راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ترکیب رنگ صورتی و سبز در دکوراسیون داخلی خانه

اگر به دنبال استفاده از رنگ صورتی و سبز، در دکوراسیون خانه هستید، ایده های ترکیبی سه خانه ی مدرن، در این پست را از دست ندهید.

استفاده از تک رنگ، در دکوراسیون داخلی، کلیشه ای شده و این یکنواختی در مدت زمان کوتاه، کسالت آور خواهد شد. بهتر است از یک طیف رنگی یا رنگ های مکمل برای جذابیت فضا استفاده کرد. البته ترکیب هر رنگی، جالب نیست و باید قبل از اقدام، اطلاعات خود را، در مورد رنگ و خصوصیات آن ها، برای هر فضا بالا ببرید و سپس بهترین رنگ هایی که مطابق سلیقه ی شماست را، وارد طراحی دکوراسیون داخلی کنید. برای تغییر دکوراسیون خانه ی مدرن، ترکیب صورتی و سبز، از زیباترین هاست.

 

صورتی و سبز از رنگ های شاد و زنده هستند که استفاده ی صحیح و کافی از آن ها، با همراهی رنگ های خنثی، مثل سفید و خاکستری، خانه را مدرن و جذاب جلوه می دهد. در ادامه 3 خانه ی مدرن با این ترکیب رنگ های زیبا را، با هم بررسی می کنیم.

 

3 مدل ترکیب رنگ صورتی و سبز در دکوراسیون خانه

خانه شماره 1

 

در طراحی داخلی این خانه، اگرچه ترکیب رنگ اصلی، سبز و صورتی است، اما با استفاده از رنگ خاکستری به عنوان مکمل، از شدت رنگی شدن، کاسته شده است. در قسمت های مختلف، دید متفاوت و تک رنگی می بینیم که هنرمندانه در کنار هم چیده شده اند.


دیوار اصلی آشپزخانه، با پوستر طرح دار با این تم رنگی پوشانده شده است و از اتاق نشیمن، به زیبایی قابل مشاهده است. رنگ خاکستری در دیوار مجاور، کابینت های پایین و کانتر آشپزخانه به کار رفته است. این رنگ خنثی از شلوغی کاغذ طرح دار رنگی، کاسته و تمرکز را به آن معطوف می نماید. به طور کلی استفاده از رنگ خاکستری، سبز و صورتی را به هم نزدیک می کند.


گاز رومیزی در جزیره ی وسط، قرار دارد و هنگامی که روبروی آن قرار می گیریم، رنگ زمینه ی خاکستری دیوارها دیده می شود. اینکه در هر ضلع از خانه، منظره ی متفاوتی برای بیننده خلق شود، هیجان انگیز بوده و چشم را خسته نمی کند.


مبل ها از ترکیب خاکستری و صورتی انتخاب شده است که کوسن های سبز به آن جان می دهد و ترکیب زیبایی را به ارمغان می آورد.

از فضای نشیمن و آشپزخانه که دور شویم، بعد از دیوار صورتی راهرو، به اتاق کار می رسیم. در طراحی اتاق کار بخاطر تمرکز و خاص کردن فضا، از رنگ ها کمتر استفاده شده است. استفاده از پارچه های طرح دار به اندازه کافی زیباست. با چراغی که به سمت مبل صورتی قرار دارد، آن را شاخص کرده و موجب جلب توجه می گردد.

خانه شماره 2

 

ریسک استفاده از تک رنگ در یک فضا، در این خانه بالا رفته است و آنچه اغلب در هر قسمت مشاهده می کنیم، یک فضای رنگی سبز یا صورتی است. این سبک هم در نوع خود جالب خواهد بود. اتاق نشیمن در تصویر زیر، با تمام اجزای سبز، از مبلمان گرفته تا دیوار و حتی سقف، کاملا یکپارچه است. در عوض رنگ مقابل آن، صورتی در طول راهرو ادامه داشته و نشیمن را برجسته می کند. اتاق نشیمن را با استفاده از یک میز ناهارخوری خنثی می توان، به اتاق ناهارخوری تبدیل نمود. همین فضا با درب کشویی حفره دار با رنگ صورتی پوشیده و فضا را جذاب تر کرده است.

درست در مقابل نشیمن، فضای کاری طراحی شده است که تمام اجزای آن صورتی است. علاوه بر منظره ی متفاوتی که ایجاد نموده است، تنوع فضایی را به نمایش می گذارد.

 


بالکنی به رنگ صورتی، که با گیاهان سبز جلوه می نماید. استفاده از گیاهان سبز، در قسمت های مختلف خانه فضا را دلپذیرتر خواهد کرد.

خانه شماره 3


آپارتمانی در اوکراین که استفاده و ترکیب رنگ آن، تلفیقی از دو خانه ی قبل است. در برخی فضاها رنگ یکنواخت به کار رفته است و در قسمت های دیگر، با احتیاط رنگ سبز و صورتی، در فضایی خنثی پاشیده شده است.


قسمت ورودی خانه صورتی است و قفسه کتابی، ورودی را از نشیمن تفکیک می کند. دیواری خاکستری به تلویزیون اختصاص داده شده و مبلمانی سبز، در روبروی آن قرار می گیرد. این دیوار نشیمن را از ناهار خوری جدا نموده است. در قسمت خنثی ناهارخوری، صندلی های سبز، فضا را ملموس و خاص می کند.


آینه در دکوری صورتی، آن را برجسته می کند و بسیار زیباست. از معجزه نورپردازی نباید غافل شد، چراغ و آویزی زیبا، آنچه را شما مدنظر دارید، بهتر به نمایش می گذارد.


در اتاق خواب از رنگ ها با احتیاط استفاده شده و همین موجب می شود به راحتی بتوان، پس از مدتی تغییر دکوراسیون داد.


اتاق خواب کودک نیز با پانل های چوبی سبز دکور شده که به راحتی قابل تعویض است.

 

2 حمام و سرویس، با تم رنگی متفاوت، طراحی شده است، که هر کدام در نوع خود بی نظیر است. 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *