راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

نحوه دکوراسیون اتاق آفتابگیر با 9 پیشنهاد عالی

منظور از اتاق آفتابگیر چیست؟ فضایی که بیشترین نور را در خانه به خود اختصاص می دهد و اطراف آن پر از پنجره است. اتاق افتابگیر، معمولا در خانه‌های ویلایی، بیشتر دیده می‌شود. پاسیو و حیاط خلوت‌های خصوصی، با فضای بزرگتر هم، می تواند در این دسته‌بندی قرار گیرد.


یک یا چند ایده این مقاله را برای دکوراسیون اتاق آفتابگیر در نظر بگیرید و با هوم ساز همراه باشید. دکوراسیون اتاق پرنور، کار سختی نیست، توجه به چند نکته ساده، شما را به هدف نزدیک می‌کند.

برای چیدمان اتاق آفتابگیر و تغییر دکوراسیون اتاق پرنور چه کاری انجام دهیم؟


خیلی اوقات، در خانه بعضی از افراد، اتاقی با حداکثر تابش خورشید وجود دارد که بسیار زیبا و هیجان انگیز است، اما آیا به نحوه چیدمان اتاق پرنور توجه کرده اید؟ رعایت کردن یک سری اصول ساده و کاربردی، باعث استفاده بهینه از یک فضا می‌شود. تصاویر را نگاه کنید، همانطور که در حال حاضر برایمان لذت بخش است، اگر به برخی نکات، در دکور داخلی توجه نمی‌شد، قطعا زیبایی و حس خوب با این کیفیت قابل انتقال نبود. نکته های زیر شاید به نظر ساده باشد، اما توجه به آن‌ها نتیجه را بهتر میکند.

1- مسیر نور را مسدود نکنید

اول از همه باید بدانید، نور یکی از ارکان مهم در دکوراسیون داخلی است، اتاق آفتابگیر به راحتی این امکان را برای شما محیا می‌کند. پنجره‌ها و مسیر نور را نپوشانید و اجازه دهید از تمام زوایای اطراف، نور وارد اتاق شود. علاوه بر نور، اگر موقعیت اتاق، مناسب آفتاب گرفتن است، حتما محل مورد نظر را شناسایی و برای استفاده آماده کنید.


همانطور که همیشه تاکید می‌شود که یک منبع نور در فضا استفاده نشود، اتاق های آفتابگیر، به راحتی یک منبع نور زیبا و هیجان انگیز در اختیار شما قرار میدهد. هنر طراح دکوراسیون داخلی، استفاده حداکثری با تکنیک های مختلف است تا با ایجاد نورهای متفاوت و سایه های زیبا در طول روز و حتی نور مهتاب در شب، فضای فوق العاده و چشم گیری را ایجاد کند.

2- حمام آفتاب با تاب متحرک


اگر در فضای اتاق آفتابگیر، فضای کافی در اختیار دارید، یک تاب وصل کنید، با اینکار، هم آفتاب گرفته و هم استراحت کنید و لذت ببرید. تجربه بی‌نظیری است، حتما امتحان کنید. استفاده از تاب های کناف، این روزها بسیار پرطرفدار است، بهترین مکان برای نصب تاب های زیبا و متحرک، اتاق آفتابگیر است چراکه علاوه بر محاسن گفته شده، قطعا منظره زیبایی پیش روی شما است.

3- به اتاق آفتابگیر هویت دهید


دکوراسیون اتاق آفتابگیر را برای فعالیت خاص در نظر بگیرید و تجهیز کنید. مثلا قرار دادن صندلی و تخت برای گرفتن آرامش بعد از یک روز سخت کاری، ایده خوبی است. نور و روشنایی، انرژی مثبت را چند‌ برابر می‌کند و به همین‌خاطر اتاق آفتابگیر، مکان خوبی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه است. با توجه به نوع کاربری که در نظر دارید، با نور بازی کنید و در برخی نقاط سایه اندازی کنید.


دکوراسیون اتاق آفتابگیر، می تواند کتابخانه‌ای کوچک و دلنشین باشد یا با قرار دادن میزناهارخوری، اتاقی برای سرو غذا در فضایی متفاوت باشد. این شما هستید که کاربری آن را تعیین می‌کنید. با توجه به کاربری، چیدمان اتاق آفتابگیر را تغییر دهید و فضاهای متفاوتی را تجربه کنید.

4- سبک منحصر به فرد


دکوراسیون و چیدمان اتاق آفتابگیر را می‌توانید، جدا از سایر قسمت های خانه طراحی کنید. مثلا سبک بوهو را به این فضا اختصاص دهید و از تغییرات ایجاد شده در محیطی متفاوت، لذت ببرید. با توجه به سبکی که دوست دارید، وسایل و اکسسوری های مختلف را برای تزیین اتاق آفتابگیر استفاده کنید. بعضی از افراد عاشق فضاهای سنتی هستند، با این تفکر نیز، می‌توان دکوراسیون اتاق آفتابگیر را انجام داد، از شیشه های رنگی و ارسی گرفته تا مبل سنتی، کرسی و هرچیزی که به نظر شما در این فضا مناسب است.

5- دکور سیاه و سفید

اگر واقعا در انتخاب نحوه چیدمان اتاق پرنور، دچار سردرگمی شده اید یا انتخاب و ترکیب رنگ ها برایتان مشکل است، سیاه و سفید انتخاب مناسب، در این شرایط است. با انتخاب این رنگ، مطمئن باشید، نتیجه کار، شما را راضی نگه داشته و دید بصری خوبی را در اتاق آفتابگیر ایجاد می کند. هرچند استفاده از ترکیب رنگ های شاد، بخاطر تابش نور در فضای اتاق، جلوه بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

6- رنگ سفید و فضای بزرگتر

 

هرچه نور زیادتر باشد، فضای بزرگتری را به شما نشان می‌دهد. اتاق آفتابگیر غرق در نور است، کافی است رنگ پایه دکوراسیون اتاق پرنور را سفید انتخاب کنید تا دلباز بودن و بزرگی فضا، بیشتر به رخ کشیده شود. در اینصورت برای اضافه کردن وسایل مختلف نیز، دست شما باز است و به راحتی می توان تغییر چیدمان اتاق آفتابگیر را به بهترین نحو انجام داد. 

7- صندلی مخصوص در اتاق آفتابگیر


اگر از تماشای طلوع و غروب خورشید لذت می‌برید، یک صندلی مخصوص در نزدیکی پنجره قرار داده و از این فرصت در اتاق آفتابگیر استفاده کنید. قطعا تجربه منحصر به فردی است که در هرفضایی پیدا نخواهید کرد. صندلی ثابت در طراحی دکوراسیون داخلی یا داشتن صندلی های متحرک، به شما در تجربه ی حس خوب کمک می‌کند. تصاویر زیر را نگاه کنید، طراحی یک نیمکت زیبا زیر پنجره، فرصت استراحت و یک مطالعه جذاب را فراهم می‌کند. اگر اتاق آفتاب گیر در خانه ویلایی باشد، قطعا منظره حیاط و دکور زیبای آن، شما را به وجد می‌آورد. اتاق پر نور آفتاب در آپارتمان و برج های بلند نیز، منظره شهری و دید مطلوبی را ایجاد می‌کند.

8- جنس مبلمان در اتاق‌های پرنور


خب طبیعی است که در اتاق آفتابگیر، بخاطر تابش مستقیم نور و گرمای احتمالی، باید در انتخای مبلمان و وسایل دقت شود. مثلا انتخاب پارچه‌های چرم را فراموش کنید، چرا که اصلا مناسب فضای آفتابی نیست، چرم با بالارفتن دما، تغییر شکل داده، داغ و سوزان می شود و ترک خورده و از بین می رود. وسایل فلزی و مبلمان استیل هم توصیه نمی شود، آنها نیز داغ شده و نمی‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. بهترین انتخاب، مبلمان چوب و حصیر است.

9- استفاده از گل و گیاهان طبیعی


خب یکی از نیاز گیاهان، نور است، مطالعه کنید و گل و گیاهانی که به نور مستقیم آفتاب نیاز دارند، انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق آفتابگیر است. گیاهان رنگی و سبز، حس زندگی و طبیعت زیبا را به شما هدیه می کند و بی شک فضای زیبایی را محیا می‌کند. تابش نور در کنار زمینه سبز گل و گیاهان، به تنهایی دکور اتاق آفتاب گیر را متحول می کند و منظره جالب توجهی از طبیعت را به وجود می‌آورد.

برای دکوراسیون و چیدمان اتاق آفتابگیر از ایده‌های بالا استفاده کنید و فضای جدید را بسازید. بعضی اوقات با تغییرات کوچک در دکوراسیون داخلی، حال و هوای خانه را عوض کنید. شما از اتاق آفتابگیر چه استفاده ای می کنید؟ در کدام قسمت خانه، فضایی این چنین را تجربه کرده اید؟ اگر پیشنهاد بهتری برای دکور اتاق آفتاب گیر دارید با هوم ساز در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *