راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

نشیمنی بدون مبل!

چیدمان منزل ایرانی ساده بدون مبل

داشتن نشیمنی بدون مبل، ایده جالب و چالش برانگیزی است. هوم ساز در این مطلب راهکارهای کاربردی و جذابی را معرفی می کند.


نشیمنی بدون مبلمان در خاطرات شیرین خانه مادربزرگ در ذهن بسیاری از ما هنوز هم زنده است؛ احساس راحتی ای که در آن خانه پر شور و نشاط داشتیم بی نظیر بود. حس راحتی و آرامش در نشیمن الزاماً به امکاناتی چون کاناپه و مبل وابسته نیست، همانطور که در آن خانه اجدادی این احساس را تجربه کردیم. در سال های اخیر، در طراحی های مدرن نیز از این ایده نشیمن بدون مبلمان، برای خلق یک فضای ساده و مینیمال بسیار استفاده شده است.

در ادامه با ایده های نابی آشنا می شوید که اگر این مدل نشیمن را دوست داشته باشید، قطعاً دید خوبی از بین این نمونه ها پیدا خواهید کرد.

استفاده از تشک های کاربردی

 

به نظر این کاربردی ترین روش برای نشیمنی بدون مبلمان است! در واقع یک ایده سنتی است که در گذشته برای اتاق پذیرایی از میهمان در خانه های ایرانی استفاده می شده است. نشیمنی راحت که سبک خاصی نیز می توان با آن پدید آورد.
در بازار نمونه های متنوعی از این تشک ها، به همین منظور وجود دارد که مطابق با سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید. به نمونه های زیر توجه کنید.

چند کوسن و فرش در نشیمنی بدون مبلمان!

 

شاید به نظر آسان نباشد که نشیمنی بدون مبلمان را تنها با فرش و چند کوسن طراحی کرد، ولی واقعیت این است که با شناخت درست فضای منزلمان می توانیم از این ایده به نحو بسیار درستی استفاده کنیم. در ادامه می توانید نمونه های موفقی از این ایده را ببینید

ترکیب مناسب بافت و رنگ کوسن ها با فرش حال و هوای نشیمن را دنج تر کرده است. همینطور فضای مطلوبی برای تماشای تلویزیون را نیز خلق کرده است.

سکوی نشستن در نشیمنی بدون مبلمان

 

یکی از ایده هایی که طرفداران بسیاری نیز دارد، استفاده از سکو به عنوان مبلمان در فضای نشیمن است؛ با در نظر گرفتن رنگ دکوراسیون منزل می توانید بافت و رنگ مورد نظرتان را با قرار دادن تشک و کوسن روی سکوها وارد نشیمن کنید؛ این ایده از آنجایی که سکوها ثابت هستند، ممکن است برای فضاهای کوچک مناسب نباشد ولی برای نشیمنی بدون مبلمان در ویلا یا مکان هایی مشابه بسیار جذاب خواهد بود.

استفاده از تخت برای نشستن

 

گاهی در بخشی از خانه به عنوان فضای سنتی از این ایده استفاده می شود؛ اما شما به خوبی می توانید در نمونه های زیر استفاده مدرن از ایده را برای نشیمنی بدون مبلمان مشاهده کنید. قرار دادن یک تخت ساده در کنار یکی از دیوارهای اتاق نشیمن به همراه یک تشک نشیمنگاه مناسب بر روی آن، فضای دعوت کننده و مطلوبی را خلق می کند که برای انجام کارهای روزمره در نشیمن منزل بسیار جذاب خواهد بود.منحصر بودن این ایده و راحتی توأم با سادگی می تواند دلیل مناسبی برای انتخاب این ایده برای نشمین منزل شما باشد.

اگر تختی دارید که از آن استفاده نمی کنید، می توانید برای این ایده از آن بهره ببرید. با این کار هم تنوعی خاص در فضای نشیمن ایجاد کرده اید و هم با کمترین هزینه از وسایلی که در خانه دارید، نشیمنی بدون مبلمان طراحی کرده اید. نمونه زیر یک تخت بسیار مینیمال با رنگ تشک بسیار خاص ایت که به خوبی در این قسمت از نشیمن جای گرفته است. به ترکیب یکپارچه و هنرمندانه آن با سایر وسایل نیز توجه کنید.

نمونه های زیر نیز به خوبی در ترکیب و یکپارچگی، مناسب فضای نشییمن بدون مبلمان هستند. با مشاهده و دقت در جزئیات آن می توانید ایده خودتان را بیابید و همراه با سلیقه خودتان در محیط نشیمن منزلتان از آن ها استفاده کنید. کار سختی نیست! پس اگر این ایده را می پسندید دست به کار شوید و یک تغییر خلاقانه و جدید را انجام دهید.

نمونه ای ساده تر و دنج تر را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.


ایده های بسیار متنوعی برای عملی کردن این سبک وجود دارد؛ با توجه به فضای نشیمن و حال و هوای منزلتان می توانید از آیتم های متنوع برای چیدمان نشیمنی بدون مبلمان استفاده کنید. سعی کنید از پتانسیل فضای نشیمن تان به بهترین نحو استفاده کنید؛ اگر فضای بزرگی دارید می توانید بخشی از آن را با این ایده ها طراحی کنید ولی توجه داشته باشید که از بقیه فضا جدا نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *