طراحی و مناسبت ها, فضاهای خارجی, فضاهای داخلی

طراحی خانه گربه و فضای بازی

امروزه نگهداری از حیوانات در خانه، رواج بیشتری دارد. اگرچه برخی بخاطر نظافت و اعتقادات شخصی از آن‌ها دوری می‌کنند. در عوض گروهی، عاشق حیوانات خانگی و نگهداری از آن‌ها هستند. مسلما، شخصی که عاشق این کار است، به بازی و فضای نگهداری حیوان نیز اهمیت می‌دهد. گربه خانگی، از جمله حیوانات دوست داشتنی است که نگهداری از انواع آن، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. اینجاست که طراحی خانه و فضای بازی گربه خانگی اهمیت می یابد. در این پست قصد داریم، نمونه‌های مختلف طراحی خانه گربه را به شما معرفی کنیم تا با ایده گرفتن از آن‌ها، محیطی جذاب، برای کوچولوهای دوست داشتنی ایجاد کنید. برخی از نمونه‌ها، فقط جای خواب گربه را تامین می‌کند، اما در بعضی از آن‌ها با وسعت بیشتر، فضای بازی گربه خانگی را فراهم می‌نماید.

با توجه به نوع گربه، سلیقه و علایق او، مدل متناسب را انتخاب کنید. نکته بعدی قابل اهمیت، مساحت خانه شما است، قصد دارید کدام قسمت را به گربه خانگی اختصاص دهید؟ آیا محل خاصی را در نظر گرفته اید؟ همینطور که به سوالات فکر می‌کنید، با ما همراه باشید. عکس‌های زیر، ایده های خوبی را به نمایش گذاشته است.

چرا به ساخت خانه برای گربه توجه کنیم؟


همانطور که قبل از طراحی خانه یا آپارتمان، نیاز و رفتارهای اشخاص مختلف و مخاطب یک پروژه در نظر گرفته می‌شود، برای طراحی خانه گربه و فضای بازی او، باید به یکسری کلیات توجه کرد.


از مشخصه‌های غریزی گربه‌ها، تمایل به بالا رفتن و پریدن از درخت و دیوار است. گربه‌ها دوست‌دار گوشه دنج و اختصاصی هستند. آن‌ها به طرح های تو در تو، باریک و پیچیده علاقه مندند. در طراحی فضای بازی گربه خانگی به این نکات دقت کنید.


توجه به این ویژگی‌ها سبب بهبود طراحی خانه گربه می‌شود. با طراحی یک دکوراسیون داخلی خاص برای گربه خانگی، علاوه بر سر و سامان دادن به محیط، شرایط زندگی گربه بهبود بخشیده و محل خواب و فضای بازی تعیین می‌شود.

انواع طراحی خانه گربه و فضای بازی

 

– دیوار اتاق نشیمن را با شلف و قفسه بندی در ابعاد مختلف، برای حرکت گربه‌ها آماده کنید. از گذاشتن دکوری در این قفسه‌ها خودداری کنید. این قفسه بندی را به فضای بازی گربه خانگی اختصاص دهید. برای اینکه از سادگی خارج شود، با توجه به سبک دکوراسیون کل فضا، از رنگ آمیزی قسمت‌های مختلف استفاده کنید. برچسب‌های رنگی کاغذ دیواری هم پیشنهاد خوبی برای متمایز کردن جای گربه و مسیر او می‌باشد.

 

استفاده از دکوری و نصب قفسه های فضای بازی گربه خانگی در دور تا دور منزل، امکان حرکت بیشتری را به گربه می دهد.

– درخت های چوبی دکوراتیو بسازید و آن ها را با روش های مختلف و خلاقانه تزیین کنید. بین آن جعبه های چوبی قرار دهید تا به عنوان خانه گربه تلقی شود. صفحه بندی در ارتفاع های متفاوت روی درخت، سبب ایجاد محل‌های مختلف برای نشستن گربه می‌شود. گربه ها از بالارفتن درخت لذت می برند و به این صورت فضای بازی گربه خانگی مهیا می‌شود. خلاقیت به خرج دهید و طرح های جدید ابداع کنید. در درخت تصویر زیر، با نصب پارچه‌ی حوله ای نرم بالای آن، محل آرام و راحتی برای لم دادن گربه مهیا شده است.

درخت چوبی در تصویر زیر تا انتهای سقف ادامه داشته و در بالاترین ارتفاع، خانه گربه تعبیه شده است. ایجاد چنین درختان دکوری علاوه بر فضای بازی گربه خانگی، در دکوراسیون داخلی هم موثر بوده و سبب خاص بودن محیط می شود.

– با صفحات چوبی و ام دی اف، طرح های متفاوت ایجاد کنید. فضای بازی گربه خانگی را پله ای بسازید. علاوه بر ایجاد تنوع فضای حرکت و جنبش برای گربه، طراحی دکور را با توجه به سبک دکوراسیون خانه انتخاب کنید، تا با کل فضا هماهنگی داشته باشد.


– طرح های منحصر به فرد برای دکوراسیون داخلی را به یک نجار خبره سفارش دهید تا مطابق تصویر زیر، فضای بازی گربه خانگی متفاوت و جذاب باشد. برخی از دکوری‌ها را می توان جابجا نمود. اگر پس از مدتی اتاق نشیمن خسته کننده بود، فضای بازی گربه خانگی را به اتاق‌های دیگر ببرید و تنوع ایجاد کنید.

– راه پله ها از جذاب ترین فضاها برای فضای بازی گربه خانگی است. گربه ها رفت وآمد در پله ها را دوست دارند. خانه و فضای بازی گربه را در راه پله ها طراحی کنید. با اینکار از دیوار راه پله که اغلب بی استفاده رها می شود، بهترین کاربرد را برده‌اید. در ضمن محل زندگی و حرکت گربه نیز از داخل نشیمن و اتاق خواب فاصله می گیرد.

– یک طرح هندسی خاص مثل تصویر زیر، علاوه بر ایجاد فضای بازی گربه خانگی، بسیار زیبا و جالب توجه است و مستقیما با دکوراسیون داخلی خانه در ارتباط است.

– خلاقیت با الوار های چوبی و فضاهای نرم و قابل انعطاف با پارچه را در تصویر زیر مشاهده می کنید. این ترکیب، تزیین فوق العاده زیبایی را برای دیوار این قسمت رقم زده است.

تاب و وسایل بازی خاص و جالب، گربه خانگی را سرگرم می کند. کافی است دنیای این حیوانات دوست داشتنی را بشناسیم و فضای بازی گربه خانگی را متنوع طراحی کنیم.


ترکیب چوب و پارچه، تاب جذابی را برای گربه خانگی، فراهم کرده است. واقعا گربه در وضعیت تصویر زیر چه احساس آرامشی دارد. اینطور نیست؟

به گربه خود هویت بدهید، خانه و محل استراحت گربه را جدا کنید و با توجه به نوع رفتار و علایق او محل مناسبی را در نظر بگیرید.


طرح‌هایی که در این پست می‌بینید، انواع متفاوتی از محل بازی و خانه گربه است. کمدهای چوبی، صندلی و وسایل قدیمی را با کمی حوصله به خانه گربه تبدیل کنید. حتی در زمستان به فکر ایجاد فضایی گرم برای گربه باشید. در ادامه فضای استراحت گربه ها را در کنار شوفاژ خواهید دید که چگونه به زیبایی طراحی شده است. امیدواریم از مطالب این پست لذت برده باشید و بتوانید فضای بازی گربه خانگی را ایجاد کنید و دکوراسیون خانه را متحول و زیباتر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *