راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

کابینت آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ و جنس کابینت آشپزخانه، توصیه های ویژه ای داریم.

مهم ترین عنصر طراحی دکوراسیون آشپزخانه، کابینت آن است. کابینت آشپزخانه، علاوه بر این، در دکوراسیون داخلی کل خانه تاثیر گذار بوده و بقیه اجزا را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر طراحی کابینت آشپزخانه، بسیار مهم است و همواره مورد توجه طراحان داخلی قرار می گیرد. یک سری اصول کلی برای طراحی وجود دارد، اما سلیقه و انتظار شما تعیین کننده خواهد بود. تغییر کابینت آشپزخانه یا طراحی و نصب آن در خانه ی جدید، سرمایه گذاری بزرگی است، چراکه هزینه زیادی دارد و به این زودی قابل تغییر نیست. پس باید در ابتدا، وقت بیشتری برای شناخت انواع کابینت آشپزخانه بگذارید و بهترین را با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب نمایید. ائوینسان در این پست، به شما کمک می کند تا تمام جوانب کابینت آشپزخانه را بشناسید و انتخاب درستی داشته باشید.

 

انتخاب کابینت آشپزخانه

1- رنگ کابینت آشپزخانه


در گذشته، رنگ و مدل کابینت، تاثیر زیادی در دکوراسیون کل فضا نداشت، اما امروزه در خانه های مدرن، بخاطر دید مستقیم به نشیمن و پذیرایی، این مسئله اهمیت ویژه ای می یابد و کل خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، به ابعاد فضا، سبک دکوراسیون توجه کرده و بعد از پیروی از اصول کلی، به احساس و سلیقه ی خود احترام بگذارید.
اگر فضای آشپزخانه کوچک است، رنگ های تیره را فراموش کنید. سفید و کرم و رنگ های روشن، فضای شما را دلباز و بزرگ تر نشان می دهد. استفاده از رنگ های خاص، به فضای آشپزخانه، شخصیت می دهد، به شرطی که با دیگر وسایل خانه، هم خوانی داشته باشد. جدیدترین و جذاب ترین رنگ هایی که برای کابینت آشپزخانه به شما پیشنهاد می دهیم، رنگ های خنثی است. رنگ هایی مثل طوسی یا خاکستری، کرم، بژ، نقره ای، پلاتینی و سفید، مناسب ترین رنگ های حال حاضر برای کابینت آشپزخانه است. به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می شود و تکراری و خسته کننده نخواهد بود.


کابینت آشپزخانه با دو تیپ رنگی


برای طراحی آشپزخانه ی مدرن، دو رنگ مکمل را انتخاب کنید و هر کدام از ردیف بالا و پایین را، به یک رنگ اختصاص دهید. ترکیبی فوق العاده ایجاد شده و جایگزین مناسبی برای انتخاب های یکدست می باشد.

2- جنس و بافت کابینت آشپزخانه

 

کابینت آشپزخانه چوبی


استفاده از متریال هایی با بافت چوبی در کابینت آشپزخانه، گرما را به فضا آورده و سبب جلب توجه و زیبایی می شود. بافت های چوبی را می توان با کابینت طیف رنگی روشن با بافت ساده ترکیب کرد و جذابیت فضا را دو چندان کرد. سفید و رنگ چوب، بسیار ترکیب فوق العاده ای خواهد بود.
استفاده از رنگ های کرم، قهوه ای و گرم، با بافت چوبی، حس سبک روستیک را ایجاد می کند و فضای دلچسبی در آشپزخانه مهیا می شود.

کابینت آشپزخانه ی های گلاس


متریال ام دی افی که با پوششی از جنس پلاکسی گلاس به وجود می آید و در های کابینت آشپزخانه را شامل می شود. بسیار براق است و سبب انعکاس نور می شود. در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد و امروزه از گزینه های پرطرفدار در طراحی آشپزخانه های مدرن است. در آشپزخانه های کوچک، پیشنهاد مناسبی است.

 

 

کابینت آشپزخانه ام دی اف ساده


این نوع کابینت هم در طرح و رنگ های مختلف تولید می شود و قیمت پایین تری نسبت به نوع های گلاس دارند.

کابینت پی وی سی


کابینت سرویس بهداشتی و حمام، از ورق های پی وی سی ساخته می شود، چرا که نسبت به رطوبت مقاومت بالایی داشته و برای چنین محیط های مرطوبی مناسب است. کابینت آشپزخانه به صورت تمام پی وی سی و یا ورق های ام دی اف با روکش پی وی سی نیز وجود دارد. اگر چه نگهداری آن راحت تر از چوب است ولی بخاطر آسیب به محیط زیست، طرفدار زیادی در آشپزخانه دارد.

کابینت فلزی


امروزه استقبال کمتری از کابینت آشپزخانه با جنس فلزی می شود. زنگ زدگی، مقاومت پایین آن در برابر رطوبت، نیاز به رنگ مجدد پس از مدتی، از معایب بارز این نوع کابینت است.

 

به صورت اجمالی، در این پست با خصوصیات کلی کابینت آشپزخانه آشنا شدید. اگر از نگاه شما محتوای مفیدی بوده است، با دوستان خود به اشتراک بگذاربد و پست های ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *