طراحی و مناسبت ها

تزیین شب یلدا با ایده های ناب اناری

از طرز پوست کندن و دون کردن انار بگیر تا کاربردای مختلف انار در تزیین شب یلدا رو تو این پست یاد می گیرید.

خب شب یلدا نزدیکه و احتمالا همه در تدارک تزیین یه سفره بی نظیر هستید. تازه عروس ها که شب هیجان انگیز تری دارن چون بنا به فرهنگ و رسم بیشتر اقوام ایرانی، خونواده داماد قراره براشون یلدایی بیارن، اونم ازسیر تا پیاز. بقیه هم کنار بزرگترامون جمع میشیم تا شب خاطره انگیزی بسازیم و از باهم بودن لذت ببریم. اگر میزبان هستید و به دنبال ایده تزیین شب یلدا با انار می گردید، هرچی بخواید راجب انار و تزییناتش تو این پست براتون گذاشتیم.

خرید انار


انار و هندوانه پای ثابت شب یلدای ایرانی هاست. انار این میوه‌ی ناب و خوشمزه رو میشه با ایده های مختلف برای تزیین شب یلدا استفاده کرد. انار ساوه معروفه، کیفیت، طعم و رنگ بی نظیرش، اما امسال بخش زیادی از باغ های ساوه دیگه مثل قبل نیست و حتی از شهرهای دیگه انار میارن داخل ساوه برای فروش. خلاصه که در خرید انار دقت کنید تا با اسمشون گول نخورید. چند تا نکته بگم بهتون یادتون باشه، انارهایی که پوسته سوخته دارن خوب نیست، پوست انار باید تازه باشه، کلاهک سر انار اگه باز باشه، معلومه اون انار بهتره. راستی میتونید انار و دون کنید و داخل یه ظرف دربسته بذارید تو فریزر، تا 6 ماه تازه و قابل استفادست.

تزیین شب یلدا و پوست کندن انار


بیشتر افراد از پوست کندن انار و پرتقال و میوه هایی از این قبیل بیزارند. چرا؟ چون بنظرشون دنگ و فنگش زیاده و کلی کثیف کاری داره، اما اگه بدونید که هر میوه ای رو چجوری پوست بکنید، دیگه براتون کار سختی نیست. همون موز ساده رو هنوز خیلیهامون برعکس پوست می کنیم، در حالی که باید از بخش انتهایی انجام بدیم. بگذریم، بریم سراغ میوه خوش رنگ و جذاب انار، اول از همه دورتادور کلاهک انار و با برش مربعی یا دایره ای جدا کنید، بعدش از قسمت ورق های سفید داخل انار، دورتادورش و برش بدین، بعدا انار و از هم باز کنید. به همین راحتی، سفیدی وسط و پوشش دونه های انار و جدا کردین. دیدین چه راحته!

تزیین شب یلدا و دونه کردن انار


روش های مختلفی برای دونه کردن انار وجود داره، ساده ترین راهش اینه که انار و برعکس تو دستتون قرار بدین و با قاشق پشتش ضربه بزنید تا دونه ها خیلی سریع جدا بشن. اما اگه میخواین کارتون ساده تر بشه و دستتون قرمز و چسبنده نشه، انار و تو ظرف آب قرار بدین و دونه هاشو جدا کنید، بعدم از آب در بیارید، هیچ آسیبی هم به بافت انار نمیرسه.

تزیین شب یلدا با میوه انار


انار درستی و بدون دون کردن، تو تزیین شب یلدا و سفرتون استفاده کنید و بعدشم بدون آسیب میشه در فرصت های بعدی مصرفشون کرد. نمونه های زیر و نگاه کنید و از اونها ایده بگیرید. ترکیب انار قرمز با بقیه میوه ها و استفاده از برگ های سبز درختان، غوغا می کنه. این روزها بیرون که قدم می زنید به اطراف درخت کاج دقت کنید، چندتا کاج کوچولو با خودتون بیارین خونه و در تزیین شب یلدا استفاده کنید. تاثیر زیباییش بی نظیره، از ما گفتن. انار و میتونید به عنوان جاشمعی درست کنید، عکس هارو دنبال کنید تا ببینین چقدر قشنگ با حرکتای ساده میشه تزیین شب یلدارو انجام داد.

اگر میخواین با تزیینات یلدایی به استقبال مهموناتون برین، کافیه از این عکس ها ایده بگیرید و حلقه های متفاوت برای روی در بسازید یا پله هاتونو تزیین کنید. ترکیب زرشک های خوشگل و انار و کاج و چاشنی رنگ سبز بسیار فوق العادست.

یکی از رسوم شب یلدا، خوندن حافظ و گرفتن فال های نابشه، امسال و متفاوت تجربه کنید، به تعداد مهموناتون فال حافظ پرینت بگیرید یا از برگه های دفترچه و تقویم های حافظ کمک بگیرید، بعدشم با سلیقه های خوشگلتون به انار وصل کنید و به هرنفر یه دونه شانسی بدین. با اینکار هم تزیین شب یلداتون قشنگ میشه و هم باعث غافلگیری بقیه میشه و خاطره ای ناب ایجاد می کنید.

انار خوشه ای


بعد از پوست کندن انار، به اصطلاح با گل های انار میشه کلی تزیین کرد. مثلا هر کدوم و به خلال دندون یا چوب های بزرگتر بزنید و در تزییناتتون استفاده کنید.

تزیین شب یلدا با دونه های قرمز انار


دونه انارهارو تو سلفون به شکل دلخواه بپیچید و خلاقیت به خرج بدین. یا مثل همون انار درست کنید و کلاهک خودشو بذارید سرش با خلال.

دسر و کیک های یلدایی با تزیین انار یادتون نره، کدبانوهای باسلیقه دست به کار بشین و تو فرصت باقیمونده، هنرهاتونو رو کنید. تجربه و ایده های جدیدتون و با ما در میون بذارین. از اینکه مارو به دوستاتون معرفی می کنید و این پست و به اشتراک میذارید ممنون. یلداتون مبارک!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *