راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

برای طراحی داخلی پارکینگ، به چه نکاتی توجه کنیم؟

پارکینگ، فضای مهم و دعوت کننده به ساختمان است، در این مقاله به 5 نکته ی مهم در طراحی داخلی پارکینگ توجه کنید.

در ساختمان های مسکونی، طراحی و تامین پارکینگ، بسیار مهم و تاثیرگذار است. ضوابط و استانداردهای طراحی پارکینگ، ابعاد و اندازه های لازم را، برای طراحی صحیح و قابل اجرا، در اختیار طراحان قرار می دهد. اما پس از مرحله ساخت، آنچنان که شایسته است، به فضای داخلی و دکوراسیون آن توجه نمی شود، در حالی که طراحی دکوراسیون داخلی پارکینگ، مبحث مهم و قابل تاملی است. در ابتدای ورود هر فرد به ساختمان، موجب توجه قرار می گیرد و ذهنیت فرد از کل ساختمان را ایجاد می کند. به طور معمول، همه ی ساکنان، روزانه یک یا چند بار، از آن عبور می کنند. پس باید دکور و طراحی آن شایسته و دلنشین باشد تا آرامش را به ارمغان آورد.

طراحی یک اتاق خواب، کاملا خصوصی است و علاوه بر اینکه، نکات اصولی آن باید رعایت شود، نظر شخصی فرد نیز موثر است و ممکن است کمی از رنگ و قواعد کلی خارج شود. اما طراحی داخلی فضای پارکینگ، عمومی است و باید به طیف گسترده ی افراد ی که با آن سروکار دارند، توجه شود. اگرچه سازنده، کارفرمای پروژه باشد، ولی رعایت اصول کلی، برای داشتن فضایی جذاب، امری ضروری است.

1. نورپردازی

 

نور مهم ترین عنصر تاثیر گذار، در پارکینگ است. معمولا فضاهای پارکینگ نور طبیعی ندارد. بجای استفاده از لامپ های معمولی، به فکر نورپردازی جذاب باشید تا جنب و جوش و پویایی فضا را بیشتر به نمایش بگذارد. فضاهای تاریک، خسته کننده و کسالت بار است و افراد تمایل دارند، زودتر از آن خارج شوند.


ساده ترین راه برای زیباسازی پارکینگ، نورپردازی با انواع چراغ و هالوژن ها است. با استفاده از نور و برجسته کردن عناصر دکوراتیو، یک فضای مدرن و متفاوت ایجاد کنید.

2. سقف کاذب

 

از انواع سقف های کاذب موجود در بازار، استفاده کنید. سقف کاذب کناف، پیشنهاد خوبی است، نور مخفی ها را به زیبایی در آن ایجاد کنید. سقف کاذب، لوله و اتصالات را پوشش داده و فضای یکنواخت و زیبایی را به وجود می آورد. سقف های ورتکس و انواع آسمان مجازی هم ، گزینه های جذابی برای پارکینگ می باشد.

3. کفپوش و دیوارها

 

پر رفت و آمد ترین فضای یک ساختمان، پارکینگ است، کفپوش ها را از مصالحی، با جنس و مقاومت عالی انتخاب کنید. شست و شو باید، به راحتی انجام گیرد و در طول زمان، ظاهر آن تغییر نکرده و به زیبایی فضا بیافزاید. سنگ مرغوب، از گزینه های پر کاربرد است.


دیوارهای دکوراتیو طراحی کنید. از دیوار های کناف و مدل های مختلف آن غافل نشوید. از مصالح یکدست، مثل سنگ و سرامیک نیز می توان استفاده کرد. دقت کنید بخاطر دوام و زیبایی بیشتر، بهتر است از رنگ ساده دیوار، پرهیز کنید.

4. رنگ

 

همانطور که قبلا اشاره کردیم، فضای پارکینگ ها، معمولا تاریک است، برای اینکه از حداکثر انعکاس نور استفاده کنیم، رنگ های روشن را در تمام زمینه ها به کارببرید. سقف پارکینگ کوتاه است و استفاده از رنگ روشن، فضا را بزرگ تر، زیبا ومجلل نمایش می دهد.

5. دکور و مبلمان

 

اگر فضای اضافه وجود دارد و برای پارک ماشین، قابل استفاده نیست، مبلمان نموده و مکان دنجی را خلق کنید. البته به مسیر رفت و آمد ماشین ها دقت کنید تا ایجاد مزاحمت نکند. در صورت نبود فضای دورهمی و مکث برای جلسات ساختمان، از این فضا می توان استفاده کرد.


برای زیبایی فضا، از تابلوهای نقاشی و دکوری استفاده کنید. تابلو اعلانات را در محلی نصب کنید که بیننده را جذب نماید و مکث ایجاد شود. از معجزه ی گل و گیاه غافل نشوید. از گیاهانی استفاده نمایید که با شرایط پارکینگ به لحاظ نور و آلودگی مطابقت دارد. گلدان های رنگی و گیاهان رونده در زیبایی محیط بسیار موثر است. البته گل و درختان مصنوعی نیز بسیار زیباست. نیاز به مراقبت ندارد و به لحاظ رنگ سبز و زیبایی، همان خاصیت را ایجاد می کند. جعبه های گل (فلاور باکس) را در قسمت های مختلف بیاویزید و محیط جذابی را به ارمغان بیاورید.

همین حالا، دست به کار شوید و فضای پارکینگ را از وسایل اضافی خالی کنید. ساماندهی و ایجاد نظم، اولین گام در طراحی ایده آل است. از مطالب ایده بگیرید و پارکینگ های منحصر به فردی را با کمک متخصصین طراحی داخلی به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *