راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

تزیین دیوار پذیرایی با 6 ایده ی جذاب

تزیین دیوار پذیرایی

6 ایده ی جذاب، برای تزیین دیوار پذیرایی را، به شما در این پست معرفی می کنیم.

اتاق پذیرایی یا نشیمن، بیشترین مساحت خانه را به خود اختصاص می دهد و قسمت اعظم فعالیت ها و تعاملات افراد خانواده و مهمانان، در همین فضا شکل می گیرد. در نتیجه، طراحی و دکوراسیون اتاق پذیرایی، بسیار مهم تلقی شده و توجه بیشتری را می طلبد. تزیین دیوار پذیرایی، در دکوراسیون داخلی بسیار موثر بوده و زیبای فضا را دوچندان می کند. بنابراین با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون خانه و سلیقه ی خود، یکی از انواع روش های تزیین دیوار پذیرایی را انتخاب و اجرا کنید.


به مساحت دیوار توجه کنید و با توجه به آن تزیین را انجام دهید. دیوار کوچک، نیاز به تزیین زیاد ندارند، چراکه شلوغی زیاد دیوار پذیرایی، فضا را کوچکتر نشان می دهد. نظم و اصول زیباشناسی را رعایت کنید تا فضای دلچسب تر و جذابی را تجربه کنید. دکورهای انتخابی و رنگ های زمینه را یکسان انتخاب نکنید، تضاد با حفظ تم رنگی پذیرایی، موجب جلب توجه و نمایش بهتر عناصر تزیینی می شود.


از هر نوع تزیینی که برای دیوار پذیرایی استفاده می کنید، نورپردازی را فراموش نکنید. ترکیب طرح های جذاب با نور، فضا را چشم نواز و جذاب می کند.

دکور دیوار پذیرایی

1. تابلو نقاشی و تصاویر هنری

 

یکی از انتخاب های متداول برای تزیین دیوار پذیرایی، نصب تابلوهای هنری و نقاشی است. ابعاد و ویژگی های تابلو با در نظر گرفتن سلیقه و سطح دیوار انتخاب می شود.دیوارهای بزرگ برای تابلو مناسب تر است. خود انتخاب طرح و اندازه ی تابلو، نیاز به بحث مفصل تری دارد که تمام ابعاد آن بررسی شود. مثلا طرح های هنری و مینیمالیستی در فضاهای مدرن کاربرد بیشتری دارد. اگر ارتفاع دیوار پذیرایی زیاد است، از تابلوهایی افقی با عرض زیاد، استفاده کنید تا ارتفاع را خنثی کند و در فضاهایی با دیوار کوتاه، استفاده از تابلوهای عمودی، دیوار را بلندتر نشان می دهد.


در صورت استفاده از تابلوهای چند تکه، چیدمان آن با توجه به فضای شما انجام می گیرد. معمولا در دکوراسیون مدرن، تابلوهای هنری و چند تکه بسیار مورد توجه می باشد. می توان تابلوهایی با ابعاد مختلف اما در یک سبک، برای تزیین دیوار پذیرایی انتخاب نمود، چیدمان های متعدد و زیبایی برای ترکیب تابلوها وجود دارد. قبل از اجرا روی دیوار، چند بار آن ها را کنار هم بچینید و ترکیب های مختلف را امتحان کنید. تصاویر زیر نمونه های زیبایی از نصب تابلوهای مختلف روی دیوار پذیرایی را نشان می دهد.

2. شلف و طبقه های دکوراتیو

 

استفاده از باکس های چوبی، فضای پذیرایی را متحول می کند. این طبقه بندی و استفاده از شلف های دکوراتیو، در ابعاد و طرح های مختلف متناسب با فضای دیوار پذیرایی، انتخاب می شود. باکس ها به تنهایی جذابیت داشته و علاوه بر آن می توان، دکوری و مجسمه های مختلف روی آن قرار داد. یک طرح دلخواه یا نوشته را می توان با باکس های چوبی طراحی کرد و از فضای داخل آن، به صورتهای مختلف استفاده نمود. تصاویر زیر ایده های جذابی در این زمینه به شما ارائه می کند. دیوار پذیرایی در عکس زیر علاوه بر زیبایی به کتابخانه ای کوچک و کاربردی تبدیل شده است.

3. دکوری و طرح های برجسته و سه بعدی

 

از مجسمه و دکوری های سه بعدی با توجه به ابعاد دیوار پذیرایی استفاده کنید. تابلوهای سه بعدی جذای، فضای متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد. طرح های هنری سه بعدی برای فضاهای مدرن بسیار در زیبایی دیوار پذیرایی موثر است.

4. تزیین با وسایل ساده و دور ریختنی

 

بشقاب و وسایل موجود در خانه را با هنرنمایی و چیدمان زیبا، روی دیوار پذیرایی نصب کنید و فضای زیبا و متفاوتی را خلق کنید. تصاویر زیر نمونه های جذابی از دیوار پذیرایی را به شما پیشنهاد می دهد.

5. استیکر

 

اگر می خواهید در هزینه صرفه جویی کنید و دکوراسیون دیوار پذیرایی را تغییر دهید، استفاده از استیکرها بهترین گزینه است. بنا بر ابعاد دیوار، رنگ و سبک دکوراسیون داخلی، انواع طرح های موجود در بازار را تهیه و نصب کنید. در صورت داشتن رنگ زمینه ی ساده و ملایم، از استیکرهای رنگی جیغ، برای ایجاد تضاد استفاده کنید. سعی کنید، تمام قسمت های دیوار پذیرایی را شلوغ نکنید، زمینه های رنگی ساده، مناسب استیکر هستند. وقتی کاغذ دیواری، طرح دار و شلوغ است، نیازی به استفاده استیکر نمی باشد. استیکرهای مشکی ساده با انواع طرح های گل های رنگی، نماهای شاخص و نوشته های برجسته، از گزینه های پرکاربرد در تزیین دیوار پذیرایی محسوب می شود.

6. تزیین با پارچه


پارچه های رنگی و ساده با طرح های مختلف، ایده ی جالبی برای تزیین دیوار پذیرایی است. پارچه ها را به صورت پرده یا با تبدیل کردن آن به تابلوهای جذاب، می توان روی دیوار پذیرایی نصب کرده و از خلق فضایی متفاوت و بسیار کم هزینه لذت برد. ست کردن پارچه های تزیینی روی دیوار با کوسن های مبل، دکوراسیون را زیبا می کند. البته طرح و نقش پارچه ها با توجه به سبک دکور خانه انتخاب می شود. در فضاهای کلاسیک، از طرح نقوش سنتی و در فضای مدرن، پارچه های رنگی ساده و هنری، بیشتر قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *