راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

کابینت گوشه آشپزخانه با 7 مدل جذاب

نحوه ساخت کابینت کنجی

استفاده بهینه از کابینت های گوشه همیشه دردسر ساز است! راه حل های هوم ساز را امتحان کنید.

کابینت گوشه

معمولا فضاهای کنج در خانه، یکی از محل های دنجی است که به دنبال بهترین راه حل برای دکوراسیون آن هستیم. در آشپزخانه این مسئله، از اهمیت بیشتری برخوردار است. گوشه ها در آشپزخانه اغلب فضای پرت تلقی می شود و هنگامی که راه حل مناسبی برای آن پیش بینی نشود، رها می شود. در این جا است که بحث کابینت گوشه آشپزخانه مطرح می شود. امروزه با تکنیک های مختلف می توان، گوشه ها را به فضای کاربردی در آشپزخانه تبدیل کرد. در این مطلب قصد داریم، روش های مختلف برای حل گوشه آشپزخانه با انواع کابینت و قفسه، به شما معرفی کنیم.


استفاده از حداکثر فضای ذخیره سازی در آشپزخانه بسیار مهم است. به همین خاطر بهتر است، پرتی ها را به حداقل رساند و از بیشترین فضای ممکن برای ذخیره وسایل مختلف استفاده نمود. کابینت گوشه آشپزخانه فضای مهمی است که با طراحی صحیح آن می توان به بهینه سازی فضا کمک کرد.

انواع طراحی کابینت کنج

1- کابینت گوشه ساده

 

مرز بین کابینت های گوشه را بردارید و درب دو لنگه برای آن تعبیه کنید. با این کار دسترسی به تمام قسمت های کابینت گوشه آشپزخانه فراهم می شود. این ساده ترین راه حلی است که در طراحی کابینت گوشه آشپزخانه، قابلیت اجرا دارد.

2- کابینت گوشه با محفظه ی گردان

 

مطابق همان روش ساده است، با این تفاوت که داخل کابینت گوشه آشپزخانه، از اکسسوری های چرخان و متحرک استفاده شود. با این روش، با چرخاندن صفحه ی کار شده، به تمام قسمت ها دسترسی پیدا کرده و راحت وسایل جابه جا می شود.

کابینت گوشه گردان

4- طراحی کشو عمود در کابینت گوشه آشپزخانه

 

کشوهای عمود بر هم بصورت یکجا، فضای پرت کابینت گوشه آشپزخانه را حل می کند. اما حداکثر فضا استفاده نمی شود. با این حال با طبقه بندی ارتفاع های مختلف، برای ذخیره سازی انواع وسایل از آن می توان استفاده نمود. قاشق، چنگال و ملاقه های مختلف را با تعبیه جای مناسب در کشوی کابینت گوشه آشپزخانه قرار دهید.

5- کابینت گوشه آشپزخانه با طراحی کنجی


کابینت کنج با درب صاف یا منحنی

 

کابینت گوشه آشپزخانه را از همان ابتدای طراحی، به صورت سه کنج طراحی کنید. کابینت گوشه آشپزخانه را می توان به صورت سرتاسری یا فقط در بالا یا پایین، اجرا کنید. نمونه های مختلفی از کابینت سه کنج گوشه آشپزخانه را، در تصاویر زیر می بینید.
اجرای درهای منحنی، هزینه های بیشتری برایتان خواهد داشت. با این وجود فضای منحصر به فرد و زیبایی را در گوشه آشپزخانه ایجاد می کند.

6- قفسه بندی گوشه آشپزخانه

 

گوشه آشپزخانه را در صورت دلخواه به قفسه بندی اختصاص داد. قفسه بندی می تواند، آزادانه و بدون درب باشد. گاهی هم می توان، برای آن پوشش سرتاسری قرار داد و به عنوان سوپرمارکت استفاده نمود. در برخی از آشپزخانه ها هم، دکوری های جذابی برای گوشه در نظر گرفته می شود. دکوری های شیشه ای که اجزای داخل کابینت کاملا پیدا خواهد بود.

7- طراحی سینک در گوشه آشپزخانه

گوشه آشپزخانه محل مناسبی برای طراحی سینک آشپزخانه است. فضای زیادی را برای فعالیت در اختیار شما قرار می دهد. کابینت کنجی زیر آن را هم، می توان برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کرد.

امیدواریم ایده های این پست در طراحی کابینت گوشه آشپزخانه به شما کمک کرده باشد و آشپزخانه های جذابی را بسازید. نظرات و ایده های جدیدتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *