طراحی و مناسبت ها, مصالح طراحی

چگونه چای کیسه ای جذاب در خانه بسازیم؟

چای کیسه ای یا تی بگ های گیاهی ارگانیک را، با ترفند های این پست درخانه بسازید و از آن استفاده کنید.

چای کیسه ای یا همان تی بگ های خوش طعم، طرفداران خود را دارد. انواع چای و دمنوش های متنوع، در بازار موجود است. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که خودتان خالق آن باشید؟ شرکت های مختلفی، انواع تی بگ ها را در مدل های مختلف ارائه می دهند. ولی شما هم، بسادگی با کمی ذوق و سلیقه می توانید، چای کیسه ای های شگفت انگیز بسازید و مهمانان را غافلگیر کنید. محصولات کارخانه ای، هر چند ارگانیک باشد، باز درگیر صنعت شده و خلوص آن کاهش می یابد. علاوه بر تاثیر زیبایی در ساخت بسته بندی تی بگ هایتان، از محتویات داخل آن، کاملا آگاهی داشته و محصولی سالم را نوش جان می کنید.

البته تی بگ های بازاری را هم می توانید با الگوهای تصاویر زیر، تزیین کنید و از آن استفاده نمایید.


پارچه های مخصوص تی بگ را ار فروشگاه تهیه کنید. انواع مختلفی دارد و به صورت رولی و پاکتی عرضه می شود. پارچه موسلین یا تنظیف، یکی از آن هاست که در فروشگاه های وسایل آشپزخانه معمولا ارائه می شود. پارچه های توری هم انتخاب مناسبی است. نخ های تزیینی رنگی هم، از خرازی تهیه کنید.

پارچه را به شکل دلخواه برش دهید و سپس با نخ و سوزن، آن را بدوزید. برخی از پارچه های تی بگ، با حرارت لبه ها، بهم می چسبند. قبل از دوخت کامل، مقداری از گیاه مورد نظر را درآن بریزید. کیسه را کاملا پر نکنید. فضای کافی برا جابجایی دانه های گیاه و چرخش آب وجود داشته باشد. بقیه ی راه، به ذوق و سلیقه ی شما بستگی دارد. تزیین های مختلفی را برای آن در نظر بگیرید. تصاویر را نگاه کنید، از آن ها ایده بگیرید و خلاق باشید.

1- کیسه ها

 

کیسه های چای را به هر شکلی می توان ساخت. از طرح های معمول و ساده بهره بگیرید یا اشکال خاص خلق کنید.


ماهی، دلفین و پرنده بسازید. هنگام غوطه ور در آب جوش، تغییر رنگ داده و صحنه ی جذابی خلق می کند.


طرح هایی مثل لباس و چتر، بجای استفاده از نخ و آویز، دسته های مقوایی برای آن بسازید و در لبه ی فنجان قرار دهید.

2- آویز های جذاب

 

برای قرار دادن چای کیسه ای یا همون تی بگ ها در آب، نیاز به دسته های آویز است، که تی بگ، کاملا غرق نشود و پس از بدست آوردن رنگ مورد نظر بتوان آن را خارج نمود. نخی را به آن وصل کنید و انتهای آن را تزیین کنید. طرحی دلخواه در کاغذ و مقواهای رنگی برش دهید و به آن بچسبانید. می توانید برش در آن ایجاد کنید و در لبه فنجان قرار دهید.

برش تصاویر و عکس های کارتونی مورد نظر نیز، انتخاب جالبی است.

 


برای مناسبت های خاص، یا مهمانی، عکس های مرتبط در سایز کوچک چاپ کنید و بچسبانید.

طرحی خاص مثل قلب، روی پارچه های نمدی برش داده و بدوزید سپس داخل آن ها را با پنبه پر کنید.


گل های طبیعی یا مصنوعی کوچک و خلال دندان ها نیز، از انتخاب های آویز است.


از اکسسوری های بامزه و جذاب استفاده کنید. یک مهمانی با تم خاص، آویزهای متناسب همان را خواهد داشت.


پاکت نامه ی کوچک بسازید و پیامی را در آن قرار دهید. در مناسبت ها، به عنوان گیفت هدیه استفاده کنید.

خلاصه صدها ایده و خلاقیت، برای تهیه ی تی بگ های جذاب، در اختیار شماست. حوصله به خرج دهید و بهترین ها را بسازید. تی بگ های جذاب دست ساز شما، همه را شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر دکوراسیون خانه، این نکات ساده و پذیرایی، توجه همگان را جذب کرده و خاطره ای خوش، ایجاد می کند. انواع گیاهان و حتی میوه های خشک شده ی طبیعی را، پودر کرده و در تی بگ ها قرار دهید. دم کرده گیاهی ارگانیک با طعم های منحصر به فردی را نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *