راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

20 ایده ی خاص برای کابینت جزیره متحرک

آیا تفاوت کابینت جزیره متحرک و ثابت را می دانید؟ با ما همراه باشید.

 

کابینت جزیره چیست؟ کابینتی که در مرکز فضای آشپزخانه قرار می گیرد و با بقیه کابینت ها، تماسی ندارد، جزیره نامیده می شود. کابینت جزیره ممکن است ثابت یا متحرک طراحی شود. کابینت جزیره، کاربرد های متفاوتی دارد، برای قرار دادن وسایل آشپزخانه یا در نظر گرفتن جزیره، به عنوان میز ناهارخوری با قرار دادن چند صندلی در اطراف استفاده می شود. در برخی موارد، روی کابینت جزیره ثابت، سینک یا اجاق گاز تعبیه می شود. اما در مورد کابینت جزیره متحرک، موضوع فرق می کند، معمولا این کابینت ها، زیر آن چرخ تعبیه شده و به راحتی می توان آن را حرکت داد و بسته به فعالیت و نیاز در آشپزخانه، از آن استفاده کرد.

 

اگر شما تجربه ی استفاده از کابینت جزیره را در آشپزخانه داشته باشید، بی شک، به کارایی و نیاز آن در دکوراسیون آشپزخانه، واقف هستید. حتی اگر قبلا دکوراسیون آشپزخانه ی شما، طراحی شده است، شما می توانید، نمونه های آماده ی کابینت جزیره متحرک را سفارش و تهیه کنید. لازم نیست حتما، عین بقیه کابینت ها باشد، بلکه باید با آن ها هارمونی داشته باشد. نمونه های مختلفی از کابینت جزیره متحرک را در این پست برای شما گرآوری کرده ایم، با الهام از آن ها، مورد مناسب با نیازتان را سفارش دهید و از آن لذت ببرید.


کابینت جزیره متحرک، مانند یک میز عمل می کند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود، فضای ذخیره سازی و لوازم جانبی را به آن اضافه کنید. البته این در صورتی است که بخواهید، کابینت جزیره متحرک را سفارش دهید.

نمونه ی زیر یک کابینت جزیره متحرک با ابعاد کوچک است. فضای ذخیره سازی و طبقات بخوبی تعبیه شده و برای استفاده در آشپزخانه هایی با فضای محدودتر بسیار مناسب است. استفاده از متریال چوب برای کابینت جزیره متحرک، گرما را به فضای آشپزخانه اضافه خواهد کرد و بسیار زیباست.
با توجه به وسعت فضا و شکل کلی آشپزخانه، کابینت جزیره متحرک انتخاب می شود، تا هم فضا را اشغال نکند و هم مشکلی در رفت وآمد نباشد. در دکوراسیون آشپزخانه مستطیل شکل زیر، از کابینت جزیره متحرک با طول بیشتر و عرض کمتر استفاده شده است. این کابینت جزیره متحرک، باریک بوده و به عنوان میز کار مورد استفاده قرار می گیرد و طبقات آن را می توان برای قرار دادن وسایل مختلف آشپزخانه، در نظر گرفت.
کابینت جزیره متحرک را سفارشی کنید و نیازهایتان را پاسخ دهید. مثلا از قلاب و میله ها در کنار، برای قرار دادن حوله و دستما استفاده کنید، یا قوطی های جانبی نصب کنید و به عنوان جا قاشقی و وسایل ضروری استفاده نمایید.

به دور اطراف نگاه کنید، وسایل و کابینت های قدیمی را با اندکی تغییر به یک جزیره کاربردی و جذاب تبدیل کنید.


کابینت جزیره متحرک زیر، محفظه ای را به ماکروویو اختصاص داد و با قرار دادن آن در کنار دیوار، ترکیب فوق العاد ای را به وجود آورده است. شما می توانید با سفارشی کردن کابینت جزیره متحرک، قفسه های پایین را به محل نگهداری انواع وسایل برقی آشپزخانه، اعم از چرخ گوشت و آبمیوه گیری اختصاص دهید و فضای آشپزخانه را ساماندهی کنید.
سطل زباله ی تر و خشک را به صورت توکار در کابینت جزیره متحرک، تعبیه کنید تا دسترسی به آن راحت و آسان باشد.


یک میز ساده متحرک مثل نمونه ی زیر، در هنگام نیاز، در آشپزخانه استفاده شده و در غیر اینصورت، به راحتی می توان آن را جابه جا کرد و برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده نمود.
جزیره های جذاب متحرک، فضای بسیار خوبی را برای قرار دادن قابلمه و ظروف آشپزخانه مهیا می کند. پس اگر کمبود فضا دارید، دست به کار شوید و کابینت جزیره متحرک تهیه کنید و کلی از وسایل و ظروف را ساماندهی کنید. هم چنین برای تدارک یک میز ناهارخوری ساده و کاربردی، کابینت آشپزخانه به کمک شما خواهد آمد.


تجربه ی خود را در مورد استفاده از کابینت جزیره متحرک با ما در میان بگذارید و ما را به دوستانتان معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *