طراحی و مناسبت ها

چگونه تخم مرغ های هفت سین را رنگ کنیم؟

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین

روش های مختلفی، برای رنگ و تزیین زیبای تخم مرغ های هفت سین نوروزی را، در این پست، معرفی می کنیم.

جدا از 7سین موجود در سفره های نوروزی، تخم مرغ هم، جزئی از اقلام سفره ی هفت سین است. تزیین و توجه به تک تک اجزا در سفره، باعث یکپارچگی و زیبایی کلی در چیدمان سفره، می شود. پس از تدارک سبزه ی سفره ی هفت سین، به سراغ تهیه و تزیین تخم مرغ می رویم. تخم مرغ نماد نطفه و زایش است و شکوفایی و رشد در تمام ابعاد زندگی در سال نو، را به همراه خواهد داشت. تزیین تخم مرغ، زیبایی سفره ی شما را بیشتر می کند، اما روش تزیین آن و انتخاب رنگ ها، به دکور سفره و سلیقه ی شما بستگی دارد. با هم نمونه های مختلف تزیین تخم مرغ هفت سین و روش های اجرای آن را ادامه می بینیم.

– اگر رنگ کردن ساده و طبیعی را در نظر دارید، می توانید سراغ رنگ های طبیعی بروید، تخم مرغ را در آب و چند قطره سرکه قرار داده و در آن پوست انار، لبو، زردچوبه، کلم قرمز، قهوه یا دیگر مواد رنگی بریزید. بعد از 15 دقیقه جوشیدن در آب، تخم مرغ ها به رنگ مواد مورد نظر می رسد. در صورت استفاده از رنگ های شیمیایی، از انواع آبرنگ، گواش، مداد رنگی و رنگ روغن هم می توانید استفاده کنید. فقط قبل از شروع کار، تخم مرغ را 10 دقیقه در آب، بپزید تا سفت شده و در هنگام کار شکسته نشود. البته گاهی بجای استفاده از تخم مرغ های طبیعی، از انواع سفالی و دکوری آن هم می توان استفاده نمود و آن را تزیین کرد.

– تخم مرغ را پس از رنگ آمیزی، با تکه های پارچه، تزیینات و نگین ها موجود در خانه، با کمک چسب تزیین کنید، حتی سیم های به ظاهر ساده هم با کمی خلاقیت، طرح با مزه ای مثل تصویر زیر، ایجاد می کند.


– اکریل و چسب هم، تخم مرغ را به سادگی زیبا می کند.

  • با ماژیک های رنگی، طرح های مختلفی را روی تخم مرغ ساده، بکشید و آن را رنگ کنید.
  • پیام های تبریک نوروزی یا نوشته های جذاب بنویسید.
  • قلمو و رنگ روغن، طرح های برجسته و با کیفیتی برای شما ایجاد می نماید.
  • برچسب های تزیینی، انواع مختلفی دارد که بسیار راحت، می توان از آن استفاده نمود.
  • در کشیدن طرح و نقاشی ها، خلاق باشید. تلفیق رنگ ها، طرح های خاص و سنتی، بسیار زیبا خواهد بود.
  • اگر نخ کنف و کاموا در دسترس دارید، کل تخم مرغ را با آن پوشش دهید. در دکوراسیون سفره های سفید، طلایی و مدرن، بسیار کاربردی است.
  • تخم مرغ ها را شکسته و به عنوان گلدان برای کاشت سبزه استفاده کنید. دکوری های تزیینی بانمکی برای سفره ها، حاصل می شود.
  • تخم مرغ های رسمی، بخاطر رنگی که دارند، جالب هستند و با کمی تزیین، طرح های جالبی، حاصل می شود.
  • دستمال کاغذی های رنگی، گلدار و پارچه های طرح دار، را با قیچی برش دهید و روی تخم مرغ با چسب چوب به روش دکوپاژ بچسبانید. برخی از آن ها که رنگ می دهند را، می توان با آب روی تخم مرغ قرار داد و پس از خشک شدن، دستمال یا پارچه را جدا کرد. به راحتی همان طرح روی آن ایجاد می شود.
  • پلاستیک ها توری (دانتل) قدیمی را برش دهید و روی تخم مرغ قرار دهید، سوراخ ها را رنگ کرده، پلاستیک را جدا کنید. تخم مرغ شما طرح دار می شود.
  • تخم مرغ هایی که رنگ ساده زده اید را با طرح های کاغذی، تزیین کنید. ایده ی بسیار زیبا و ساده ای برای سفره های مدرن خواهد بود.
  • لاک گزینه ی در دسترس و متنوعی است. با لاک های رنگی، طرح دلخواه ایجاد کنید یا مقداری آب ولرم در لیوان ریخته و چند قطره از لاک های رنگی را در آن بچکانید. تخم مرغ را به آرامی در آن غوطه ور کرده و تا خشک شدن کامل، به آن فرصت دهید. طرح های جذاب و ابری فوق العاده حاصل خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: چگونه سفره هفت سین شیک و زیبا داشته باشیم؟

– قسمتی از تخم مرغ را چسب بزنید، سپس آن را رنگ کنید، پس از خشک شدن، چسب را کنده و رنگی دیگر بزنید یا تزیین کنید.

همه این شیوه های معرفی شده را می توان با هم ترکیب کرد وتزیین تخم مرغ جذابی انجام دهید. این هنر و سلیقه ی شماست که از آن ها ایده گرفته، خلاقیت به خرج دهید و طرح های جدیدی به وجود آورید. مثل نمونه های مختلفی که در ادامه می بینید. هوم ساز، سالی خوش و سرشار از سلامتی را، در کنار سفره های رنگی و جذاب هفت سین، برایتان آرزومند است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *