راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

اتاق نشیمن خاکستری را چگونه طراحی کنیم؟

تزیین دیوار پذیرایی با آینه

برای دیدن مدل های مختلف دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن با رنگ خاکستری، با ما در این پست همراه باشید.

بازسازی و تغییر اتاق نشیمن در ابعاد مختلف، بسیار لذت بخش است و اصولا هر تغییری در دکوراسیون خانه، موجب تقویت روحیه و ایجاد حال و هوای جدید می شود. این تغییر از خرید لوازم مختلف یا تغییر رنگ آن ها رخ می دهد. اینکه در ابتدا بدانید، چه انتظاری از فضا دارید، بسیار مهم است. معمولا طراحان و افرادی که حساسیت بالاتری دارند، به خاطر خصوصیت انعطاف پذیری بالای رنگ های خنثی، به سراغ آن می روند. در طراحی اتاق نشیمن مدرن، خاکستری از رنگهای محبوب است. خاکستری به خوبی با سایر رنگ ها ترکیب شده و فضای لذت بخش و متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد. اتاق نشیمن خاکستری با تم های مختلف، به شما امکان تغییرات مختلفی را در ادامه خواهد داد. در تصاویر زیر، نمونه های مختلفی از طراحی داخلی نشیمن خاکستری با طیف های متنوع را مشاهده می کنید.

خاکستری از ترکیب سیاه و سفید، به وجود می آید، در نتیجه تک رنگ نیست، بلکه طیف های متنوع روشن تا تیره را شامل می شود. رنگ های تیره برای فضاهای رسمی و بزرگتر و رنگ های روشن آن، در فضاهای کوچک و صمیمی تر پرکاربرد است. خاکستری رنگ آرامبخش و در عین حال پیچیده ای است، که در ترکیب تم رنگی آن باید دقت کنید، تا فضایی خسته کننده و بی روح را القا نکند.

 

بهترین حالت، انتخاب خاکستری، به عنوان رنگ زمینه و پایه دکوراسیون داخلی نشیمن است. اگر دیوار را خاکستری روشن می کنید، مبلمان را از رنگ تیره تری استفاده کنید تا این ترکیب از یکنواختی خارج شود. حواستان باشد، تمام دیوار ها را، از یک تم خاکستری، رنگ نکنید، تغییر رنگ هر دیوار، حتی با یک تم رنگی، منظره ی متفاوتی به شما می دهد.


رنگ های خنثی مثل خاکستری، فضا را شلوغ نکرده و کاملا شیک و مدرن است. در واقع متداول ترین رنگ ها در دکوراسیون مدرن، سفید، خاکستری و سیاه است. خاکستری زیبایی چشم گیری دارد و گاهی در فضاهای کلاسیک با ترکیب رنگ های گرم، مثل قهوه ای، به کمک طراح می آید.

رنگ های  ملایم کرم، نخودی و طیف قهوه ای کم رنگ، به خوبی با خاکستری ترکیب می شود. فضای گرمی را القا میکند. استفاده از کفپوش پارکت با چنین رنگ هایی، بسیار زیباست. وقتی صحبت از خاکستری است، لازم نیست، همه تک رنگ باشد. این هنر و سلیقه ی شما و طراح است، ترکیب رنگ های درست و چشم نواز به کار ببرید.


استفاده از کوسن برای مبلمان، به تنهایی، بار زیادی از زیبایی و چشم گیری فضا را به عهده دارد. اگر تم شما کاملا خاکستری است، مسلما از طیف روشن تا تیره آن را در نظر بگیرید و حتی پارچه های طرح دار با همین رنگ استفاده کنید. در فواصل زمانی مختلف، کوسن ها را با رنگ های متضاد و مکمل، تعویض کنید وبا تغییری جدید، شگفت زده شوید.


نورپردازی جز لاینفک طراحی داخلی در قسمت های مختلف خانه است. با استفاده از نورهای مختلف موضعی، لوستر و چراغ های آویز، سایه های مختلفی ایجاد کنید و فضا را هیجان انگیز و دلپذیر نمایید. استفاده از نورهای زرد، در فضای این تم رنگی، بسیار جذاب است و انعکاس زیبایی ایجاد می کند.


تابلو ها در هر فضایی، اگر متناسب استفاده شود، در دکور نقش عمده ای خواهد داشت. استفاده از تابلوهای رنگی متضاد و مکمل رنگ دیوار، موجب نمایش بیشتر آن می شود.
در فضاهای کوچک، دیوارها را روشن ترین رنگ خاکستری بزنید، حتی انتخاب سفید نیز، کاملا به جا و زیبا است، در عوض، مبلمان خاکستری یا فرشی خنثی انتخاب کنید.

رنگ سبز معجزه می کند، سبز رنگی است که به خاکستری، جان تازه می دهد. استفاده از گل و گلدان های سبز را در دکوراسیون داخلی، فراموش نکنید. فضا را بسیار زیبا و با طراوت می کند. به تصاویر زیر نگاه کنید، چطور این رنگ به کمک طراحی داخلی آماده است و موجب زنده شدن فضا شده است.

همانطور که گفتیم، ترکیب رنگ ها با طیف خاکستری بسیار ساده تر است و در زمان های مختلف با ترکیب متفاوت رنگی، تغییری جدید، می توان حاصل نمود. به تصاویر زیر نگاه کنید که با در نظر گرفتن خاکستری، به عنوان تم اصلی، ترکیب های مختلف رنگی را به وجود آورده و فضاهای چشم نوازی را ایجاد نموده است. حتی به کار بردن تغییری کوچک، مثل استفاده از یک مبل تک رنگ هم به اندازه ی کافی جذاب است. از عکس ها ایده بگیرید و دکوراسیون اتاق نشیمن خاکستری خانه را متحول کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *