راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ذخیره سازی در آشپزخانه با ایده‌های نوین

افزایش فضای ذخیره سازی آشپزخانه

آشپزخانه‌تان شلوغ است؟ برای ساماندهی، ایده های ذخیره سازی در آشپزخانه را در این پست دنبال کنید. امروزه آشپزخانه‌های کوچک بسیار متداول هستند اما اغلب فضای ذخیره سازی در آشپزخانه، کافی نیست. چگونه می توان فضاهای ذخیره سازی هوشمند را، در آشپزخانه ترتیب داد تا همه چیز را در خود جای دهد؟

 

کابینت‌های سنتی و قفسه های باز، اولین و مهم‌ترین ایده‌ها، برای ذخیره سازی در آشپزخانه هستند. کابینت‌ها باید بخوبی طراحی و از حداکثر فضای ذخیره سازی در آن استفاده شود. درحال حاضر با اجرای کابینت آشپزخانه بصورت حرفه‌ای، مسئله پرتی‌ها حل می‌شود. ولی اگر فضای کافی در اختیار ندارید و به دنبال ایده‌های جدید برای ذخیره سازی در آشپزخانه هستید، ما را تا انتها در این مقاله همراهی کنید.

 

ایده های جالب برای آشپزخانه

میله سقفی


در بحث ذخیره سازی در آشپزخانه، یکی از ایده‌ های جالب، استفاده از میله‌های سقفی برای آویزان کردن وسایل مختلف است. قابلمه ها را روی میله بالاتر از میز یا جزیره آشپزخانه آویزان کرده و با توجه به توان وزنی آن، فضای آشپزخانه را ساماندهی کنید.

این میله ها هم باعث ساماندهی آشپزخانه شده و وسایل مختلف و مورد نیاز را نگه می دارد و هم جز دکوراسیون آشپزخانه محسوب شده و بسیار کارآمد و زیبا است.


البته استفاده از ایده میله در آشپزخانه، به سبک دکور و نوع وسایل شما نیز بستگی دارد. افراد زیادی، با در معرض دید بودن وسایل آشپزخانه به این سبک خوششان نمی‌آید. بعد از اتمام مقاله، توجه کنید که کدام مورد، با سبک و سلیقه شما سازگار است.

اکسسوری

 

1- انواع اکسسوری‌های آشپزخانه را با توجه به ابعاد فضا و سبک دکوراسیونتان تهیه کنید. انواع و اقسام سبدهای بافت و حصیری، به همین منظور قابل استفاده است. مخصوصا این نوع دکوراسیون در سبک روستیک، بسیار پرطرفدار است. برای ذخیره سازی و سازماندهی وسایل مختلف در آشپزخانه، سبدها به کاربرده می‌شود.

 

مواد غذایی خشک، آن هایی که به یخچال نیازی ندارند را در محفظه‌های مخفی پنهان کنید. سفره و پلاستیک فریزر و هر آنچه که شما فکر کنید را می‌توان در سبد‌ها قرار داد، در واقع این سبد و باکس‌ها، جایگزین کشوی کابینت است.

 

2- میله های چوبی یا فلزی با توجه به نوع دکور آشپزخانه، بسیار به شما کمک می کند، از شلوغی جلوگیری کرده و فضای آشپزخانه را ساماندهی می کند. فروشگاه های ارائه کابینت، نمونه های مختلفی از این اکسسوری ها را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

3- از انواع نظم دهنده های داخل کشو و کابینت استفاده کنید. این نظم دهنده ها در جنس و ابعاد مختلف وجود دارد، با توجه به بودجه، سلیقه و نوع کابینت، یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

اینکار دو مزیت عمده دارد، اول اینکه وضعیت کشو و وسایل آشپزخانه، ساماندهی شده و انتخاب راحت تر است، نکته بعدی استفاده از حداکثر فضای مفید کابینت یا کشو است. برای مثال نظم دهنده های قاشق و چنگال بسیار متدوال است. حال آنکه برای سایر قسمت‌های کابینت و وسایل مختلف، انواع متفاوتی وجود دارد. شاید هزینه آن در ابتدا سخت باشد، اما به این نکته توجه کنید که، یکبار برای همیشه از شلوغی و به هم ریختگی خلاص می‌شوید.

شلف بجای کابینت


شلف و طبقه بندی، راه حل کمبود جا در فضاهای مختلف است. اگر در آشپزخانه به اندازه کافی، فضا مهیاست، از شلف‌های آماده استفاده کرده و وسایل را ساماندهی کنید. مثل شلف‌های آماده ای که پیش تر، برای قرار دادن قابلمه‌ها، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امروزه تنوع استندهای چوبی و فلزی با توجه به ابعاد و نیاز شما، به راحتی در بازار قابل تهیه است.


شلف‌های دیواری، برای ذخیره سازی در آشپزخانه، به شدت توصیه می‌شود. با توجه به فضای آشپزخانه، قفسه‌های متناسب طراحی و از آن‌ها استفاده کنید. ایده های متفاوت را در تصاویر زیر نگاه کنید و با توجه به فضای آشپزخانه، بهترین طرح را پیاده سازی کنید.

درب کابینت

با کمک انواع هنگرها روی درب داخلی کابینت، از حداکثر فضای کابینت استفاده کنید. روی درب را با توجه به متریال و نوع وسیله مورد نظر، تجهیز کنید و سپس از فضا بهره ببرید. به طور مثال برای قرار دادن درب قابلمه، مواد شوینده و کیسه های اضافی، بسیار مورد کاربرد است.

 

باور کنید در هر آشپزخانه ای که نگاه کنید، قطعا جای خالی پیدا می‌کنید مگر اینکه طراحی کابینت اصولی انجام شده باشد. مثلا به فضای رها شده زیر کابینت‌ها توجه کنید، با تقسیم بندی مناسب و کشویی این قسمت، کلی از وسایل در آشپزخانه، ساماندهی می‌شود.

کابینت جزیره آشپزخانه

اگر برای ذخیره سازی وسایل در آشپزخانه، با مشکل مواجه هستید، اما فضای آشپزخانه بزرگ است یا محل مناسبی وجود دارد، یک کابینت جزیره هماهنگ با سایر کابینت‌های موجود سفارش دهید.

 

با توجه به نیاز و سایز وسایل مورد نظرتان، کابینت جزیره طراحی و ساخته می‌شود، کابینت جزیره ثابت یا متحرک است. علاوه بر امکان ساماندهی وسایل آشپزخانه داخل آن، یک پیشخوان بینظیر دارید و به بهانه‌های مختلف امکان استفاده از آن وجود دارد.

 

مطلب پیشنهادی: 

 

20 ایده ی خاص برای کابینت جزیره متحرک

تصویر زیر را نگاه کنید، در قسمت سقف با تجهیز کردن آن، به وسیله میله سقفی، وسایل آویزان شده و در قسمت پایین ، کابینت جزیره هم، امکان ذخیره سازی ظروف مختلف را همانند یک بوفه مهیا کرده است.

 

یک پیشنهاد جایگزین برای میله سقفی، استفاده از نردبان‌های قدیمی است، اگر با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ است، ایده بسیار جالبی است. مثلا در سبک روستیک، یک نردبان چوبی را با نگهدارنده به سقف ثابت و محکم کنید و با استفاده از هنگرهای آویز، وسایل مختلف را به آن بیاویزید.

 

برای سر و سامان دادن به وضعیت آشپزخانه، حتما مطالب زیر را دنبال کنید:

 

7 راهکار برای مخفی کردن سطل زباله در آشپزخانه

 

تزیین دیوار آشپزخانه با 6 پیشنهاد جذاب

 

ارائه طراحی متناسب و فکر شده با استفاده از حداکثر فضای کابینت های آشپزخانه، اولین گام برای ذخیره سازی در آشپزخانه است. طراحی کابینت را به طراحان حرفه ای بسپارید و خیالتان را راحت کنید. شاید به نظر کار راحتی است اما با در نظر گرفتن تکنیک های مناسب، بهترین طرح با بازده بالا به شما ارائه می شود، هنگام کار در آشپزخانه، در دسترس بودن اولویت‌ها و داشتن فضای مفید بسیار مهم و تاثیرگذار است.

تصاویر بالا، تنها چند نمونه از ایده های ذخیره سازی در آشپزخانه است. پیشنهاد شما برای ساماندهی آشپزخانه چیست؟ منتظر ارائه نظراتتان هستیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *