راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

چگونه می توان فضای خالی زیرپله را به دفتر کار در خانه تبدیل کرد؟

دفترکار در زیرپله

دو نکته ی اساسی در این مطلب را برای تبدیل فضای خالی زیر پله به دفتر کار در خانه رعایت کنید.


اگر با مشکل کمبود فضا در خانه روبرو هستید، ناراحت نباشید، روش های زیادی برای صرفه جویی در فضا وجود دارد، یکی از آن ها، استفاده از فضای خالی زیرپله است.


فضای خالی زیرپله، از آن دسته فضاهایی است که معمولا بی توجه و بدون استفاده رها می شود. فرقی نمی کند، این فضا در خانه یا محل کارتان باشد. با ترفندهای مختلفی به راحتی می توان آن را احیا کرد و مورد استفاده قرار داد. در پست های قبلی مفصل راجب ایده های استفاده از فضای خالی زیرپله صحبت کردیم.

در این پست قصد داریم، سراغ ایده‌ی تبدیل فضای خالی زیرپله به دفتر کار برویم و با هم نمونه های مختلفی از دکوراسیون دفترکار را ببینیم. با استفاده از یک میزکار ساده و توجه به چند نکته، فضای خالی زیرپله را به مکان دنجی برای کار در خانه یا فضای مطالعه تبدیل کنید و از آن لذت ببرید. دو مسئله نبود نور و محل ذخیره سازی، افراد را برای داشتن یک دفتر کار در زیرپله مایوس می کند. اما نگران نباشید، اگر کمی هوشمندانه عمل کنید، نتیجه ی فوق العاده ای خواهد داشت. با ما همراه باشید تا فضای بهتری را تجربه کنید.

1- روشنایی


فضای خالی زیرپله معمولا بخاطر عمقی که دارد، فاقد نور کافی است و همانطور که می دانید برای تبدیل این فضا به دفتر کار، مهم ترین عامل، تامین نور است. پس قبل از هر اقدام دیگری، برای روشنایی آن دست به کار شوید. شاید استفاده از چراغ مطالعه، نور لازم را محیا کند اما بهتر است برای داشتن تجربه ای لذت بخش، به سراغ سایر گزینه ها بروید و از نور های مختلفی برای زیبایی فضای خالی زیرپله استفاده کنید. اگر شرایط فنی به شما اجازه می دهد، پنجره ای کوچک ایجاد کنید و از مناظر طبیعی لذت ببرید. نور طبیعی بهترین گزینه برای مطالعه و انجام فعالیت در دفتر کار است.

2- ذخیره سازی


وقتی قرار است، فضای خالی زیرپله به دفتر کار تبدیل شود، احتمالا کلی از وسایل، نیاز به محل نگهداری دارد. در نتیجه با توجه به فضای خالی زیرپله، ابعاد، اندازه ها و نیازتان، به محل ذخیره سازی فکر کنید. بهتر است برای میزکار، کشو در نظر بگیرید. کابینت هایی با ابعاد مناسب در زیر میزکار به شما در ذخیره سازی تعداد بیشتری از وسایل کمک خواهد کرد. از قسمت بالای میز هم غافل نشوید و تا جایی که امکان دارد با ایجاد شلف های مناسب و قفسه بندی، از حداکثر فضا استفاده کنید.

با الهام گرفتن از نمونه های دفتر کار زیر پله ای در این پست و در نظر گرفتن نکات اساسی طراحی، فضای خالی زیرپله را احیا کنید و تجربه های خودتان را با ما اشتراک بگذارید. به نظر شما رعایت چه نکاتی در دکوراسیون دفتر کار زیرپله کیفیت فضا را بالا می برد؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *