راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

فضای مطالعه کودک و نوجوان را چگونه طراحی کنیم؟

فضای مطالعه  کودک را با بهره گیری از نکات و تصاویر این پست، طراحی و انتخاب کنید.

انجام تکالیف و مطالعه ی بچه ها، همواره دغدغه والدین است. اگر فضای مشخص و طراحی شده ای، به همین منظور در اتاق کودکان، در نظر گرفته شود، بی شک سبب ترغیب آن ها بسوی انجام فعالیت ها و مطالعه می شود. در این پست به بررسی فضای مطالعه کودک پرداخته ایم.

اتاق خواب در خانه های امروزی، معمولا برای چند فعالیت ساماندهی می شود. بهتر است فضای خواب و فعالیت دید مستقیمی به یکدیگر نداشته باشند، یعنی هنگام قرار گرفتن پشت میز مطالعه، تخت دیده نشود. این تقسیم بندی فضایی می تواند با رنگی خاص القا شود. طراحی فضای مطالعه اتاق، بستگی به سن، جنس و نوع خواسته ی شما از فضا دارد. طراحی باید به نحوی باشد که کشش ایجاد نماید و مورد علاقه ی بچه ها باشد.


طراحی قفسه ها و فضاهای ذخیره سازی در کنار میز مطالعه، بسیار موثر است و در ساماندهی وسایل و کتاب ها نقش مهمی دارد. در ادامه با هم نمونه های متعددی از طراحی فضای مطالعه در اتاق خواب را می بینیم و به بررسی نکات آن می پردازیم.


1. از نور طبیعی استفاده کنید، میز را کنار پنجره طراحی کنید و فضای اطراف آن را، به قفسه بندی و کمد برای سازماندهی وسایل و تجهیزات، اختصاص دهید.

2. انرژی رنگ سبز و گیاهان، بسیار بالاست. از گل و گیاهان طبیعی در اطراف فضای مطالعه استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری هایی با طیف رنگی سبز، پیشنهاد جالبی است.

3. قفسه بندی های خلاقانه طراحی کنید. تصویر زیر نمونه ی جالبی است، با طراحی متحرک می توان، در زمان مناسب، از کتاب و دکوری های متنوع استفاده کرد.


یک دیوار را، کاملا به دکور و فضای مطالعه اختصاص دهید و از طرح های خلاقانه استفاده کنید.


قفسه با طرح های خاص مثل قلب، اگرچه جای کمتری دارد، اما در دکور اتاق، بسیار زیبا جلوه می کند.

4- با توجه به اندازه فضا و میز مطالعه، صندلی را انتخاب کنید. گاهی صندلی چرخ دار بیشتر از کاربرد، جاگیر است و کیفیت لازم را ندارد. صندلی های کم جا، تاشو و غیره با توجه به نیاز شما، گزینه های پیشنهادی هستند.


5. طراحی دیوارهای تخته سیاه، پشت میزهای مطالعه، بسیار مناسب است، با اینکار، از شر کاغذهای یادداشت متعدد و شلوغی بیش از حد خلاص می شوید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *