راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

چگونه اتاق نشیمن صورتی را طراحی کنیم؟

اتاق نشیمن صورتی

تکنیک های مختلف برای داشتن اتاق نشیمن صورتی را به شما در این پست معرفی می کنیم.

اتاق نشیمن، مهم ترین مرکز توجه و گذران وقت اعضای خانواده و مهمانان است. به همین علت، طراحی نشیمن در دکوراسیون داخلی خانه اهمیت پیدا می کند. شما می توانید انواع رنگ ها و سبک های مدرن تا کلاسیک را برای طراحی اتاق نشیمن انتخاب کنید. البته بهتر است، برای انتخاب طرح و رنگ مناسب نشیمن، مطابق سلیقه ی خود و متد روز دنیا، بیشتر مطالعه کنید و از مشاوره با طراحان داخلی متخصص غافل نشوید. صورتی رنگی است که معمولا در دکوراسیون مدرن، بیشتر استفاده می شود اما اتاق نشیمن صورتی را، در طرح های کلاسیک هم می توان پیدا کرد. وقتی صحبت از نشیمن صورتی در طراحی داخلی می شود، قرار نیست، از کف تا سقف همه چیز صورتی انتخاب شود، بلکه هنر طراح داخلی این است که رنگ صورتی را به عنوان زمینه کار یا مبلمان، به طور خاص و زیبا در فضا پیاده کند.

صورتی رنگ گرم و پر انرژی است که از ترکیب قرمز و سفید، با طیف های کمرنگ تا پر رنگ به وجود می آید. البته رنگ های کمرنگ صورتی به سردی متمایل است که با ترکیب صحیح با طیف گرم، فضایی بی نظیر ایجاد می شود. رنگ صورتی، کلیشه ی همیشگی اتاق خواب دخترانه است در حالی که طراحی اتاق نشیمن صورتی، به خانه حس و حال جدیدی می بخشد و موجب طراوت و شادابی در فضا می گردد. صورتی با طیف رنگ های خنثی به خوبی ترکیب شده و زیبایی فضا را دوچندان خواهد نمود.


با توجه به اینکه سبک دکوراسیون شما چگونه است و چقدر خواهان استفاده از صورتی دراتاق نشیمن هستید، دکورهای مختلفی را می توان ایجاد کرد. در ادامه ایده هایی را، برای طراحی اتاق نشیمن صورتی، به شما ارائه خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

1- پس زمینه صورتی


دیوار یا کف اتاق نشیمن را می توان به رنگ صورتی اختصاص داد و از انواع کمرنگ تا پر رنگ آن استفاده کرد. رنگ یا اجرای کاغذ دیواری فرقی نمی کند. در صورت استفاده از کاغذ های طرح دار، مبلمان و وسایل را ساده تر انتخاب کنید تا فضا شلوغ نشود. در صورتی که نشیمن صورتی را با رنگ زمینه ایجاد می کنید، از رنگ ها خنثی برای مبلمان استفاده کنید. کوسن های رنگی و متنوع کمی هیجان را به فضای آرام شما اضافه خواهند کرد. مبلمان با رنگ چوب های طبیعی نیز ترکیب فوق العاده ای در اتاق نشیمن صورتی ایجاد می کند.


صورتی ملایم، فضا را دلباز و روشن تر می کند. استفاده از طیف پررنگ صورتی، ریسک بالاتری دارد و ممکن است شما را بعد از مدتی خسته کند، اما اتاق نشیمن صورتی ملایم، هم زیباتر است و هم، به خوبی با رنگ های دیگر خود را وفق می دهد و انتخاب راحت تر است. طیف رنگی صورتی بسیار متنوع و هیجان انگیز است و شما می توانید از صورتی پر رنگ، به عنوان کانون توجه در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

2- مبلمان و اکسسوری صورتی


اگر به فکر تغییر دکوراسیون با رنگ صورتی هستید، ساده ترین راه، انتخاب مبلمان و وسایل تزیینی صورتی رنگ است. برای داشتن اتاق نشیمن صورتی، بهترین ترکیب ها برای مبلمان را انتخاب کنید. یک مبلمان را به صورتی پررنگ برای ایجاد کانون توجه اختصاص دهید. اگر کل مبلمان به رنگ صورتی باشد، جلوه ی جالبی نخواهد داشت، مخصوصا اگر طیف پررنگ آن انتخاب شود. ترکیب بندی در طراحی داخلی، همیشه رکن اصلی دکوراسیون می باشد. به تصاویر زیر دقت کنید، ترکیب بندی های بی نظیری از صورتی با رنگ های خاکستری، کرم، سبز و آبی به وجود آمده است. کوسن های طرح دار و متنوع از طیف صورتی، به اتاق نشیمن جان می دهد. نشیمن صورتی را با تغییر پرده و مبلمان با ترکیب رنگی زیبا ایجاد کنید و از فضای خلق شده لذت ببرید.

3- تقویت صورتی با ترکیب زمینه و مبلمان


اگر دوست دارید شدت صورتی در اتاق نشیمن بیشتر باشد، رنگ غالب مبلمان، دکور و حتی زمینه را صورتی انتخاب کنید. در این صورت توصیه ی ما، استفاده از طیف ملایم و کمرنگ صورتی است. با کوسن های صورتی پر رنگ یا تابلویی زیبا در برخی از نقاط، نشیمن صورتی را تقویت کنید. البته در اینجا هم، ذکر این نکته ضروری است که، زیاده روی در استفاده از صورتی، فضا را بی روح می کند، حتما از رنگ های مکمل برای ایجاد ترکیب های زیبا، استفاده کنید. اتاق نشیمن صورتی در تصاویر زیر به شما ایده های جذابی خواهد داد.

اتاق نشیمن صورتی، آسایش و آرامش را در فضای خانه به ارمغان می آورد، مخصوصا اگر از طیف رنگ های ملایم صورتی استفاده کنید. نشیمن صورتی بخوبی با رنگ های دیگر ترکیب شده و جلوه های رویایی و تازه ای را به وجود می آورد. انتخاب رنگ های تند و پر رنگ، جسارت بیشتری می خواهد و باید درست و بجا استفاده شود تا تاثیر مطلوبی داشته باشد. امیدواریم مطالب و تصاویر این پست، به شما تصویر روشنی از طراحی اتاق نشیمن صورتی داده باشد و دکوراسیون های بی نظیری خلق کنید. نظر شما راجب استفاده از صورتی در طراحی اتاق نشیمن چیست؟ آیا این رنگ را برای فضای نشیمن می پسندید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *