طراحی و مناسبت ها

ایده های جدید برای تزیین شب یلدا (هندوانه، میوه ها، جاشمعی)

سفره آرایی و تزیین شب یلدا کار سختی نیست، ایده های این پست و دنبال کنید تا یلدایی زیباتر داشته باشید.

چشم به هم گذاشتیم، نفس های پاییز، این فصل زیبا و رنگارنگ هم، به شماره افتاد و آغاز زمستان با طولانی ترین شب سال، یعنی شب یلدا را نوید می دهد. شبی که برای یک دقیقه بیشتر باهم بودن، آن را جشن می‌گیریم. چقدر خوب است که هنوز این رسم و رسوم های ایرانی زنده است و در شلوغی و دغدغه های زندگی امروزی، باعث می شود کنار همدیگر دقایقی را به شادی بسپاریم. درست است که هدف، جمع شدن و به یاد بزرگترها بودن است، اما همین بهانه، باعث شده که از دیرباز، تدارک سفره ای زیبا بین مردم باب شود. خرج و هزینه های زیادی برای تزیین شب یلدا لازم نیست، بلکه بیشتر هنر، سلیقه و خلاقیت می طلبد. در ادامه چند ایده‌ی جدید برای تزیین شب یلدا در اختیارتون می گذاریم.

تزیین شب یلدا با هندوانه


هندوانه از میوه های پرطرفدار شب یلداست. خب حتما هندوانه تهیه می کنید، اما به جای برش های ساده و همیشگی، اگر کمی وقت بگذارید، هم سفره هایتان قشنگ شده و هم لذت خوردن آن دوچندان خواهد شد. نکته‌ی مهم اینکه، سفره آرایی خیلی در روح، روان و به ویژه اشتهای افراد تاثیر می گذارد، پس در زندگی روزمره نیز، از آن غافل نشوید. همین ایده های تزیین شب یلدا را برای پذیرایی در مهمانی هایتان استفاده کنید و همیشه با ذوق و سلیقه باشید.

برش های ساده در تصویر زیر به شما کمک می کند تا با یک چوب بستنی، کار و تمام کنید، حالا با همین تکه های برش خورده، مدل های مختلف برای تزیین شب یلدا می توان از آن استفاده کرد. می توانید بجای اینکار از قالب استفاده کنید و هندوانه را با شکل های مختلف در بیاورید یا انتهای آن را در شکلات، پودر نارگیل و پسته بزنید و طرح و طعم متفاوتی و تجربه کنید.

برش های مختلفی و با این ایده ها انجام بدید و از نتیجه‌ی کار لذت ببرید. اگر از داخل هندوانه برای قالب زنی استفاده می کنید، پوستش را نگه دارید و با قرار دادن اسفنج داخلش، گلدان زیبایی را برای تزیین شب یلدا تدارک ببینید.

تزیین شب یلدا با میوه های خوشمزه


هر خوراکی و میوه ای که دوست دارید را برای شب یلدا تهیه کنید و آن ها را با روش های مختلف، برای تزیین شب یلدا استفاده کنید. تصاویر زیر، نمونه های مختلف را به شما نشان می دهد، با برش های مختلف، میوه ها را به سیخ چوبی بزنید یا در لیوان بریزید و تزیین کنید، اینکار چند مزیت دارد، اول اینکه لازم نیست به تعداد مهمان ها، از هر نوع میوه تهیه کنید و در خریدتان صرفه جویی می شود و در ضمن تزیین شب یلدا با این روش، جلوه‌ی زیبایی به محفلتان می دهد. میوه ها راحت تر خورده شده و اسراف نمی شود.

تزیین شب یلدا با شمع و جا شمعی


شمع را جدی بگیرید، هر دیزاینی که داشته باشید، شمع، تزیین شب یلدا را متفاوت خواهد کرد. اصلا هر سفره و مراسمی که دارید یا حتی در طراحی خانه، از جاشمعی های خوشگل استفاده کنید. بنابر مناسبت و نوع استفاده، آن ها را تهیه یا خودتان بسازید. چند ایده‌‌ی بامزه و جذاب جاشمعی، برای تزیین شب یلدا را در عکس های بعدی می‌بینید.

همراهان همیشگی هوم ساز، یلداتون مبارک. امیدواریم از این ایده ها، در تزیین شب یلدا استفاده کنید و کنار هم لحظات شادی را سپری کنید. این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم، یلدای متفاوتی را تجربه کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *