راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه انجام دهیم؟

تکنیک های مهم و اساسی برای چیدمان اتاق خواب کوچک را در این پست معرفی می کنیم.


اتاق خواب کوچک خود را به ما بسپارید و تکنیک های این مطلب را دنبال کنید، قول می دهیم، از نتیجه ی آن شگفت زده خواهید شد و فضای زیبا و دل انگیزی ایجاد گردد.

ایجاد نقطه کانونی


هر اتاق نیاز به یک نقطه کانونی دارد، نقطه ی عطفی که توجه را جلب کرده و سلسله مراتب را ایجاد می کند. مثلا به طور معمول در اتاق خواب، تخت و تاج آن مرکز توجه است. با استفاده از چند کوسن طرح دار و رنگی، نقطه تمرکز و توجه را تقویت کنید. هنگام سازماندهی فضاهای کوچک، چشم شما، ممکن است به پنجره جذب شود، به جای اینکه دو عنصر قوی، یعنی تخت و پنجره، به رقابت بپردازند، تخت را در مقابل پنجره قرار دهید و مرکز کانونی اتاق خواب کوچک را تقویت کنید.

 

وسایل متناسب با ابعاد فضا

 

ممکن است وسوسه شوید که از تخت های بزرگ با تزیینات زیاد استفاده کنید، اما اینکار در اتاق خواب کوچک، اشتباه محض است. تخت های مسطح، ساده و شیک، انتخاب مناسبی است. تاج ها تزیینی تخت، اصلا توصیه نمی شود به همین خاطر بهتر است به سراغ طرح های مدرن بروید. تختی با قد و قامت کوچک انتخاب کنید تا به اصطلاح اتاق را خفه نکند. اگر فضای اتاق خواب کوچک شما، به شدت شما را محدود کرده است، به سراغ تخت های کم جا و تاشو بروید، یا از مدل های دو کاره استفاده کنید، مثل مبل تختخواب شو. این کار باعث می شود که وسط اتاق خواب کوچک شما باز شود و آن را بزرگ تر نشان دهد.

نور و هنر رنگ آمیزی


از رنگ های تند و آتشین در اتاق خواب کوچک، استفاده نکنید. اگر به اینگونه رنگ ها علاقه مندید، یه مبل یا یک دیوار جانبی را به آن اختصاص دهید، تا فضا دلگیر نشود. انواع طیف رنگی روشن را در اتاق خواب کوچک، استفاده کنید. نور را فراموش نکنید، تا آن جا که امکان دارد، پنجره ها را نپوشانید، از پرده های رنگ روشن و نازک استفاده کنید و کمک کنید تا اتاق خوابتان دلباز تر شود. می بینید که تغییر دکوراسیون، حتما نیاز به بودجه و صرف هزینه ی زیادی ندارد، بلکه کافی است از تکنیک های درست و به جای خودش استفاده کنید.

ذخیره سازی وسایل در اتاق خواب کوچک


در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک، هر یک متر مربع، یک گنج پنهان است، به شرطی که این پتاسیل بالقوه را قدر بدانید. قاعدتا به جای تمرکز روی سطح افقی، به دیوار های عمودی فکر کنید. از قفسه ها و انواع شلف کمک بگیرید و فضاهای پرت اتاق را ساماندهی کنید. فضاهای زیر پنجره را در صورت امکان، کمد بزنید و وسایل اضافی را در آن قرار دهید. گوشه ها، محل های طلایی در اتاق خواب کوچک است، با طراحی و بهره گیری از انواع شلف در گوشه ها، علاوه بر ایجاد محل ذخیره سازی مناسب، جزئی از تزیینات دکوری حساب شده و فضای اتاق خواب کوچک را بسیار زیبا می کند.

 

 

تزیینات دوست داشتنی


لازم نیست حتما از دکوری های لوکس و گران استفاده کنید، بلکه چیزی که مهم است، ابعاد تزیینات است. هر طرحی را که دوست دارید، برای قاب و تابلوها استفاده کنید اما حواستان باشد که طرح های شلوغ با ابعاد بزرگ، فضا را محدود می کند. اتاق خواب کوچک یا بزرگ فرقی نمی کند، سلیقه ی شما تعیین کننده است. حتی می توانید از وسایل دکوری و تزیینی دست ساز استفاده کنید و فضای اتاق خوابتان را منحصر به فرد نمایید. لوستر های کوتاه و ساده، انتخاب مناسبی در اتاق خواب کوچک است.

ظرافت های دکوراسیون در اتاق خواب کوچک

 

اگر از پرده های بلند، سقف تا کف اتاق استفاده کنید، ارتفاع اتاق، بلندتر به نظر می رسد.
رنگ های روشن و ساده، فضا را بزرگ تر نشان می دهد. رنگ سفید و کرم به عنوان پایه طراحی در فضای کوچک، معجزه می کند.
در صورت استفاده از کاغذ دیواری، طرح های گل دار و شلوغ را انتخاب نکنید. کاغذ های راه راه، در امتداد خطوط مشخص، فضای اتاق خواب کوچک را بزرگ تر به نظر خواهد رساند. خطوط راه راه عمودی، ارتفاع را بیشتر نشان داده و خطوط افقی، فضا را باز تر می کند. البته به تعداد و ضخامت آن ها نیز بستگی دارد، از متخصصان دکوراسیون، مشورت بگیرید.

به نکاتی که در این پست معرفی کردیم، توجه کنید و اتاق خواب کوچک را به زیبایی و سادگی دکور کنید و از فضای ایجاد شده لذت ببرید، اگر پیشنهاد یا تجربه ی دیگری دارید، خوشحال می شویم با هوم ساز در میان بگذارید. ما را به دوستان خود معرفی کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *