اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, مصالح طراحی

هنرنمایی خلاقانه با کاردستی ساده و جذاب

کاردستی ساده و هنری

یوقتایی لازمه که دور و اطراف و نگاه کنیم و با همون کمترین امکانات، دست به کار بشیم و یه اثر فوق العاده درست کنیم. درست کردن کاردستی ساده و جذاب، کار سختی نیست، یکم حوصله و وقت بذارید و بچه هارو سرگرم کنید. کودکان عاشق بازی و سرگرمی هستند، کاردستی جالب و زیبا، هم باعث خوشحالیشون میشه و هم قدرت خلاقیتشونو بالا میبره.

 

درست کردن کاردستی ساده و جذاب از ترکیب نقاشی با وسایل ساده دورریختنی را، با هم در این پست یاد میگیریم. تو خونه هممون حداقل چند تا از وسایل زیر، به راحتی پیدا میشه. با هوم ساز همراه باشید.

 

کاردستی ساده با وسایل دورریختنی

نقاشی یا کلاژ

 

اگر مهارت کافی در نقاشی دارین، شروع کنید و چیزی که دوست دارید و به تصویر بکشید. بعد با وسایل ساده و در دسترس، اونو تزیین کنید و بهش هویت بدین تا کاردستی ساده و جذاب شما آماده بشه. اما اگر حوصله نقاشی ندارین، از تصاویر روزنامه و مجله انتخاب کنید و اونهارو بریده و روی کاغذ ساده بچسبونید و طرح خودتونو ایجاد کنید، به اینکار، یعنی چسباندن تکه های کاغذ برای خلق یک اثر جدید، کلاژ میگن. خود کلاژ کردن، یه سرگرمی جالبه، و خیلی تصاویر جدید و زیبایی میشه باهاش درست کرد.


تصاویر و نگاه کنید و از اونها ایده بگیرین. ببینید چطور با وسایل ساده، لباس ها پوشیده شده و چقدر این کاردستی ساده، آدمو به وجد میاره. اینکار فقط و فقط خلاقیت میخواد، خیلی از وسایل دورریختنی در اطرافمون هست که میشه جایگزینشون کرد. پیشنهاد شما چیه؟

با انواع ماکارونی رنگی، میشه کاردستی به زیبایی شکلی که میبینید ساخت، پس از اینکه عکس چهره دلخواهتونو روی کاغذ چسباندید یا نقاشی کشیدی ، چسب مایع و حرارتی، به راحتی ماکارانی های خشک رو به کاغذ می چسبونه. برای چسباندن کاغذ و کلاژ، میشه از چسب ماتیکی استفاده کرد، اما برای ماکارانی ها به چسب قوی تری نیاز است. چسب مایع انتخاب خوبی است.


نکته: وقتی میخواهید یه وسیله رو بچسبونید، حتما به جنس اون توجه کنید، بعضی از جنس‌ها خاصیت خورندگی داره، مثلا اگر فوم یا یونولیت و بخواهین روی سطحی بچسبونین، باید از چسب فوم مخصوص استفاده کنید. اگر چسب مایع معمولی بزنید، فوم خورده شده و از بین میره. همین نکته‌های ساده، بهمون کمک میکنه تا زودتر و درست به نتیجه برسیم.

دستکش های آشپزخانه ای که سوراخ شده و قراره دوربیندازید، با این کار تبدیل به اثری فوق العاده میشه. پنبه های رنگی، کاموا، بند کفش و انواع ربان می تونه ایده ی خوبی برای این کاردستی ساده باشه. روزنامه باطله یا مجلات قدیمی با رنگهای مختلف، کلی به سرگرم شدن کمک میکنه و کار دستی های جذابی میشه ساخت.

چوب کبریت های سوخته ای چقدر لباس جذابی درست کرده. خلال دندون، مهره های قدیمی و هرچی که فکرشو می کنید حتی آشغال تراش های مداد، میتونه ایده ی خوبی برای درست کردن پوشش این نقاشی و کاردستی ساده و قشنگ باشه. به تصاویر نگاه کنید، ایده بگیرید و چیزای جدیدی که به ذهنتون میاد امتحان کنید.


در بطری ها. تشتک نوشابه. دستمال کاغذی تمام اینها میتونه انتخاب شما برای درست کردن یه کاردستی ساده ولی در عین حال خلاقانه باشه و چند ساعتی با فرزندان دلبنتون سرگرم باشید.

حتما تو خونه شما هم، کلی سی دی قدیمی پیدا میشه. خب الان اکثر فایل و اطلاعات از طریق فلش و هاردای اکسترنال، جابجا میشه، استفاده از سی دی بخاطر احتمال آسیب و خط و خش روی اون بسیار کمتر شده. با این همه سی دی قدیمی چه کاری میشه کرد؟ کافیه یذره خلاقیت به خرج بدین و کلی دکوری زیبا بسازید. یه پست جداگانه برای کاربرد این سی دی های قدیمی، هوم ساز براتون آماده کرده که میتونید رو لینک ضربه بزنید و ببینید.


برای شکستن سی دی های قدیمی، لازمه یه ظرف آب جوش داشته باشید. سی دی ها رو در آب در حال جوش بذارید و چند دقیقه زمان بدین. حالا راحت میشه اونارو از آب در اورد و خردشون کرد. کلی اشکال هندسی جذاب درست میشه، با کنار هم گذاشتن اونا، میشه کلی کاردستی ساده و راحت درست کرد. بستگی به جنس زیرکار، از چسب مخصوص استفاده کنید و با رنگی رنگی های جذاب، یک اثر فوق العاده داشته باشید.

تابلو با کاردستی جذاب

 

خب خیلی واضحه که بعضی از این وسایلی که برای تزیین نقاشی هاتون انتخاب می کنید، موندگاری داره و میشه با اونها فراتر از یک کاردستی ساده برخورد کرد. کاردستی ساده شما تبدیل به یک تابلو میشه و در دکوراسیون اتاق، میشه ازش استفاده کرد. اینکه میگم موندگاری داره، منظور، وسایل خشکه، مثل تور،نخ، کاموا و از اینگونه موارد. خیلی وقتا از خوراکی و پوست میوه ها هم، برای نقاشی و کاردستی استفاده میشه که مسلما موقتیه و بعد باید دور ریخته بشه، چون امکان نگهداری طولانی مدت نداره.


برای زمینه میشه از انواع مقواهای رنگی یا سفید با توجه به طرح و وسایل در دسترستون استفاده کرد. از قاب عکسهای قدیمی یا هرچی که بنظرتون به درد پایه کار میخوره استفاده کنید. تخته شاسی‌های کوچک هم بسیار مناسبه.با این روش، هر دفعه میشه تابلوهای دکوری خونه رو عوض کرد و تنوع ایجاد میشه. هیچ دو اثر هنری مثل هم نیست. شما با ذهن خلاقتون تابلویی متناسب با ذوق و سلیقتون درست میکنید که از دیدنش کیف خواهید کرد. یبارم شده جسور باشید خلاقیتارو به بهونه بازی با بچه ها شکوفا کنید و نتیجشو با هوم ساز در میون بذارید.

به عکس‌ها نگاه کنید، با تور و ربان و تعدادی مروارید، این تابلوهای دکوراتیو ساخته شده است. راستی یه روش دیگه برای ایجاد طرح‌های خوشگل و جذاب، علاوه بر نقاشی و کلاژ، وجود داره. اونم بریدن تصویر با قیچی هست. طرحی که دوست دارین و روی کاغذ بکشید، بعد با قیچی یا کاتر برش بدین و روی زمینه دلخواه بچسبونید، بعدشم بقیه تزیینات و انجام بدین. اگه بخواین یذره حرفه ای تر عمل کنید، میشه کاغذ و تا کرد و حالا فی البداهه تصویری که تو ذهن دارین و برش بدین مثل قلب هایی که در تابلوی زیر میبینید. از تا زدن چند لایه کاغذ و برش یک طرح ذهنی، تصاویر خوشگلی درست میشه، اصلا همین کاغذ بازی و برش اون، به تنهایی یه سرگرمی جذاب برای بچه هاست. البته سعی کنید حتما از کاغذ باطله و روزنامه های قدیمی برای اینکار استفاده کنید تا در مصرف کاغذ صرفه جویی بشه.

تو روزهای تعطیل، درست کردن کاردستی ساده و جذاب با نقاشی های زیبا، بهتون کمک میکنه، ایده های جدیدی کشف و هنرنمایی کنید. همین الان دست به کار بشید و نتیجه رو با ما در میون بذارید. از اینجور پست‌های سرگرمی خوشتون میاد؟ اگر می‌خواهید از این نمونه کاردستی‌های دم دستی و ساده، در بخش سرگرمی، بیشتر براتون بذاریم، حتما در قسمت نظرات بهمون بگین؟ این پست و با دوستاتون به اشتراک بذارید. راستی به بخش فروشگاه هوم ساز سر بزنید و از تنوع محصولات دکوراسیون داخلی و مدل‌های زیبا دیدن کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *