راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

صرفه جویی در فضا با دکوراسیون کنج دیوار

طراحی گوشه های خانه

کمبود فضا دارید؟ کنج دیوار و گوشه ها را، برای دکوراسیون به شما پیشنهاد می دهیم.

احتمالا در خانه یا محل کار، شما هم با کنج و گوشه های خالی دیوار، مواجه شده اید، این فضاها اغلب، بخاطر نداشتن فضای کافی و قرار نگرفتن مبلمان مناسب، فراموش می شوند. به نظر طراحی و استفاده از کنج دیوار، سخت است، اما با خواندن این مطلب خواهید فهمید، چه کاربردهای فراوانی را می توان به کنج دیوار اختصاص داد.


کنج دیوارها، فضای پرت خانه محسوب شده و کمتر به آن اهمیت می دهیم. در حالی که با طراحی دکوراسیون کنج دیوار، علاوه بر حل پرتی فضا، در زیبایی طراحی داخلی، بسیار تاثیر گذار است. حتی محل تلاقی دو دیوار، یعنی گوشه ها را هم می توان با طراحی صحیح، قابل استفاده نمود و جز دکوراسیون داخلی محسوب کرد. کنج دیوار یا گوشه ها، در فضاهای مختلف از اتاق خواب تا آشپزخانه و نشیمن وجود دارد و از طرح های زیر، می توان برای آن ها استفاده کرد.

هوم ساز، نمونه های مختلف از طراحی کنج دیوار را برای شما جمع آوری کرده است، از آن ها ایده بگیرید و در گوشه و کنج دیوار، اجرا نمایید.

کنج دیوار ( گوشه داخلی)

کتابخانه کنج دیوار

 

چه در خانه یا محل کار، قطعا شما به فکر سر و سامان دادن به کتاب هایتان خواهید بود. کتابخانه خانگی محلی کاربردی و زیباست که امروزه در بسیاری از طراحی های داخلی، مورد توجه قرار می گیرد. اگر دچار کمبود فضا هستید، اما خواستار داشتن کتابخانه ای کوچک هستید، کنج دیوار را به شما پیشنهاد می دهیم. با توجه به اینکه اطراف کنج دیوار، چقدر فضا دارید، طراحی های متفاوتی می توان برای کتابخانه در نظر گرفت. ساده ترین راه، استفاده از قفسه بندی و شلف های چوبی است. البته طراحی و نوع قرارگیری طبقه ها نیز، بسیار متفاوت خواهد بود. حتی می توانید نمونه های آماده شلف های کنج دیوار را، از بازار تهیه کنید.

مطابق تصاویر، به راحتی از فضای پرت کنج دیوار در پشت در، استفاده کنید و با قفسه بندی های متنوع، برای قرار دادن کتاب یا وسیله ی دیگر استفاده نمایید.

 

در تصویر زیر، نقاشی با طبقه بندی شلف های چوبی ترکیب شده و دکوراسیون منحصر به فردی در کنج دیوار اتاق خواب به وجود آمده است.

کنده ی درختی زیبا با طراحی قفسه های چوبی، کتابخانه خانگی را به دکوراسیون داخلی اضافه کرده است.

شلف و قفسه بندی در کنج دیوار، در تمام قسمت های خانه، قابل اجرا است و کاربردهای متفاوتی را می توان به آن اختصاص داد. کنج دیوار در آشپزخانه، قطعا محل مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف، از جمله شیشه های ادویه است. یا می توان برای قرار دادن ظروف مختلف از آن استفاده کرد. اگر کنج دیوار در اتاق یا نشیمن، نور کافی داشته باشد، از گلدان و گل های طبیعی استفاده کنید. رنگ سبز، علاوه بر زیبایی، سبب آرامش روحی خواهد شد و نشاط و سرزندگی را مهمان خانه شما می کند.

شلف های موجود در بازار، در ابعاد و طرح های متنوعی وجود دارد، از نوع چوبی یا فلزی، متناسب با دکوراسیون خانه استفاده کنید. خلاق باشید و کاربردهای متفاوتی را به آن اختصاص بدهید. در راهرو، از کنج دیوار به عنوان جاکفشی، دیوار عکس یا هرچیزی که به ذهنتان می آید استفاده نمایید و از حداقل فضاها، بیشترین بهره را ببرید.

با کمی خلاقیت، با استفاده از لوله های گاز، که شاید دیگر، کاربردی نداشته اند، قفسه بندی کنج دیوار، به زیبایی طراحی شده است. در تصویر بعدی خواهید دید، با تعمیر و احیای لاستیک های فرسوده، قفسه بندی کنج دیوار، خلق شده و دکور جالبی را به ارمغان آورده است. شما هم خلاق باشید و ایده های خودتان را با ما در میان بگذارید.

لبه خارجی دیوار

 

محل تلاقی دیوار را نیز می توان با طراحی و دکوربندی های متنوع، به گوشه ای پر کاربرد و زیبا در فضاهای مختلف خانه، تبدیل کرد. نمونه های زیر، گویای مطلب خواهد بود. امیدواریم این پست به شما در ایجاد طرح های خلاقانه برای گوشه و کنج دیوار ها، کمک کرده باشد و بتوانید علاوه بر حل فضاهای پرت، دکوراسیون خانه یا محل کارتان را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *