راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

چطور خانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم ؟

بزرگتر نشان دادن خانه

اگر خانه کوچک یا فضای کمی در اختیار دارید، 5 پیشنهاد هوم ساز را دنبال کرده تا شگفت زده شوید.

این روزها خانه‌های آپارتمانی با فضای محدودتر، بیشتر مورد استقبال است. اما همانقدر که برای دکوراسیون وسایل خیلی زیادی نیاز نیست، دقت و وسواس بیشتری را می‌طلبد تا خانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم. خانه کوچک با فضای کم، با کوچکترین بهم ریختگی، شلوغ می شود و واقعا تمیز کردن روزانه آن، دشوار است. در دکوراسیون فضای کوچک، همه چیز در معرض دید قرارگرفته و آراستگی محیط مورد توجه است. صرف نظر از وضعیت رسیدگی روزانه شما، 5 پیشنهاد زیر، به شما کمک می‌کند تا زیبایی و تزیین خانه کوچک به بهترین نحو انجام گیرد.

1- فضا را آزاد کنید


قانون شماره یک: چرا وسایلی را که استفاده نمی‌کنید، نگه داشته اید؟ باور کنید که نیمی از وسایلی که در خانه جمع می‌کنید، دست نخورده است و فقط سبب شلوغی فضا می شود، علاوه بر این، هنگام تمیز کردن و گردگیری، وقت بیشتری از شما گرفته می‌شود.از آشفتگی دکوراسیون خانه، با حذف موارد غیر ضروری، کم کنید. خانه کوچک، واقعا نیاز به انواع مختلف اکسسوری ندارد. شجاعت به خرج دهید و خواسته هایتان را فیلتر کنید. شرط می بندم، در فضای جدید و مرتب، احساس بهتری خواهید داشت. به طور کلی، فضای باز، تمیزتر به نظر می‌رسد.

2- مبلمان هوشمندانه


مبلمانی انتخاب کنید که به شما امکان ذخیره سازی بدهد. دارای فضای مخفی و جادار باشد، بیشتر مواقع، در فضای کوچک مختلف کمک می کند و از شلوغی کاسته می شود. با اینکار، دکوراسیون خانه کوچک، زیباتر جلوه می کند و فضای بیشتری در اختیار دارید. قفسه‌های دیواری و مناسب نیز، از جمله همین موارد است.
مبلمان چندمنظوره، بهترین گزینه برای دکوراسیون خانه کوچک است. مبل‌های تختخواب‌شو، تاشو و کم جا بسیار موثر است.
ابعاد مبلمان را مورد توجه قرار دهید. با توجه به مساحت فضا، انداره مبلمان را انتخاب کنید. مبل بزرگ در دکوراسیون خانه کوچک، بسیار غیر اصولی است. برای فضای کوچک و محدود، مبل های کمجا و ساده انتخاب کنید.

3- مرتب نگه داشتن


برنامه روزانه برای تمیز کردن و مرتب نمون خانه کوچک داشته باشید. وقتی ابعاد کوچک می شود، هر نوع هم ریختگی، در دایره دید قرار می گیرد. پس، هر روز زمانی را به مرتب کردن خانه اختصاص دهید، تا احساس بهتری را تجربه کنید. برنامه هفتگی و ماهانه را برای نظافت های کلی اختصاص دهید.

4- روشنایی و نور


حتما می‌دانید که رنگ های روشن، فضا را بزرگ تر جلوه می‌دهد. پس در انتخاب وسایل، دقت کنید. در دکوراسیون خانه کوچک، مبلمان و کاغذدیواری تیره را فراموش کنید. پرده های ضخیم و تیره، اشتباه محض است. اجازه دهید نور طبیعی، فضای خانه کوچک را روشن و دلباز کند. نورپردازی را فراموش نکنید. آینه های دکوراتیو نیز، با نصب در مکان مناسب، به بزرگ تر جلوه دادن فضا، بسیار کمک می‌کند.

امیدواریم با در نظر گرفتن موارد بالا، دکوراسیون خانه کوچک را به بهترین نحو انجام دهید و از تغییرات به وجودآمده لذت برده و فضای کوچک را بزرگ جلوه دهید. پیشنهاد شما برا دکوراسیون خانه کوچک چیست؟ چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *