راهنمای طراحی داخلی, فضاهای خارجی, فضاهای داخلی

چگونه دکور بالکن را زیبا و جذاب کنیم؟

بالکن زیبا و سبز

بالکن از آن دسته فضاهایی است که چون مستقیما با محیط داخل در ارتباط نیست، کمتر به آن توجه می شود، در حالی که با چند تکنیک ساده، و کمی ذوق و سلیقه می توانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم و در زیبایی سیمای شهر نیز تاثیر گذار باشیم. زندگی آپارتمان نشینی در سال‌های اخیر، ما را از طبیعت جدا کرده است. طراحی دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی و تزیین آن، فضای کنج زیبایی را به وجود می‌آورد. یک صبحانه دل انگیز تا یک فنجان چایی عصرانه در تراس زیبا، تجربه لذت بخشی است. در ادامه با در نظر گرفتن چند تکنیک ساده سعی می کنیم به شما ایده های جذابی در این زمینه بدهیم تا با تغییر دکوراسیون بالکن، فضاهای زیبا و جذابی خلق کنید.

 

طراحی بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه :

1. مبلمان مناسب

 

ابتدا باید فضای بالکن خود را در نظر گرفته و متناسب با آن مبلمان را انتخاب کنید. اگر فضای کافی دارین از یک میز ناهار خوری برای صرف یک صبحانه دلچسب استفاده کنید. یا حتی می‌توانید چند مبل راحتی در بالکن قرار داده، و فضای گپ و گفتی را ترتیب دهید. اما در بالکن کوچکتر با گذاشتن یک کاناپه یا حتی یک میز و صندلی ساده، نیاز برطرف خواهد شد. مثلا با قرار دادن یک صندلی ساده می توان مکان دنجی برای مطالعه به وجود آورد. اگر مشکل کمبود فضا دارید، از صندلی‌های تاشو استفاده کنید. با تغییر دکوراسیون بالکن و جمع‌آوری مبلمان تاشو و کم‌جا، فضای بالکن باز شده و برای کارهای جانبی، مثل آویز لباس، یا حتی پهن کردن دکور زمینی، می‌توان استفاده نمود.

– در ضمن رنگی بودن را فراموش نکنید، لازم نیست از یک رنگ خاص استفاده کنید. با ترکیب رنگ‌ها، فضای شاد و جذاب‌تری ایجاد می‌شود. مثلا اگر از مبلمان استفاده می‌کنید با گذاشتن کوسن‌های رنگی به آن جلوه دهید.

 

– جنس مبلمانی که در تراس یا بالکن استفاده می‌کنید، باید متناسب با فضای خارجی باشد، چراکه بی شک تابش نور، تغییر هوا و باراش باران موجب از بین رفتن آن نشود. به عنوان مثال، مبلمان‌های چرم یا روکش مصنوعی، اصلا برای این فضا مناسب نیست، علاوه بر داغ شدن آن در روز به جهت تابش خورشید و خنک شدن آن در سرما، بافت و رنگ آن، به مرور زمان از بین می‌رود.

 

– اگر فضای کافی مهیاست، از سایبان های متحرک و کاربردی برای دیزاین بالکن، استفاده کنید.

 

– برای طراحی بالکن بزرگ، به منظر اطراف نگاه کنید و جهت مطلوب را برای چیدمان مبلمان استفاده کنید، تا بهترین دید را به اطراف داشته باشید.

2. گیاهان و هنر سبز

 

امروزه آپارتمان نشینی پدیده ای است که همه ما تقریبا با آن سر و کار داریم، خیلی از ما به گل و گیاه و باغچه علاقه داریم ولی داشتن جای کافی هم بسیار مهم است، چه جایی بهتر از بالکن!! اغلب توصیه می شود از گیاهان در فضای منزل استفاده کنید و از انرژی مثبت آن بهره مند شوید. بالکن بهترین گزینه برای داشتن گلدان و گیاهان مختلف است. البته قبل از خرید آن، حتما به میزان نور و دمای لازم گیاه توجه کنید تا انتخاب‌های مناسبی داشته باشید. وقتی پرده ها را در خانه کنار می زنیم، بالکن ها جزئی از فضا هستند، که در بیشتر موارد، مورد بی مهری قرار گرفته و گاهی به انباری تبدیل می‌شود. با طراحی بالکن زیبا می توان جلوه‌گری اتاق یا نشیمن را افزایش داده و جان تازه ای به فضا داد. بالکن را به شیوه های مختلفی می توان با گیاهان آراسته کرد.

چند پیشنهاد گل آرایی فضای بالکن:

 

– از گیاهان رونده در گوشه‌ی بالکن استفاده کنید تا دیوار و نرده ها را پوشش دهد.

 

– باکس‌های گل را روی نرده یا لبه بالکن قرار دهید. براینکار، باید از قبل، حتما جای گلدان را ثابت کنید تا خطر پرتاب از ارتفاع از بین برود.

 

– اگر فضای بزرگتری دارید برای دیزاین بالکن، از شلف یا استندهای دکوراتیو برای گذاشتن گلدان ها استفاده کنید. نصب قفسه های مختلف، با توجه به دکوراسیون بالکن، طراحی می‌شود و بسیار هیجان انگیز است. از ایده تصاویر استفاده کنید و تزیین تراس زیبا را در اولویت قرار دهید.

 

– دیوارپوش‌های دکوراتیو و تزیینی سبز با پوشش پلاستیکی، یکی از پیشنهادهای عالی برای دیزاین بالکن است. کفپوش های جمن مصنوعی هم، یکی از پرطرفدارترین محصولات برای تغییر دکوراسیون بالکن می‌باشد.

 

– گلدان‌های کوچک را از سقف با ارتفاع مشخص در گوشه‌ای آویزان کنید.


خلاصه هر آنچه می توانید از این رنگ سبز گیاهان و گل های فوق العاده بهره برده و فضای دل انگیزی را در بالکن خانه ایجاد کنید.

3. رنگ آمیزی دیوار بالکن

یکی از کارهای جذاب برای تغییر دکوراسیون بالکن، رنگ کردن دیوار است، معمولا دیوارهای این قسمت، سیمانی است و اگر شما نخواهید هزینه زیادی برای پوشش دیوار و استفاده از انواع دیوارپوش های جذاب بپردازید، رنگ اولین و در دسترس ترین گزینه پیشنهادی است. البته حتما به سیمای کلی آپارتمان توجه کنید و هماهنگی اجزای کل را بر هم نزنید.

 

 

4. تزیین بالکن با وسایل ساده

چرا همیشه فکر میکنید که برای تغییر دکوراسیون حتما باید کلی هزینه شود؟ اتفاقا آن چیزی که در دکوراسیون مورد اهمیت است، سلیقه و خلاقیت است. گاهی با خرج‌های گزاف هم، نتیجه زیبا، حاصل نمی‌شود. به اطراف نگاه کنید، ذوق و سلیقه به خرج دهید و از وسایل ساده برای تزیین بالکن استفاده کنید. مثلا از جعبه های میوه خالی به عنوان پایه گلدان یا میز استفاده کنید و با رنگ آمیزی آنها، دکوری جدیدی خلق نمایید.

 

مطلب پیشنهادی: ترفندهای جذاب برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

5. دیزاین بالکن با نورپردازی

 

تاثیر نور در فضا غیر قابل انکار است. باید برای استفاده از بالکن در شب چاره ای اندیشید. علاوه بر استفاده از یک لامپ تنها، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. بکار بردن چند فانوس زیبا، هم فضا را دل‌انگیز کرده و هم، امکان مطالعه را فراهم می‌کند. ریسه‌های برقی مختلف تهیه کنید و در قسمت‌های مختلف بیاویزید. مثلا نرده ها را با آن پوشش داده یا دیواری را در بالکن به آن اختصاص دهید. استفاده از شمع در دکور بالکن نیز، در صورتی که به دنبال یک فضای رمانتیک هستید، پیشنهاد خوبی است. البته پوشش شمع و باد را هم در فضای آزاد در نظر بگیرید.

همانطور که برای دکوراسیون داخلی خانه، وقت می‌گذارید، دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی هم، به همان اندازه قابل توجه و ارزشمند است. تزیین بالکن با وسایل ساده و در دسترس، کار سختی نیست. حتی بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه، می‌تواند به زیباترین و دنج‌ترین فضای خانه تبدیل شد. بالکن زیبا و متفاوت، معرف هنر و سلیقه شما است. حالا وقت آن رسیده است که از تصاویری که هوم ساز برایتان گردآوری کرده، ایده بگیرید و دست بکار شوید و بالکن هایی را که رها نموده اید، با چند تغییر ساده، به محبوب ترین فضای منزل خود تبدیل کنید. در صورت نیاز به هر نوع مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون یا خرید محصولات دکوراتیو با هوم ساز تماس بگیرید. منتظر پاسخ به نظرات و پیشنهاداتتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *