اثاث و لوازم

شیرآلات رسوب گرفته اند؟ پس دست به کار شوید!

رسوب گرفتن شیرآلات، یکی از موارد معمولی است که هر از چندگاه رخ می دهد. در این مطلب با روش های جالبی برای از بین بردن رسوب آشنا می شوید.

رسوب زدایی شیرآلات موردی است که همه ما حداقل یک بار در منزل مان با آن دست و پنجه نرم کرده ایم! در واقع یکی از مواردی که در زیبایی آشپزخانه مؤثر است، تمیز و براق بودن شیرآلات است. علاوه بر این در پاکیزه بودن آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حمام نیز خودنمایی می کنند. هر از چند گاهی ممکن است رسوب هایی روی شیرآلات دیده شود. تمیز کردن مداوم آن ها یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از این مورد است، اما اگر رسوب گرفته اند هم نگران نباشید. با نکاتی که در این مطلب آورده ایم به راحتی می توانید رسوب زدایی کنید و سلیقه و پاکیزگی را برگردانید.

علت این لکه های سفید روی شیرآلات، معمولاً مواد معدنی و آهک موجود در آب است که روی شیرآلات رسوب می کنند و آن ها را کدر می کنند. از آنجایی که هر روز از این شیرآلات استفاده می کنیم، بنابراین بهتر است که در هفته چندبار آن ها را تمیز کنیم و شب ها با دستمال یا حوله ای تمیز آن ها را خشک کنیم. در این صورت ماندگاری این رسوب ها هم آنقدر نخواهد بود که نیازی به رسوب زدایی باشد.

بهترین تمیز کننده

 

یکی از بهترین روش های رسوب زدایی که رنگ شیرآلات را تغییر نمی دهد و آن ها را بسیار براق می کند، استفاده از محلول آب و صابون است. برای از بین بردن رسوب ها بهتر است با دستمال یا اسکاچ اسفنجی این کار را انجام دهیم تا خط یا خشی روی شیرآلات باقی نگذارد.

محلول های تمیزکننده ارگانیک

 

بسیاری از افراد باتجربه استفاده از معروفترین تمیزکننده طبیعی، یعنی سرکه سفید را بهترین محلول برای رسوب زدایی معرفی می کنند. محلول سرکه و آب به خوبی رسوب ها را از بین می برد و شیرآلات را دوباره براق می کند.


برای این کار یک دستمال یا حوله را به سرکه آغشته کنید و روی محل رسوب قرار دهید و 7 تا 10 دقیقه صبر کنید. حالا با یک دستمال یا حوله مرطوب همان قسمت را به راحتی پاک کنید. فقط حواستان باشد که محلول سرکه به علت اسیدی بودن ممکن است رنگ شیرآلات برنجی را تغییر دهد ولی برای بقیه شیرآلات با خیال راحت استفاده کنید. امتحان کنید و مطمئن شوید که این روش بهترین راه برای براق کردن شیرآلات است.

از این مواد استفاده نکنید!

 

شیرآلات در تماس با محلول های شیمیایی به راحتی خورده می شوند یا لااقل تغییر رنگ می دهند. هرگز از محلول های شیمیایی مانند وایتکس یا جوهرنمک و سیم های ظرفشویی برای رسوب زدایی استفاده نکنید؛ زیرا باعث خوردگی روکش نیکلی شیرآلات و کدر شدن آن ها می شوند.

 

بدین ترتیب می توانید دست به کار شوید و از شر این لکه ها و رسوب ها خلاص شوید. اگر این نکات را رعایت کنید، دیگر رسوب زدایی شیرآلات کار سختی نخواهد بود. اگر هنگام انجام این کار به نکته جالبی برخورد کردید با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *