راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی, مصالح طراحی

پلی یورتان جایگزین گچ بری سنتی

در این مقاله قصد داریم، تزئینات پلی یورتان را به شما معرفی نماییم تا در صورت لزوم، در قسمت های مختلف دکوراسیون آنرا اجرا نمایید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از روش های صنعتی، جایگزین روش های سنتی و قدیمی شده است و استفاده از مصالح نوین پلی یورتان (پلی اورتان)، بجای گچ بری های سنتی، با تنوع در طرح های مختلف، رایج است.


رشد جمعیت و افزایش نیاز به مسکن، باعث شده در قسمت های مختلف ساخت و ساز، روش های نوین را جایگزین سنتی کنیم. گچ بری ها از دیرباز جایگاه ویژه ای در معماری سنتی داشته اند. هنر و کار دست، سرعت کم، ظرافت و دقت اجرای آن، ضمن اتلاف انرژی و مواد، دارای وزن سنگینی بوده، و در همه جا نمی توان از آن استفاده کرد.

اما ابزارهای پلی اورتان، با وزن سبک و انعطاف بالا، مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. استفاده از این ابزارهای نوین در حال حاضر بسیار رایج بوده و به خوبی 3 اصل مهم در تولید انبوه و صنعتی سازی شامل: سریع سازی – ارزان سازی و رعایت کیفیت و استاندارد را پوشش می دهد.

پلی یورتان (پلی اورتان) چیست؟

 

ماده ای متفاوت در صنعت پلیمری پلاستیکی است که از یک فوم متراکم با روکش PVC تشکیل شده است و به طور کلی تمام مزایای چوب، بدون معایب آن را داراست. یعنی قابلیت پوسیدگی، ورقه ورقه شدن و ترک خوردگی ندارد.

معرفی گچ بری های پلی یورتان

 

ابزارهای پلی یورتان نوعی از گچ بری های آماده هستند که بسیار سبک بوده و قابلیت نصب روی کلیه ی سطوح از جمله: گچ، سیمان، فلز، کاشی، چوب و سقف کاذب را دارا می باشد.


ابزارها داری تنوع بالایی بوده و در انواع ابزار گلویی، نورمخفی، پروفیل های قاب، قرنیز، طاقچه ها، قطعات تزئینی، ستون و سر ستون ها، قطعات دکوراتیو و غیره است که به تناسب نیاز از آن استفاده می شود.


این ابزارهای آماده نیاز به پرداخت نداشته و مناسب استفاده در طراحی داخلی و خارجی (نمای ساختمان) می باشد. در طراحی ساختمان های نوساز و حتی بازسازی و تغییر دکوراسیون، می توان از آن استفاده کرد.


نصب ابزار با نوعی چسب مخصوص است که برای مهارکردن آن از میخ استفاده می کنند که پس از خشک شدن چسب و گیرایی لازم، می توان میخ ها را خارج یا روی آن ها را با رنگ پوشاند.

ویژگی و مزایای پلی یورتان

 

– انعطاف و فرم پذیری با جزئیات بالا
– ترک نمی خورد
– سبک
– درجه انقباض و انبساط نزدیک گچبری سنتی
– اقتصادی بودن
– استحکام بالا
– تنوع در طرح
– سرعت اجرای بالا
– ماندگاری طولانی و با دوام
– برش و نصب آسان (استفاده از اره چسب یا میخ)
– ایده آل برای بازسازی وتغییر دکوراسیون
– رنگ پذیری بالا – قابلیت پتینه کاری
– قابلیت نصب روی کلیه سطوح فلزی- سیمان- سنگ- چوب و غیره
– صرفه جویی در زمان و نیروی کار

استفاده از ابزار پلی یورتان، شلوغ کاری و به هم ریختگی گچ بری سنتی را ندارد. تنوع بالا، دست ما را در انتخاب باز گذاشته و می توانیم، سرانجام کار را پیش بینی کنیم. معمولا در دکوراسیون های کلاسیک، که جزئیات مهم است، بسیار کاربردی بوده و به فضا جلوه ی خاصی می دهد. بهتر است در اتاق های کوچک از انواع ظریفتر و با رنگ نزدیگ به زمینه دیوار به کار گرفته شود. تا فضا را کوچکتر و دشفته نشان ندهد. اما در فضاهای بزرگ با سقف های بلند یا وسیعتر بسیار زیبا جلوه خواهد کرد.

دیوارهای پلی یورتان

 

علاوه بر ابزارها، قطعات بزرگتری با ابعاد مشخص برای کنار هم قرارگرفتن و پوشش کامل یک دیوار وجود دارد. این دیوارهای دکوراتیو دارای طرح های متنوع و برجسته ای است که مثل کاغذ دیواری پوشش کامل دارد. با توجه به صنعتی بودن، جنس و استحکام آن، بسیار سریع قابل اجرا و پیشنهاد مناسب در مکان هایی است که دغدغه رطوبت برای کاغذ مطرح است.


امیدواریم با استفاده بجا از ابزار پلی یورتان ، فضاهای زیبایی را ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *