راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

چگونه از فضای اتاق خواب های کوچک، بهینه استفاده کنیم؟

با چیدمان و ترفندهای این پست، از حداکثر فضای اتاق خواب های کوچک، استفاده کنید.

اگر در آپارتمان و خانه های کوچک زندگی می کنید، بی شک با چالش کمبود فضا در اتاق کوچک خواب مواجه شده اید. استفاده از ترفندهای چیدمان و مبلمان های مخصوص، به شما در استفاده ی بهینه از فضای کم اتاق خواب، کمک می کند. در ادامه، نمونه های اجرایی چیدمان اتاق خواب های کوچک را ببینید و برای استفاده ی حداکثری فضا، از آن ها ایده بگیرید.

 

دکوراسیون فضای کوچک

• تخت تاشو


بهترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک، طراحی و استفاده از تخت های تاشو است. این تخت ها، در زمانی که شما به آن نیاز ندارید، در دیوار جمع شده و فضای کافی برای بقیه ی فعالیت ها فراهم می کند. تخت های یک نفره و دو نفره با طراحی مخصوص، هر دو قابلیت اجرا دارند. هنگامی که روی دیوار قرار دارد، به تنهایی می تواند عنصو دکوراتیو در اتاق شما باشد و با رنگ متضاد، موجب زیبایی دکوراسیون داخلی شود.

• مبلمان تخت خواب شو

 

بعضی از انواع مبلمان های موجود در بازار، دو کاربردی است و بخاطر نوع طراحی خاص، به آسانی به تخت خواب، تبدیل می شود. این نوع مبلمان ها، در نشیمن هم بسیار کاربردی است و زمانی که مهمان دارید، به سهولت تغییر کاربری می دهد و فضای خوابی راحت را در اختیارتان قرار می دهد.

• طراحی و مبلمان خاص


اگر در شرف طراحی فضای خواب در خانه ای کوچک هستید، در صورت داشتن ارتفاع مناسب، مخصوصا در خانه های دوبلکس و ویلایی، تخت خواب های متحرک سفارش دهید. هنگامی که مورد استفاده نیست، از سطح افقی زمین با اهرم خاص، بالا رفته و به شما فضای کافی برای فعالیت ارائه می دهد.

• فضای ذخیره سازی زیر تخت


فضای زیر تخت، با توجه به ارتفاع تخت و اندازه ی آن، بسیار کاربردی و مورد توجه است. اگر به دنبال تهیه مبل و تخت خواب جدید هستید، از همان ابتدا، تختی کشو دار، با فضای ذخیره سازی کافی، تهیه کنید. برخی از تخت ها جک دار بوده و شما می توانید، به راحتی از تمام فضای زیر آن استفاده کنید. در غیر اینصورت، ساماندهی فضای زیر تخت، با قفسه ها و جعبه های مخصوص، به عهده خودتان است.

• ذخیره سازی عمودی


همه ی ما اغلب، به دنبال چیدمان و ذخیره سازی وسایل و تجهیزات، در سطح افقی هستیم و این طبیعی است که با وجود هر مساحتی، دچار کمبود فضا شویم. ذخیره سازی و دکور در سطح عمودی را دستور کار خود قرار دهید. از شلف های دیواری و قفسه بندی های متنوع استفاده کنید. در اتاق های با ارتفاع زیاد، فضای بالای دیوار ها، بسیار گزینه ی مناسبی برای طراحی کمد و قفسه های ذخیره سازی انواع وسایل خواهد بود. به تصاویر زیر نگاه کنید و از آن ها ایده بگیرید.

استندهای عمودی لباس، بسیار در جمع آوری و نظم لباس ها به شما کمک می کند. کمد های باریک، سفارش دهید و کیف و کفش ها را سازماندهی کنید.

فضای پشت تخت، با قفسه بندی مناسب در تصویر زیر، به کتابخانه ای تبدیل شده است. این فضا با پوشش پرده مخفی و دکور شده و فضای جذابی را ایجاد نموده است.


از فضای پشت در غافل نشوید و از انواع چوب لباسی مخصوص آن استفاده کنید و اتاق را سر و سامان دهید.

کمد دیواری های متناسب و قفسه های زیبا و خاص چوبی، ضمن حل کردن کمبود جا برای وسایلتان، دکوراسیون اتاق را زیبا و فوق العاده با نظم می کند. مثلا یک میز دیواری تهیه کنید و هنگامی که به فضای کار در خانه احتیاج دارید، آن را باز نموده و استفاده کنید. ایده های بی شماری در این راستا وجود دارد، کافی است خلاقیت را چاشنی کنید و دکورهای جذاب بسازید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب های کوچک را ساده طراحی کنید و از شلوغی بیش از اندازه پرهیز نمایید، رنگ های روشن در بزرگنمایی فضا، بسیار موثر است. قبل از خرید وسایل، حتما به اندازه ی اتاق توجه کنید و با کارشناسان طراحی داخلی مشورت نمایید تا انتخاب های مناسبی را داشته و از طراحی اتاق کوچک خود لذت ببرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *