بازسازی ساختمان, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

هر آنچه باید در مورد کاغذ دیواری پشت چسب دار بدانید!

برچسب کاغذ دیواری چیست ؟

 

یکی از متریال‌های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی، کاغذ دیواری برچسبی یا کاغذ دیواری پشت چسب دار، است. کاغذ دیواری‌های معمولی، معرف حضور همه است و برای پوشش دیوار استفاده می شود، برای نصب آن، نیاز به ترکیب چسب های پودری با آب می‌باشد، اینکار تخصصی است و نیاز به نیروی حرفه ای برای اجرا دارد. اما کاغذ دیواری پشت چسب دار، نوعی دیگر ازمحصولات پرکاربرد دکوراسیون داخلی است که پشت آن چسب مخصوص دارد و هنگام نصب کافی است، پوشش آن را جدا کرده و به راحتی به سطح مورد نظر بچسبانید.

 

برای آشنایی با کاغذ دیواری پشت چسب دار و راه های استفاده خلاقانه از آن در دکوراسیون، هوم ساز را در این پست دنبال کنید.

جنس کاغذ دیواری پشت چسب دار


کاغذ دیواری پشت چسب دار از جنس pvc است و به همین خاطر ضد آب بوده و قابلیت شستشو دارد. کاغذ دیواری پشت چسبدار، در محیط های مرطوب، مثل سرویس بهداشتی یا آشپزخانه نیز قابل استفاده می‌باشد. این در حالی است که کاغذ دیواری‌های معمولی، 2نوع است، جنس ضدآب و غیرقابل شستشو دارد. ولی کاغذ دیواری پشت چسب دار کاملا ضدآب است. البته با توجه به ضخامت و متریال مصرفی، قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. در مقایسه با نمونه های ارزان کاغذ دیواری معمولی، مسلما از قیمت بالاتری برخوردار است، اما کیفیت آن هم به مراتب بهتر و نصب آن به سهولت امکان‌پذیر است.

 

تنوع کاغذ دیواری پشت چسب دار


در گذشته، تنوع طرح و رنگ‌های کاغذ دیواری پشت چسب دار، بسیار محدود بود اما امروزه شرکت‌های مختلف، کاغذ دیواری پشت چسب دار را، در طرح و رنگ‌های متنوع تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. در نتیجه دایره انتخاب شما برای فضاهای مختلف، بسیار زیاد است.

کاغذ دیواری پشت چسب دار را کجا استفاده کنیم؟


استفاده از کاغذ دیواری پشت چسب دار محدودیتی ندارد و روی سطوح مختلف قابل نصب است. ام دی اف، چوبی، فلزی، دیوار رنگ روغن یا پلاستیک، گچی و غیره فرقی نمی‌کند. به راحتی و در کوتاه ترین زمان، کاغذ دیواری پشت چسب دار را می توان نصب نمود. معمولا برای بازسازی، کاغذ دیواری پشت چسب دار، محصولی پرکاربرد است. در ادامه به برخی از موارد اشاره می کنیم.

 

درب کابینت فلزی های قدیمی در آشپزخانه را با برچسب کاغذ دیواری بپوشانید و دکوراسیون را متحول کنید.
درب کمد دیواری های قدیمی، پس از مدتی رنگ آن پریده، ظاهر زیبایی ندارد یا شاید، صرفا خواستار تغییر دکوراسیون با ساده ترین روش‌ها هستید، کاغذ دیواری پشت چسب دار، پیشنهادی عالی است. طرح‌های چوبی آن، بشدت زیبا بوده و فضای شما را متحول می کند.

کمد و میز های قدیمی را با کاغذ دیواری پشت چسب دار احیا کنید. خلاقیت به خرج دهید و همه یا قسمت‌هایی از آن را بپوشانید و آن را نو کنید.


پیشانی پله در خانه، محل مناسبی برای استفاده از کاغذ دیواری پشت چسب دار با طرح های رنگی و متنوع است.

 

بجای رنگ کردن سقف و دردسرهای آن از کاغذ دیواری چسب دار استفاده کنید و پوشش سقف را یکدست نمایید.

برای انتخاب کاغذ دیواری پشت چسب دار روی دیوار، به چه نکاتی توجه کنیم؟


یک سری نکات کلی برای انتخاب هر نوع کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی وجود دارد. در مقاله‌ای جداگانه، حتما به تمام ابعاد آن به طور مفصل می‌پردازیم. ولی به طور مختصر رعایت و توجه به نکات زیر ضروری است.


– ارتفاع فضای انتخاب شده برای کاغذ دیواری. ( مثلا در یک محل با ارتفاع کم، برای بزرگتر و بلندتر نشان دادن فضا، از کاغذ دیواری پشت چسب دار با رنگ روشن و خطوط عمودی استفاده کنید.


– به رنگ و سبک دکوراسیون داخلی برای انتخاب کاغذدیواری توجه کنید. (طرح‌های داماسک و رنگ‌‌های طلایی مختص فضاهای کلاسیک است. در فضاهای مدرن از طرح‌های هندسی، بیشتر استفاده می‌شود.)


– کاربری فضا، به تنهایی معرف هویت آن محل است، بعضی از طرح و نقش‌ها برای فضای خاصی است. ( مسلما طرح برچسب کاغذدیواری برای اتاق خواب کودک یا نشیمن متفاوت است.)


– مهم‌ترین نکته، سلیقه و روحیه افراد است که به عوامل مختلفی بستگی دارد، هرچند که طراح داخلی همیشه اصول کلی در این زمینه را رعایت می‌کند، ولی حتما باید به سن افراد ساکن در محل و نوع سلیقه آن‌ها توجه نمود.)


– در انتخاب پوشش دیوار، حتما باید هماهنگی آن با نوع جنس و رنگ کفپوش در نظر گرفته شود.

کاغذ دیواری پشت چسب‌دار یا برچسب کاغذدیواری در یک نگاه:

 

قیمت مناسب و به صرفه

نصب آسان

اجرا در کوتاه ترین زمان

ضدآب

نصب روی سطوح مختلف

تنوع رنگ و طرح

 

نصب کاغذ دیواری پشت چسب دار

اگر کمی دقت و حوصله به خرج دهید، به راحتی می توانید کاغذ دیواری چسب دار را در کمترین زمان نصب کنید. با اینکار هزینه نصاب نیز صرفه جویی می شود. البته ذکر این نکته ضروری است که اگر ابعاد کار زیاد است و حوصله کافی ندارید، پیشنهاد هوم ساز، به کارگیری یک نیروی کار ماهر است، تا با اجرای صحیح و بی نقص، بهترین نتیجه رقم بخورد.

 

یک کاردک نمدی و تیغ موکت بری تیز یا کاتر نیاز است تا دست به کار شوید. کاردک نمدی، به علت اینکه سبب پاره شدن کاغذ دیواری چسب دار نشود. از یک دستمال پارچه‌ای نرم هم می‌توان به جای کاردک کمک گرفت. از بالای کار شروع کنید و پوشش پشت کاغذ دیواری چسب دار را بردارید، به آرامی به سمت پایین حرکت کرده و با دستمال یا کاردک نمدی روی آن بکشید تا حباب زیر کار ایجاد نشود.

اندازه گیری و ابعاد کاغذ دیواری پشت چسب دار


کاغذ دیواری چسب دار در عرض‌های مختلف، به شکل رولی در بازار موجود است و به صورت رولی و متری فروخته می‌شود. ارتفاع مورد نظر را اندازه گرفته و به عرض آن توجه کنید. بهتر است برای خرید، 10 سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید تا اجرای کامل و بی نقصی داشته باشید.


طول کاغذ دیواری پشت چسب دار، معمولا 10، 15 یا 25 متر است و در عرض های 50 تا 90 سانتی متری ارائه می‌شود. با توجه به شرکت سازنده، مشخصات کمی متفاوت است که در هنگام خرید حتما به مشخصات محصول دقت نمایید.

برای خرید کاغذ دیواری پشت چسب دار در طرح های متنوع و باکیفیت به لینک زیر مراجعه کنید:


خرید کاغذ دیواری پشت چسب دار فروشگاه اینترنتی هوم ساز


امیدواریم اطلاعات مفیدی را در مورد کاغذ دیواری پشت چسب دار بدست آورده و بتوانید انتخاب‌ ایده عالی داشته باشید. پیشنهاد شما برای استفاده از کاغذ دیواری چسب دار کجاست ؟ آیا استفاده از برچسب کاغذ دیواری را تجربه کرده اید؟ به نظر شما غیر از موارد ذکر شده، بهترین کاربرد کاغذ دیواری چسب دار کجاست؟

یک فکر در مورد “هر آنچه باید در مورد کاغذ دیواری پشت چسب دار بدانید!

  1. سمیرا گفت:

    چجوری میشه کاغذ چسب دار سفارش بدیم؟برای کابینت فلزی میخواستم

    1. بهاره بهروزی گفت:

      درود برشما، بزودی برچسب کابینت با طرح‌های متنوع چوب، ساده و رنگی موجود میشه. پیج هومساز را در اینستاگرام دنبال کنید تا مطلع شوید homsazcom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *