بازسازی ساختمان, فضاهای خارجی

دیوار حیاط را چگونه تزیین کنیم؟

برای دیدن طرح های شگفت انگیز تزیین دیوار حیاط خانه و ایده گرفتن از آن ها، با ما در این پست همراه شوید.

بی شک حیاط خانه ها، مکان مناسبی برای طراحی باغچه و پرورش گل و گیاهان است، فضای سبز، موجب تقویت روح و ایجاد شادی و نشاط می شود. اما طراحی فضای سبز در سطح افقی، کافی نبوده و برای تجربه ی محیطی زیباتر در تمام ابعاد، به سراغ تزیین دیوار حیاط می رویم. معمولا دیوار حیاط با چیدن مصالح ساختمانی رها شده و به عنوان تعیین کننده حریم شخصی است، اما اگر اندکی به آن توجه کنیم و با ایده های خلاقانه، به سراغ تزیین دیوار حیاط برویم، قطعا کیفیت فضا افزایش یافته و بسیار در جلب توجه و زیبایی محیط تاثیر می گذارد.


ایده های این پست، تنها به تزیین دیوار حیاط معطوف نشده و می توان در دیوارهای بالکن یا پاسیو، آن ها را اجرا نمود و به زیبایی فضا افزود.

– اولین اقدام، درست کردن زیر کار دیوار حیاط، در صورت وجود خرابی است. برخی از دیوار ها، با مصالح ساده، در طول زمان، دارای شکستگی و خوردگی شده و سطح ناصافی دارد، بهتر است قبل از اجرای طرح های شگفت انگیز، دیوار حیاط را تعمیر کنید.


– سپس به سراغ رنگ زمینه بروید و مطابق با طرح منتخب، تمام سطح دیوار حیاط را رنگ دلخواه بزنید. حالا دیوار، آماده ی اجرای طرح های خلاقانه ی شما است. البته در برخی طرح ها، ترکیب رنگ و کشیدن نقاشی های مختلف، پایه ی کار می باشد.

– بهترین گزینه ی پیشنهادی، استفاده از گل و گیاهان در سطح عمودی دیوار حیاط است. گیاهان رونده نیز، بسیار در زیباتر کردن فضا به شما کمک می کند. گلدان های مختلف را به جای چیدن در کنار حیاط، با قلاب و تمهیدات ویژه، به دیوار حیاط بیاویزید و دیواری متفاوت خلق کنید، مخصوصا گیاهان که به صورت آبشاری رشد می کنند، گزینه ی جذابی برای تزیین دیوار حیاط می باشد. گل های رنگی نیز، پیشنهاد فوق العاده ای برای گلدان های دیواری است، دیوار حیاط را به بوم نقاشی تبدیل می کند. سلیقه به خرج دهید و از وسایل موجود استفاده کنید. در تصویر زیر از میلگرد برای پس زمینه و مهار کردن گلدان ها استفاده شده و بسیار طرح جالبی به وجود آمده است.


– از قاب ها و باکس های های چوبی غافل نشوید، با کاشت گیاهان مختلف در این قاب ها، تابلوهایی دیواری شگفت انگیز بسازید و دیوار حیاط را با آن متفاوت کنید. باکس های چوبی را می توان با ساده ترین وسایل ساخت و به صورت ردیفی و یا طرحی خاص روی دیوار حیاط ایجاد کرد و گلدان با ابعاد مختلف را روی آن قرار داد. طراحی باکس های چوبی، انواع متنوعی را دارد، با توجه به ایده و ابعاد فضای طراحی، از گزینه های مناسب استفاده کنید.


– نورپردازی را فراموش نکنید. پس از اجرای تزیینات مختلف روی دیوار حیاط، برای بهتر نشان دادن آن، از هنر نورپردازی استفاده کنید. نورهای مختلف موضعی و رشته ای علاوه بر روشن تر کردن فضا، تجربه ای متفاوت و حسی زیبا را در شب به ارمغان می آورد.


– از وسایل دور ریختنی و ساده در خانه استفاده کنید و با خلاقیت، طرح های دیواری جذاب اجرا کنید. نمونه های جذاب اجراشده را، در تصاویر می بینید. مثلا از قوطی های فلزی رنگ، به گلدان تبدیل کنید. آن ها را رنگ آمیزی کرده و مورد استفاده قرار دهید.


– پوشش گیاهی برای یک دیوار حیاط در نظر بگیرید و کاملا سطح آن را بپوشانید، سپس از قاب و آینه های در دسترس، برای تزیین آن استفاده کنید. تصویر فوق العاده ای ایجاد خواهد کرد.


– اگر مشکل رطوبت یا مصالح خاص، مانع از استفاده ی مستقیم دیوار، برای پوشش گیاهی می شود، در فاصله ای کوتاه از دیوار حیاط، استند فنس کشی شده طراحی کنید و به راحتی هر نوع طرح دلخواه روی آن اجرا نمایید.


– با انواع سنگ های تزیینی و ترکیب با وسایل دیگر، طرح های مختلفی را می توان ایجاد نمود و دیوار حیاط را به تابلویی شگفت انگیز تبدیل نمود.


– انواع ورق و سیم های فلزی را با ابتکار به طرحی خاص تبدیل کرده و روی دیوار حیاط وصل کنید.ترکیب این ترفند ها، دیوارهایی زیبا و بی نظیر را به وجود می آورد. لاستیک های کهنه ی ماشین و دوچرخه را، به گلدان گل تبدیل کنید یا در طرح های خلاقانه و تصویری، روی دیوار حیاط استفاده کنید. امیدواریم از ایده های این پست لذت برده و دیوار حیاط را به زیبایی تزیین کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *