راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

تکنیک های دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

بعد از شناخت سبک بوهو، تکنیک های دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو را به شما معرفی می کنیم.

بوهو سبکی از دکوراسیون داخلی است که در آن قاعده و قانون مشخصی حاکم نیست. بلکه هرچه هست از فرهنگ و سلیقه ی افراد خانه الگو گرفته است. به سبک بوهو، کولی وار هم گفته می شود. امروزه دکوراسیون مدرن، طرفداران بیشتری دارد، در حالی که کمتر کسی وجود دارد که با دیدن دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو، غافلگیر نشود. تنوع، سادگی و انتخاب های آزادانه، جذابیت سبک بوهو را افزایش می دهد.


بوهو سبک مورد علاقه ی افرادی است که خود را محدود نمی کنند و به چارچوب های رسمی علاقه ای ندارند، چنین افرادی آنچه را دوست دارند به معرض نمایش قرار می دهند و آزادی عمل بیشتری دارند. هنرمندان، نویسندگان و افرادی که اهل مسافرت هستند، به سبک بوهو اشتیاق بیشتری نشان می دهند. مثلا در هر سفر، سوغاتی و تحفه ی آن جا را با خود آورده و در گوشه ای از اتاق خواب جای می دهند.

1- رنگ

 

در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو، هیچ قانونی برای استفاده از یک رنگ خاص وجود ندارد و شما در انتخاب رنگ و اشیا آزاد هستید. معمولا از طیف های رنگی متفاوت و گرم استفاده می شود و به فضا جان می دهد. به کار بردن رنگ سفید، لابلای اشیا یا به عنوان پس زمینه، رنگ و طرح های مختلف را بخوبی با هم ترکیب می کند. بی شک در هنگام خرید وسایل، به سمت رنگ مورد علاقه خواهید رفت، همین باعث ایجاد یک طیف رنگی خاص و زیبا می شود.

2- نورپردازی

 

لامپ و لوستر های بزرگ توصیه نمی شود. در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو، نور های موضعی متفاوت ایجاد کنید. برخی فضاها روشن تر و در برخی قسمت ها، فضای تاریک و رمانتیک به وجود آورید. از هنر شمع غافل نشوید و در بخش های مختلف اتاق خواب از آن استفاده نمایید.

3- جنس لوازم

 

در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو، هر چه دوست دارید به کار ببرید. از پارچه با جنس و طرح های شلوغ و متنوع تا اشیای چوبی و دکوری های فلزی را در اتاق خواب قرار دهید و از چیدمان و ترکیب آن ها هراسی نداشته باشید. لوازم و دکوری ها با جنس طبیعی، بیشترین تاثیر را در سبک بوهو دارد.

4- مبلمان

 

به دنبال مبلمان خاص نباشید. همانطور که پیش تر، به انتخاب آزادانه ی سبک بوهو اشاره شد، در مورد انتخاب نوع مبلمان نیز، همینطور است. بکر و قدیمی بودن مبلمان، نقطه قوت در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو است. حتی در مواردی، انتخاب مبل راحت و خاص در سمساری ها صورت می گیرد. مبلمان های رسمی و کلاسیک، انتخاب مناسبی برای سبک بوهو نیست.

سبک بوهو را در تمام قسمت های خانه می توان اجرا نمود. در این پست، نمونه های موفق دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو را می بینیم. تکنیک های زیر به شما در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو کمک می کند.

– فرش و پارچه های سنتی

 

در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو از طرح و نقش های زیبای فرش های سنتی، مثل انواع گلیم استفاده کنید. صنایع دستی در شهر های مختلف ایران، در این زمینه بسیار پر رنگ و فعال هستند. جاجیم، گبه های پر نقش و نگار را در قسمت های مختلف به کار ببرید. تابلوهای زیبا از آن ها تهیه کنید یا به عنوان روکش کوسن و پشتی استفاده نمایید. رو تختی های رنگی با طرح های سنتی و زیبا، در اتاق خواب بوهو، جلب توجه کرده و کانون دید اصلی مخاطب است. تنوع رنگ و طرح در صنایع دستی ایران، سبک بوهو را در اتاق خواب برجسته می کند.

– انواع عتیقه، صنایع دستی حصیری، چوبی، پشمی

 

حصیربافی های متنوع را در کف زمین یا به صورت دکوری های زیبا روی دیوار نصب کنید. یک دیوار اتاق خواب را به تابلو نمایشی بزرگ اختصاص داده و انواع صنایع دستی را در ابعاد مختلف، روی آن نصب کنید. دکوری های چوبی، بسیار زیبا است. از وسایل قدیمی در تزیین اتاق خواب استفاده کنید. چمدان و جعبه های قدیمی را از انباری خارج کرده و از آن در در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو استفاده کنید و فضای متفاوتی خلق کنید.

– گل و گیاه

در دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو، از جادوی گل وگیاهان غافلگیر نشوید. دست و دلباز باشید و از گلدان های مختلف استفاده کنید. گیاهان با طیف رنگی مختلف، بخاطر طراوت، تازگی و بکر بودنشان، موجب آرامش در فضا می شود و حس بسیار خوبی را القا می کند. گل های آویز، زیبایی اتاق خواب را دو چندان می کند.


امیدواریم از مطالب این پست لذت برده باشید. نظر شما راجب سبک بوهو در دکوراسیون داخلی چیست؟ آیا مدرن را به بوهو ترجیح می دهید؟ خوشحال می شویم نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *