اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ساماندهی اتاق با مرتب کردن لباس ها بدون کمد !

کمد دیواری ندارید؟ نگران نباشید، چاره کار را برای مرتب کردن لباس ها، در این پست دنبال کنید.


همیشه کمد دیواری فضای کافی برای ذخیره سازی لباس ها ندارد، یا ممکن است در خانه ی جدید، اصلا کمدی وجود نداشته باشد. تهیه ی کمد لباس اضافه با تغییرات دکوراسیون امروزی هم‌خوانی ندارد و قدیمی است. اینبار ائوینسان به شما پیشنهاد می دهد، از ایده های جدید این پست، برای مرتب کردن لباس ها بدون کمد استفاده کنید و از داشتن دکور جدید لذت ببرید. با این روش ها، کفش ها و لباس ها را مشاهده می کنید و انتخاب سرعت بیشتری می گیرد. علاوه بر این اگر لباس و کفش شیک و زیبا دارید، چرا آن ها را به بخشی از دکوراسیون اتاق تبدیل نکنید؟ در ادامه، به روش های مدرن مرتب کردن لباس ها بدون کمد نگاهی بیندازید.

1- مرتب کردن لباس با نردبان


نردبان قدیمی یک پیشنهاد عالی برای ذخیره لباس، کفش و دیگر وسایل است. با توجه به اندازه و نوع نردبان یک طرفه یا دو طرفه، به شیوه های مختلف می توان از آن استفاده نمود. کمی خلاقیت لازم است تا بهترین روش بهره بری از آن را برای مرتب کردن لباس‌ها پیدا کنید. امروزه استند‌های آماده نیز، همین خاصیت را داشته و می توانید بجای نربان از آن استفاده کنید. نجاری ها نیز اینگونه سفارشات را با ابعاد و اندازه‌ی دلخواه شما تهیه می کنند. نمونه های زیر را ببینید و از آن ها برای مرتب کردن لباس و ساماندهی اتاق ایده بگیرید.

2- قفسه های سقفی

 

مرتب کردن لباس ها با آویزهای سقفی، یکی از کارهای جالب و هیجان انگیز دیگر است. به فضای اتاق نگاه کنید و بهترین مکان را برای در نظر گرفتن یک آویز سقفی و بدنبال آن قفسه یا میله ی مورد نظر انتخاب کنید. با توجه به کاربرد و نیاز شما، از مصالح مختلفی مثل لوله فلزی، بند چرمی، طناب یا هر چیز دیگری استفاده کنید. ظاهر آنچه می سازید کاملا به سبک دکوراسیون اتاق بستگی دارد. سنتی یا مدرن، هر کدوم در نوع خود، وسیله مورد نیاز را به شما معرفی می کند. مثلا در طرح های مدرن از لوله های فلزی می توان استفاده کرد و خلاقیت را به معرض نمایش گذاشت. یا در سبک روستیک، از چوب درخت و تلفیق با طناب استفاده نمود. در اتاق هایی با سبک دکوراسیون بوهو، طناب به خوبی جواب می دهد، آویز های کنفی نیز بسیار پر کاربرد است. نمونه های مختلف را در ادامه می بینید.

استفاده از حلقه و آویزهای سقفی، جزئی از دکوراسیون محسوب شده و فضای کف اتاق را اشغال نمی کند و از آن برای کارهای گوناگون می توان استفاده نمود. مرتب کردن لباس ها با این روش ها و بدون کمد و پنهان کردنشان، دکور اتاق شما را تحت تاثیر قرار داده و کلی رنگ و تنوع وارد فضا می شود. تنها نکته مهم، پیش بینی وزن مناسب برای انتخاب مصالح و اتصال قوی آن به سقف یا دیوار است.

3- جا لباسی های ایستاده

 

چندسالی است که این نوع از جالباسی ها بسیار محبوب و پر طرفدار است، با استفاده از چوب لباسی، تعداد بسیاری از لباس ها ساماندهی می شود و بسیار در مرتب نگه داشتن اتاق موثر است. مثلا از آن ها برای مرتب کردن لباس های خارج از فصل استفاده کنید. حتی با کمی ابتکار از وسایل در دسترس، یک جا لباسی منحصر به فرد بسازید مثلا یک دوچرخه قدیمی را به عنصری دکوری و کاربردی تبدیل کنید.

از مدل های متنوع بالا الهام بگیرید و متناسب با فضای اتاق خوابتان، برای مرتب کردن لباس ها، یکی از روش ها را انتخاب کنید. پیشنهاد شما برای مرتب کردن لباس و ساماندهی به وضعیت اتاق خواب های بدون کمد چیست ؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *