشد که از انواع مختلف شلف و قفسه هم می توان برای آن استفاده نمود.

در صورتی که بخواهیم، علاوه بر فضای ذخیره سازی، دیوار اتاق کودک را نیز تزیین کنیم، از ایده های خلاقانه ی دیگری می توان استفاده نمود. مثل نصب میله ی بالا، که برای نگهداری انواع عروسک تهیه شده است. هم اسباب بازی ها ساماندهی شده و هم منظره ی زیبایی از دکوراسیون دیوار اتاق کودک را مشاهده می کنید. در تصاویر بعدی نیز، انواع مختلفی از ایده های دکور و ذخیره سازی روی دیوار اتاق کودک را مشاهده خواهید کرد.
دکورهای جذاب دیوار، دکوراسیون اتاق کودک را جذاب نموده و فرصت خوبی برای قرار دادن وسایل و اسباب بازی های مختلف مهیا می کند. با کمک یک طراح، می توانید، ایده های دکوراتیو خود را طراحی و اجرا کرده و از فضای ایجاد شده لذت ببرید.

خاصیت آهنربایی میله های نصب شده روی دیوار در تصویر زیر، وسایل فلزی مثل ماشین های بازی را، سر و سامان می دهد و علاوه بر آن، فرصت بازی کودکان با آهنربا نیز فراهم می شود.
طبقه بندی خلاقانه و باریک، باعث ساماندهی لگوهای پر طرفدار کودکان می شود و دیوار دکوراتیو جذابی می سازد.

 

امیدواریم با ایده های خلاقانه، دیوارهای شگفت انگیز و پرکاربردی را، مطابق تصاویر بالا، در اتاق کودک دلبندتان ایجاد کنید و با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *