راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

نکات مهم برای انتخاب پرده حمام

برای انتخاب پرده حمام، نکات این پست را مطالعه کنید و از طرح های اجرا شده، ایده بگیرید.

همانطور که برای دکوراسیون تک تک قسمت های خانه، وقت می گذاریم، به همان اندازه باید به محیط حمام توجه شود. حمام باید محیطی آرام و لذت بخش داشته باشد و در پایان یک روز کاری، گرفتن دوش در حمام، دلچسب و رضایت بخش باشد. بنابراین تزیین حمام در خانه بسیار مهم است. دکوراسیون حمام را با توجه به بقیه ی قسمت های خانه در نظر بگیرید یا جداگانه آن را طراحی کنید. در طراحی حمام بخاطر شخصی بودن آن، سلیقه ی کارفرما را باید در نظر گرفت. ضمن اینکه طراح، شما را در اجرای بهترین ایده، همراهی می کند. در این پست سعی کردیم، نکات مهم برای انتخاب پرده حمام، را برایتان بیان کنیم، تا بهترین انتخاب را در دکوراسیون داخلی حمام انجام دهید.


جدا از کابین دوش در حمام، در قسمت وان نیاز به پرده ی جدا کننده است. پرده حمام اغلب نادیده گرفته می شود، در حالی که تاثیر بسزایی در زیبایی حمام دارد و دید بصری را تغییر می دهد. پرده های جدا کننده در حمام، از پاشیدن آب به سایر قسمت ها جلوگیری کرده و در نظافت و تمیزی حمام به شما کمک می کند.
پرده حمام در فضاهای کوچک نیز، قابل استفاده است. بجای صرف هزینه ی بیشتر و استفاده از کابین های شیشه ای برای دوش، پرده را جایگزین کنید.

رنگ و طرح

 

– انتخاب طرح و رنگ پرده حمام بسیار مهم است، چراکه در فضایی کوچک، بیشترین تاثیر را در دکوراسیون داخلی حمام دارد.


– اگر حمام شما، تم رنگی خاصی دارد، از همان طیف رنگی، پرده حمام انتخاب کنید.


– در حمام های شلوغ و رنگی، برای ایجاد آرامش در فضا، از پرده حمام سفید ساده استفاده کنید.


– در اغلب حمام ها، رنگ سفید برای کاشی و کف، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به کار بردن پرده حمام رنگی و جذاب، دکوراسیون حمام را، دگرگون کرده و فضا را صمیمی و گیرا می کند.

– پارچه های براق برای پرده حمام، طرح آن را برجسته و نمایان می کند. 
– پرده حمام، در طرح های گل دار و رنگی، برای دکوراسیون های ساده توصیه می شود. طرح های پرده حمام، دنیای متنوعی دارد تا با سبک و سیاق سلیقه و دکور شما هم خوانی داشته باشد.


– دقت کنید از یک رنگ در تمام قسمت های حمام استفاده نکنید، فضا را کسل کننده می کند. تغییر تنها رنگ پرده حمام، به اندازه ی کافی، فضا را جذاب می کند.


– پرده حمام با رنگ های شاد و جیغ، فضای حمام را پر انرژی و جذاب می کند.


– طرح های عروسکی و چاپی روی پرده حمام، فضا را برای بچه ها لذت بخش و هیجان انگیز می کند. در سبک مدرن، از طرح های کارتونی بیشتر استفاده می شود. پرده حمام با منظره های چاپی مختلف نیز، ایده ی بسیار زیبا و جذابی برای دکوراسیون حمام است.

جنس پرده

 

– جنس پارچه ها ضد آب و اغلب، پلاستیکی است. انواع متفاوتی از لحاظ کیفیت، وجود دارد. برخی پارچه ها جنس قابل انعطاف و نرمی داشته و بخاطر خاصیت نانو، آب را به خود جذب نمی کند. معمولا در ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند ولی به دستورالعمل روی پارچه دقت کنید.


– پرده حمام، در ابعاد و اندازه های استاندارد با طرح های مختلف را، می توانید از بازار تهیه کنید. یا پارچه ی مطابق سلیقه، تهیه و آن را بدوزید.

 

– اگر حریم خصوصی در حمام برایتان مهم است، از پارچه های غیر شفاف استفاده کنید. پارچه های شفاف، جنبه زیبایی و جلوگیری از پاشیدن آب دارد.

– در گذشته با دایره انتخاب کمتر، پرده حمام امری ضروری تلقی نمی شد، اما امروزه بخاطر وسعت طرح و نقش های زیبا، از ضروریات دکوراسیون حمام است.


– انتخاب قلاب های فلزی و بادوام برای نصب پرده توصیه می شود. قلاب های پلاستیکی، دوام کمتری دارند.

– میله ی پرده را هم از جنس مرغوب تهیه کنید تا در گذر زمان دچار زنگ زدگی نشود.


– ارتفاع پرده حمام، سلیقه ای است. معمولا از بالای دوش تا کف حمام، انتخاب استاندارد و شیک تری است.


نکات این پست را به خاطر بسپارید و پرده حمام را تغییر دهید. اگر تا بحال به آن فکر نکردید، فضای حمام را بررسی کنید و در صورت امکان، محل نصب پرده را تعیین و به سراغ انتخاب طرح دلخواه بروید. دکوراسیون حمام را با نصب پرده اطراف دوش یا وان، متحول کنید و از فضای جدید لذت ببرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *