راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

دکوراسیون حمام با 4 پیشنهاد خلاقانه فضای ذخیره سازی

برای ایجاد فضای ذخیره سازی در دکوراسیون حمام، ایده های این مطلب را مطالعه و اجرا کنید.

حمام، خصوصی ترین بخش خانه است و دکوراسیون حمام از اهمیت خاصی برخوردار است. چیدمان وسایل و محل قرارگیری آن ها، چالشی است که احتمالا، شما هم با آن روبرو شده اید. معمولا برای انتخاب فضاهای ذخیره سازی حمام، با کمبود جا مواجه می شویم. فضاهای ذخیره سازی در انواع مختلف، علاوه بر تامین جای مناسب برای نگهداری وسایل، جزئی از دکوراسیون حمام محسوب شده و به زیبایی فضا می افزاید. با چیدمان صحیح، از شلوغی و آشفتگی در حمام رها شده و نظم ایجاد می شود.


در حمام و سرویس بهداشتی های کوچک، حل فضای ذخیره سازی وسایل، اهمیت بیشتری پیدا می کند و کاربرد قفسه و کمدهای کم جا، بیشتر مشخص است. برای چیدمان دکوراسیون حمام، گاهی ممکن است در سطح افقی، جای کافی نباشد، پس به قفسه بندی و کمدهای عمودی فکر کنید و از قسمت بالای در و دیوار غافل نشوید. در این مطلب قصد داریم، روش های مختلفی برای ایجاد فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون حمام به شما معرفی کنیم. با ایده گرفتن از آن ها، با توجه به نیاز و مساحت حمامتان، از یک یا چند روش پیشنهادی، برای ساماندهی به اوضاع حمام استفاده کنید.

1- مبلمان اصلی


– روشویی کابینتی

 

ساده ترین راه برای ساماندهی دکوراسیون حمام، استفاده از انواع روشویی های کابینتی در حمام است. کابینت های زیر روشویی، فضای مناسبی را برای قرار دادن وسایل ضروری حمام، فراهم می کند. روشویی های کابینت دار، در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود است. با توجه به مساحت حمام و محل قرارگیری، یکی از آن ها را انتخاب کنید. برخی از آن ها دارای کمد و کشوهای کاملا پوشیده است و در بعضی دیگر، قفسه های باز و بسته ترکیب شده است. کمد و کشوهای بسته، برای ذخیره سازی لوازم بهداشتی مناسب است. برای خلق زیبایی در دکوراسیون حمام، حوله های رنگی در سبد را در قفسه های باز قرار دهید. انواع دستمال و حتی جعبه ی کمک های اولیه را نیز، می توان در قفسه های باز قرار داد.
در انتخاب جنس کابینت ها دقت کنید. حمام، فضای خیس و مرطوبی است که روی برخی از متریال ها، مثل چوب تاثیر منفی دارد. معمولا از جنس pvc در ساخت این کابینت ها استفاده می شود.

– وان و سینک

 

معمولا در حمام های بزرگتر، با اجرای وان، فضاهای زیر آن را، برای ذخیره سازی تدارک می بینند. اگر قرار است، وان تهیه کنید، به این نکته هم توجه کرده و مدل های مختلف آن را ارزیابی نمایید.

2- آویز، شلف ها و قفسه های دیواری


از رنگ و طرح های مختلف قفسه بندی در دکوراسیون حمام استفاده کنید. وسایل را زیبا و اصولی بچینید و از منظره ی منظمی که ایجاد نموده اید، لذت ببرید. البته محل نصب قفسه ها، بسیار مهم است، چراکه در صورت نصب در محل نادرست، علاوه بر منظره ی نا خوشایند، ممکن است، مزاحمتی در رفت و آمد و کار در حمام ایجاد نماید.


قفسه های دیواری به شما در مرتب کردن فضای حمام، کمک زیادی می کند. قفسه ها، محل مناسبی برای قرار دادن وسایل آرایشی و عطرها می باشد. وسایل و اشیا مختلف را در قوطی های پلاستیکی و شیشه ای قرارداده و در قفسه ها قرار دهید. توجه کنید که سلیقه شما و تزیین قوطی ها هم، به زیبایی دکوراسیون حمام افزوده خواهد کرد.


آویز و قرار دادن حوله های رنگی، پیشنهاد خوبی برای ایجاد تنوع در دکوراسیون حمام است.

3- استفاده خلاقانه از وسایل ساده


سبد، لیوان، جعبه های تزیینی را، برای قرار دادن وسایل آرایشی بهداشتی، استفاده کنید. کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و با تزیین وسایل ساده در اطرافتان، فضای ذخیره سازی ایجاد نموده و دکوراسیون حمام را متحول کنید. 

4- فضای پرت و غیر قابل استفاده

 

در طراحی دکوراسیون حمام، به تمام زوایای آن دقت کنید، معمولا در گوشه و کنار حمام، فضاهای کوچک و غیر کاربردی وجود دارد که از آن ها می توان بیشترین بهره را برد. فاصله ی ستون تا دیوار و فضای کنار پنجره از نمونه های بارز اینگونه فضاها می باشد. با طراحی کمد یا قفسه های کاربردی، دکوراسیون حمام را تغییر داده و فضای جدیدی را، برای ذخیره سازی وسایل به وجود آورید. امروزه کمدهای زیبا با توجه به ابعاد و مساحت فضای حمام شما قابل طراحی است و دکوراسیون حمام را متمایز می نماید. در تصاویر، نمونه های مختلفی از کمد، کابینت های طراحی شده را می بینید. در فضاهای کوچک و کم جا، حل قفسه ها و کمدهای کشویی و مخفی، دکوراسیون حمام را جذاب کرده است.

امیدواریم از تصاویر و مطالب این پست، بهره ی کافی را برده باشید و از به هم ریختگی و شلوغی های حمام خلاص شوید. دکوراسیون حمام خانه را، با این ایده ها تغییر دهید و از خلق فضاهای ذخیره سازی جدید لذت ببرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *